Porsche 911 GT3: Egyszerűen kemény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.09. 16.55

Versenyautóból származó szívómotorral, akár kézi sebességváltóval, alapáras telemetriai szoftverrel lépett színre a Porsche legőszintébb 911-ese.

A 911 család szűnni nem akaró sikerének talán az a titka, hogy a rengeteg ésszerű és időszerű fejlesztés mellett mindig meghagynak legalább egy modellt a régi vonalas rajongóknak, akik nyersen, brutálisan, izzadságszagúan szeretik Porschéjukat.

A 911 GT3 pont ilyen. Miközben minden utcai testvére turbómotort kapott, ő továbbra sem kért feltöltést. Más kérdés, hogy a GT3 Cup versenyautóból lényegi változtatások nélkül átvett 500 lóerős, négy literes motor semmiben nem szenved hiányt

 

Mivel az alapkivitelben hétfokozatú PDK váltóval, de külön kérésre akár hatos manuálissal is szerelhető autó mindenekelőtt a versenypályán érzi otthon magát, fontos volt a tömegcsökkentés. Menetkészen 1430 kilót nyom az autó, ezzel PDK váltóval 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 318 km/óra. Kéziváltóval sokat csorbul a gyorsítási képesség, 3,9 másodpercre csúszik fel a szintidő, viszont cserébe a végsebesség is nő, eléri a 320 km/órát. A legegyszerűbb Carrera 2 kupé is nehezebb ennel egy sofőrnyivel, csupán a 911R tudja, de az meg jó 7 millió forinttal drágább nála; a GT3 RS kivételével pedig nincs nála fürgébb hátsókerék-hajtású 911-es.

Porsche 911 gt3

A GT3 persze nem az egyenesben szeret villogni, hanem kanyarban. A Porsche mérnökei egyrészt feszesebbre vették a futóművet, 25 mm-rel leültették az autót, másrészt aktív hátsókerék-kormányzást építettek be.

Ami a zárható hátsó differenciálművel szerelt autó megjelenését illeti, nem bíztak semmit a véletlenre: a hatalmas szénszálas hátsó szárny mellett hátul a programozott áramlású levegő kivezetésére szolgáló réseket találunk.

Porsche 911 gt3

A parányi, 36 centis kormány a 918 Spyder hozománya, hátul nincsenek ülések, az első kettő pedig háromféle kivitelben elképzelhető: van egy alap kagylóülés, egy motoros állítású, fényűző kivitelű sportülés, és egy nyers szénszálas versenyülés.

Nem csak ez utal arra, hogy a Porsche tényleg pályára szánja autóját, hanem a Porsche fedélzeti infotainment rendszerébe integrált Track Precision alkalmazás is, amellyel a pilóta rögzítheti, majd lejátszhatja és kielemezheti a köreit okostelefonján.

A GT3 már rendelhető, a kiszállítások június derekén indulnak.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.