A 911 család szűnni nem akaró sikerének talán az a titka, hogy a rengeteg ésszerű és időszerű fejlesztés mellett mindig meghagynak legalább egy modellt a régi vonalas rajongóknak, akik nyersen, brutálisan, izzadságszagúan szeretik Porschéjukat.

A 911 GT3 pont ilyen. Miközben minden utcai testvére turbómotort kapott, ő továbbra sem kért feltöltést. Más kérdés, hogy a GT3 Cup versenyautóból lényegi változtatások nélkül átvett 500 lóerős, négy literes motor semmiben nem szenved hiányt

 

Mivel az alapkivitelben hétfokozatú PDK váltóval, de külön kérésre akár hatos manuálissal is szerelhető autó mindenekelőtt a versenypályán érzi otthon magát, fontos volt a tömegcsökkentés. Menetkészen 1430 kilót nyom az autó, ezzel PDK váltóval 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 318 km/óra. Kéziváltóval sokat csorbul a gyorsítási képesség, 3,9 másodpercre csúszik fel a szintidő, viszont cserébe a végsebesség is nő, eléri a 320 km/órát. A legegyszerűbb Carrera 2 kupé is nehezebb ennel egy sofőrnyivel, csupán a 911R tudja, de az meg jó 7 millió forinttal drágább nála; a GT3 RS kivételével pedig nincs nála fürgébb hátsókerék-hajtású 911-es.

Porsche 911 gt3

A GT3 persze nem az egyenesben szeret villogni, hanem kanyarban. A Porsche mérnökei egyrészt feszesebbre vették a futóművet, 25 mm-rel leültették az autót, másrészt aktív hátsókerék-kormányzást építettek be.

Ami a zárható hátsó differenciálművel szerelt autó megjelenését illeti, nem bíztak semmit a véletlenre: a hatalmas szénszálas hátsó szárny mellett hátul a programozott áramlású levegő kivezetésére szolgáló réseket találunk.

Porsche 911 gt3

A parányi, 36 centis kormány a 918 Spyder hozománya, hátul nincsenek ülések, az első kettő pedig háromféle kivitelben elképzelhető: van egy alap kagylóülés, egy motoros állítású, fényűző kivitelű sportülés, és egy nyers szénszálas versenyülés.

Nem csak ez utal arra, hogy a Porsche tényleg pályára szánja autóját, hanem a Porsche fedélzeti infotainment rendszerébe integrált Track Precision alkalmazás is, amellyel a pilóta rögzítheti, majd lejátszhatja és kielemezheti a köreit okostelefonján.

A GT3 már rendelhető, a kiszállítások június derekén indulnak.