Porsche 911 GT3: Egyszerűen kemény

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.09. 16.55

Versenyautóból származó szívómotorral, akár kézi sebességváltóval, alapáras telemetriai szoftverrel lépett színre a Porsche legőszintébb 911-ese.

A 911 család szűnni nem akaró sikerének talán az a titka, hogy a rengeteg ésszerű és időszerű fejlesztés mellett mindig meghagynak legalább egy modellt a régi vonalas rajongóknak, akik nyersen, brutálisan, izzadságszagúan szeretik Porschéjukat.

A 911 GT3 pont ilyen. Miközben minden utcai testvére turbómotort kapott, ő továbbra sem kért feltöltést. Más kérdés, hogy a GT3 Cup versenyautóból lényegi változtatások nélkül átvett 500 lóerős, négy literes motor semmiben nem szenved hiányt

 

Mivel az alapkivitelben hétfokozatú PDK váltóval, de külön kérésre akár hatos manuálissal is szerelhető autó mindenekelőtt a versenypályán érzi otthon magát, fontos volt a tömegcsökkentés. Menetkészen 1430 kilót nyom az autó, ezzel PDK váltóval 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 318 km/óra. Kéziváltóval sokat csorbul a gyorsítási képesség, 3,9 másodpercre csúszik fel a szintidő, viszont cserébe a végsebesség is nő, eléri a 320 km/órát. A legegyszerűbb Carrera 2 kupé is nehezebb ennel egy sofőrnyivel, csupán a 911R tudja, de az meg jó 7 millió forinttal drágább nála; a GT3 RS kivételével pedig nincs nála fürgébb hátsókerék-hajtású 911-es.

Porsche 911 gt3

A GT3 persze nem az egyenesben szeret villogni, hanem kanyarban. A Porsche mérnökei egyrészt feszesebbre vették a futóművet, 25 mm-rel leültették az autót, másrészt aktív hátsókerék-kormányzást építettek be.

Ami a zárható hátsó differenciálművel szerelt autó megjelenését illeti, nem bíztak semmit a véletlenre: a hatalmas szénszálas hátsó szárny mellett hátul a programozott áramlású levegő kivezetésére szolgáló réseket találunk.

Porsche 911 gt3

A parányi, 36 centis kormány a 918 Spyder hozománya, hátul nincsenek ülések, az első kettő pedig háromféle kivitelben elképzelhető: van egy alap kagylóülés, egy motoros állítású, fényűző kivitelű sportülés, és egy nyers szénszálas versenyülés.

Nem csak ez utal arra, hogy a Porsche tényleg pályára szánja autóját, hanem a Porsche fedélzeti infotainment rendszerébe integrált Track Precision alkalmazás is, amellyel a pilóta rögzítheti, majd lejátszhatja és kielemezheti a köreit okostelefonján.

A GT3 már rendelhető, a kiszállítások június derekén indulnak.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.