Audi RS5: ugyanaz a nóta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.09. 14.54

Vadonatúj motorral, de régi patinájával tér vissza az Audi félelmetes túrakupéja.

450 lóerő, 600 Nm – meglehetősen magas értékek egy mindössze 2,9 literes motortól. A semmiből kifejlesztett V6-os mindkét turbófeltöltőjét a hengersorok között hordja, ráadásul a szelepvezérlés módosításával Atkinson-ciklusban (az elnevezést kerüli az Audi, mint a leprást, de a kipufogószelep késői zárásával megrövidített sűrítési ütem ténylegesen ugyanazt a szegénykeverékes üzemet hozza, mint amit a Toyota hibridjeiből ismerhetünk) is képes működni. Így a blokk nem csak harmadával (+170Nm) nyomatékosabb, de 17 százalékkal takarékosabb is elődjénél.

 

Ebben persze a 60 kilogrammal csökkentett tömeg is szerepet kap, sőt, ha szeretnénk, lakkozott, de nem festett szénszálas tetőlemezzel javíthatjuk még tovább a mérleget.

Az autó dizájnja követi az új generációs A5-ösét, a szokásos RS optikai kiegészítőkkel. A15 mm-rel szélesebb kerékívek 19 vagy 20 colos kerekeket rejtenek, amelyek mindegyike mindig hajtott (40:60); hátra differenciálzár kérhető.

Audi RS 5 Coupé

A futóművet áthangolták, de alapjaiban nem változott, egészen máshogy telik viszont az idő az RS5 felületén: az autó 3,9 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége akár 280 km/óra.

Az autó júniustól rendelhető.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.