Audi RS5: ugyanaz a nóta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.09. 14.54

Vadonatúj motorral, de régi patinájával tér vissza az Audi félelmetes túrakupéja.

450 lóerő, 600 Nm – meglehetősen magas értékek egy mindössze 2,9 literes motortól. A semmiből kifejlesztett V6-os mindkét turbófeltöltőjét a hengersorok között hordja, ráadásul a szelepvezérlés módosításával Atkinson-ciklusban (az elnevezést kerüli az Audi, mint a leprást, de a kipufogószelep késői zárásával megrövidített sűrítési ütem ténylegesen ugyanazt a szegénykeverékes üzemet hozza, mint amit a Toyota hibridjeiből ismerhetünk) is képes működni. Így a blokk nem csak harmadával (+170Nm) nyomatékosabb, de 17 százalékkal takarékosabb is elődjénél.

 

Ebben persze a 60 kilogrammal csökkentett tömeg is szerepet kap, sőt, ha szeretnénk, lakkozott, de nem festett szénszálas tetőlemezzel javíthatjuk még tovább a mérleget.

Az autó dizájnja követi az új generációs A5-ösét, a szokásos RS optikai kiegészítőkkel. A15 mm-rel szélesebb kerékívek 19 vagy 20 colos kerekeket rejtenek, amelyek mindegyike mindig hajtott (40:60); hátra differenciálzár kérhető.

Audi RS 5 Coupé

A futóművet áthangolták, de alapjaiban nem változott, egészen máshogy telik viszont az idő az RS5 felületén: az autó 3,9 mp alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége akár 280 km/óra.

Az autó júniustól rendelhető.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.