A VW-csoporthoz tartozó luxusmárka, a Bentley 2015-ben jött ki első szabadidőautójával, az öt méternél hosszabb, 608 lóerős szörnyeteggel, a Bentaygával. W12-es, dupla turbós benzinmotorjával, 301 km/h feletti végsebességével ez a kocsi máig a leggyorsabb SUV. És nagyjából a legdrágább is, kb. 65 millió forintos alapárával. (Időközben kijött a szerényebb teljesítményű és árú dízel is, az Audi SQ7 V8-as motorjával, egy elektromos és két hagyományos turbófeltöltővel, 435 lóerővel, a benzinesével megegyező, 900 Nm nyomatékkal, de jóval szerényebb, kb. 54 millió forintis vételárral.)

Aprólékos munkával, módszeresen tett tönkre mindent a Mansory a Bentaygán, amitől elegáns tudott lenni az 5,15 méter hosszú, bő kéttonnás luxus-SUV

Amíg a Rolls-Royce Cullinan (jövőre várjuk) vagy a Lamborghini Urus (idén kellett volna bemutatkoznia Genfben, de egyelőre nem találkoztunk vele) szériaváltozata el nem készül, ez a kocsi a szériagyártású szabadidőautók királya. De van, akinek ez sem elég. Ők a tuningcégeknél még könnyedén ráboríthatnak pár milliócskát a Bentaygára. És így keletkezhetnek ilyen szép, ízléses darabok:

IMG_0837

 

A Mansory “Black Edition” kivitelű Bentaygája kollázs-mintás karbonrátétekkel, 23-as felnikkel, utastér-beli kiegészítőkkel lett különlegesebb az alapmodellnél. A 12 hengeres motort 701 lóerősre húzták, nyomatéka 1050 Nm, így a szériaváltozatnál gyorsabb is lett, végsebessége kb. 310 km/h.