Audi Q8 Sport Concept: nem csak a látvány más

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.08. 10.34

Sportos szabadidőjárművét még sportosabb kiadásban tálalta az Audi. A részletek azonban elárulják: teljesen más konstrukcióról van szó.

Nehéz eldönteni, megérdemli-e a figyelmet az Audi legújabb tanulmányautója, a Q8 Concept második, sportosnak mondott kiadása.

Egyfelől nem, hiszen első pillantásra csak a hűtőmaszk (rács helyett méhsejt szerkezettel), a kipufogók (látható vagy nem) és néhány hasonló felszínes részlet változott. Még a hajtáslánc is ugyanaz, 3.0 V6 benzinmotor köré épülő hibrid.

De pont ez az, ahol súlyos tévedésbe eshet az ember. Mert bár az alapkomponensek valóban azonosak, ez a hibrid rendszer egyrészt harminc lóerővel erősebb (476 LE, 700 Nm), másrészt elektromos kompresszora miatt világújdonság (mármint hibrid konfigurációban), harmadrészt nem teljes értékű plug-in hibridről van szó, mint a Q8 esetében, hanem mild hibridről, amelynél a villanymotor mindig csak támogat, soha nem kezdeményez – magyarul nincs olyan, hogy csak elektromos meghajtással haladunk.

Audi Q8 sport concept

A fogyasztásban is megnyilvánul a különbség: míg az eredeti tanulmány büszkén hirdette 2,3 literes átlagát, a Q8 Sport csupán az azonos benzinmotoros verzióhoz méri magát, és 1,0 literes megtakarítással büszkélkedik, 28 extra lóereje dacára.

Ez ugyanúgy kommunikációs döntés kérdése, mint hogy az előbbi esetben a gyorsítási képességek és a végsebesség nem kerültek terítékre, itt mindkettővel elhenceg a cég: 4,7 mp-rel és 275 km/órával már lehet is.

Azt mondtuk, a mild hibrid nem képes egyedüliként hajtani a kocsit, de tévedtünk: a megmosolyogtatóan csekély, 0,9 kWh kapacitású (a másik verzióé 17,9 kWh) akkumulátor a gyár szerint igenis képes minimális manőverezésre, dugóban csordogálásra, tolatásra. A két hibrid sematikus ábráját fent látjuk.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

Unod a dugókat? Ettől most eldobod az agyad

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.