Volkswagen Sedric: szabadság gombnyomásra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.07. 08.37

Nem a Volkswagen márka, hanem a teljes Volkswagen csoport jegyzi a Sedricet. Ennek megfelelően nem a dizájn, hanem a tartalom került előtérbe.

Self driving car, azaz Sedric: a Volkswagen-csoport első közös, márkákon túlívelő alkotása a személyes mobilitás jövőjét próbálja feltérképezni, mégpedig nem egy átlagemberre szabva, hanem külön-külön egy csomó demográfiai és társadalmi csoportnak – a felnőtteknek és gyerekeknek, a nyugdíjasoknak és a fogyatékkal élőknek, a városban élőknek és a városba látogatóknak.

A VW csoport nagyon álmodott: a Sedric 5. szintű autonóm gépkocsi (elvileg), azaz egyáltalán nem igényel emberi beavatkozást. Elég egy gombnyomás, mondja a cég, és az autó már visz is, ahova akarjuk – ez különösen előnyös, ha például nem ismerjük a környéket, ahol közlekedni szeretnénk.

Gombnyomás, igen, de nem a műszerfalon, hanem a felhasználó saját távirányítóján, amellyel hívhatjuk is a kocsit a világ bármely pontján, és amelyen körbefutó fénykarika jelzi, hogy mennyi van még hátra az utazásból.

1-VW Sedric

Szándékosan olyan a beltér, mint egy sílift: a széles ajtónyílás, az alacsony padló, a csomagok elhelyezésére alkalmas rengeteg hely kötelező, ha nem tudhatja előre a kocsi, milyen feladat vár rá – iskolába kell vinnie a srácokat, haknizni egy zenekart, vagy a látogatóba érkező nagyszülőket szállítja el az unokákhoz. Két komfortos és két szükségülés várja az utasokat.

A Sedric kezeléséhez nem kell mást tudni, mint beszélni (mondjuk meg vagy lőve, ha nem beszéled a nyelvet). Műszerfal sincs, maga a szélvédő a kijelző, de persze az is csak kommunikációs és szórakoztató célokat szolgál. Az akkumulátorok, a villanymotorok és a segédrendszerek (pl. klímaberendezés) mind a padlóban kaptak helyet, a hátsó szélvédő mögött virágágyást alakítottak ki.

SEDRIC ? Luftreinigende Pflanzen unterstützen die Wirkung von üppig dimensionierten Bambuskohle-Luftfiltern.

A Sedric nem egy önálló modell, hanem egy leendő modellcsalád első tagja, amely fölött és alatt bőven akad még hely az autonóm mobilitással való próbálkozásra.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.