Volkswagen Sedric: szabadság gombnyomásra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.03.07. 08.37

Nem a Volkswagen márka, hanem a teljes Volkswagen csoport jegyzi a Sedricet. Ennek megfelelően nem a dizájn, hanem a tartalom került előtérbe.

Self driving car, azaz Sedric: a Volkswagen-csoport első közös, márkákon túlívelő alkotása a személyes mobilitás jövőjét próbálja feltérképezni, mégpedig nem egy átlagemberre szabva, hanem külön-külön egy csomó demográfiai és társadalmi csoportnak – a felnőtteknek és gyerekeknek, a nyugdíjasoknak és a fogyatékkal élőknek, a városban élőknek és a városba látogatóknak.

A VW csoport nagyon álmodott: a Sedric 5. szintű autonóm gépkocsi (elvileg), azaz egyáltalán nem igényel emberi beavatkozást. Elég egy gombnyomás, mondja a cég, és az autó már visz is, ahova akarjuk – ez különösen előnyös, ha például nem ismerjük a környéket, ahol közlekedni szeretnénk.

Gombnyomás, igen, de nem a műszerfalon, hanem a felhasználó saját távirányítóján, amellyel hívhatjuk is a kocsit a világ bármely pontján, és amelyen körbefutó fénykarika jelzi, hogy mennyi van még hátra az utazásból.

1-VW Sedric

Szándékosan olyan a beltér, mint egy sílift: a széles ajtónyílás, az alacsony padló, a csomagok elhelyezésére alkalmas rengeteg hely kötelező, ha nem tudhatja előre a kocsi, milyen feladat vár rá – iskolába kell vinnie a srácokat, haknizni egy zenekart, vagy a látogatóba érkező nagyszülőket szállítja el az unokákhoz. Két komfortos és két szükségülés várja az utasokat.

A Sedric kezeléséhez nem kell mást tudni, mint beszélni (mondjuk meg vagy lőve, ha nem beszéled a nyelvet). Műszerfal sincs, maga a szélvédő a kijelző, de persze az is csak kommunikációs és szórakoztató célokat szolgál. Az akkumulátorok, a villanymotorok és a segédrendszerek (pl. klímaberendezés) mind a padlóban kaptak helyet, a hátsó szélvédő mögött virágágyást alakítottak ki.

SEDRIC ? Luftreinigende Pflanzen unterstützen die Wirkung von üppig dimensionierten Bambuskohle-Luftfiltern.

A Sedric nem egy önálló modell, hanem egy leendő modellcsalád első tagja, amely fölött és alatt bőven akad még hely az autonóm mobilitással való próbálkozásra.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.