Hat perc ötvenkettő másodperc, és még egy század: ez a sorozatgyártású autók új, hivatalos rekordja a Nürburgring nagykörén. Aki elkövette: a Huracán Performante, a Lamborghini legújabb fejlesztése.

Az autó egy négykerék-hajtású laboratórium, amelyben innovatív anyagokat, technológiákat és megoldásokat fejlesztenek és tesztelnek. Olyanokat, mint a műgyantába ágyazott, majd tetszőlegesen formázott karbonrostőrlemény, amiből a légterelők, a motorházfedél, a lökhárító és a diffúzor készültek, és aminek köszönhetően 40 kilóval lehetett könnyebb a kocsi.

Az aerodinamikát is innovatív módon közelítették meg: az első kötényben, a hátsó szárnyban és a diffúzorban villanymotorral nyitható csatornák, légterelők rejlenek. Alaphelyzetben minden a leszorítóerőről és a biztonságról szól, de ha aktiváljuk a rendszert, megváltozik a légáramlás iránya, csökken a légellenállás, javul a gyorsítóképesség.

Remek elgondolás, hogy hátul külön szabályozható egy-egy bal és jobb oldali csatorna, így a levegő terelgetésével ugyanúgy ráfordítható az ívre a kocsi, mint a hagyományosabb nyomatékvektor-szabályozási rendszerrel.

A Huracán Performante hátsó tengelye előtt minden idők legerősebb, könnyített szívórendszerrel és titánszelepekkel szerelt Lamborghini V10-es motorja üvölt. 640 lóerő és 600 Nm hivatott szórakoztatni a pilótát. Nem is akárhogy: az 1382 kg száraz tömeg 2,16 kg/LE arányt ad ki, a 2,9 mp-es gyorsulás után további 6,0 mp kell a 200 km/óra eléréséhez, vagy ha inkább megállnánk 100-ról, 31 méteren belül megtehetjük.

Lamborghini Huracán Perfomante

A futóművet is átdolgozták, a komponensek szerkezeti merevségének növelése mellett függőlegesen (+10%) és oldalirányban (+15%) is keményítettek rajta, a kormányművet és az összkerékhajtást áthangolták.

Az utastérben nyers valójában is megcsodálhatjuk a kovácsolt kompozitnak nevezett műgyanta-karbon keverékeket, ebből készült ugyanis számos szerelvény. Ülésből verseny és komfort kivitel is kérhető, a kárpitba lézergravírozással vágják bele a mintát.

Lamborghini Huracán Perfomante

Az autó nem tanulmány, hanem idén nyártól megvásárolható (a német weboldalon már akár most is konfigurálható) modellvariáns: javasolt nettó vételára 195 ezer euró.