Képzeljük el az XC90-est kicsiben, és hozzávetőlegesen megkapjuk az XC60-ast – bár a Volvo egy sejtelmes kedvcsináló fotón kívül semmi érdemlegeset nem tett közzé közelgő újdonságának formavilágáról, a kötelezően alkalmazandó kalapácsforma lámpatest és az elmaradhatatlan íves hátsó fényforrás behatárolta a dizájnerek lehetőségeit.

Ha a formatervről nem is tudunk mit mondani, kaptunk előzetes infókat a fedélzeti technológiákról – mindenekelőtt arról az újdonságról, amely nem csak fékezni, de kormányozni is tud, ha veszélyt észlel.

A City Safety rendszert kiegészítő funkció ugyanazokat az akadályokat képes észlelni, mint a fő berendezés: gyalogosokat, autókat és nagytestű állatokat.

New generation of City Safety: Steering support

A funkció 50-100 km/óra között működik, de érdemi tudnivalók (elkormányzás mértéke és gyorsasága, kitérés mértéke, megengedett oldalgyorsulás) híján a teljes körű világpremierig nem elemeznénk képességeit.

Az XC90 szembe jövő forgalmat figyelő, az érkező autó elé befordulást megtiltó funkciója, valamint a holttérfelügyelet szolgáltatás is megtalálható az XC60 fedélzetén.