602 liter: ekkora a Hyundai vadonatúj alsó-középkategóriás kombijának a csomagtér-kapacitása. Az osztályelső Peugeot 308 ugyan 660, a második Honda Civic pedig 624 litert tud, de a hosszú éveken át etalonnak számító Škoda Octavia “csupán” 610 litert, a VW Golf 605-öt kínál, sokan pedig ennél is jóval kevesebbet: az Opel Astra-tulajdonosok 540, a Toyota Auris-vásárlók 530, a Renault Mégane-nal járók pedig 521 liternyi hellyel gazdálkodhatnak, a Hyundai-nak tehát nincs miért szégyenkeznie.

 

Most, hogy ezt a kötelező gyakorlatot letudtuk, jöhetnek a további lényeges tudnivalók: a krómozott ablakkeret mögött a szegmens egyik leggazdagabb vezetőtámogató arzenálja várja az utasokat, van gyalogosfelügyelet, vezetőéberség-észlelés, automata távolságifény-vezérlés, sávban tartó rendszer, adaptív tempomat, holttérfelügyelet és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelés, valamint jelzőtábla-felismerés.

Az online szórakoztatásról Apple Car Play és Android Auto okostelefon-integrációs rendszerek és vezeték nélküli töltőlap gondoskodik.

Hyundai i30 kombi (5)

Motorból hárommal debütál az i30 kombi: 1,0 és 1,4 literes benzinmotorok (előbbi 120, utóbbi 140 lóerővel), valamint egy 110 lóerős 1,6-os dízel szerepel a palettán. A vázszerkezet merevsége ugyanúgy másfélszerese az elődmodellének, mint az ötajtós kivitelnél, a kormánymű 10 százalékkal közvetlenebb.

Sajnos a beltér variálhatóságáról, a csomagrendezési lehetőségekről egyelőre nem ejtett szót a Hyundai, a két hét múlva esedékes világpremieren bizonyára ezekre is sor kerül.

Hyundai i30 kombi (6)