Ferrari 812 Superfast: elképesztő csúcsmodellel újít Modena

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 06.00

Pontosan 70 évvel a legelső V12-es Ferrari megjelenése után lép színre a márka történetének legerősebb utcai autója.

Az F12berlinetta, majd annak továbbfejlesztése, a 780 lóerős F12tdf meglehetősen magasra tette a lécet, ám a 2012 óta gyártott széria utódja papíron játszi könnyedséggel ugorja azt meg.

A március első hetében színre lépő 812 Superfast már nevében sem szerénykedik: minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai Ferrarijaként hirdeti magát, ahogy annak idején természetesen elődje is tette.

A tervezők az 1969-es 365 GTB4 arányait igyekeztek visszaadni a hosszú orrú autó vonalvezetésével, az aktív aerodinamikai elemeket bőségesen alkalmazó karosszériát dupla lámpás far zárja le.

Ennek kulcsa a vadonatúj fejlesztésű, 6,5 literes, V12-es blokk, amely kerek 800 lóerőt (8500/percnél) és 718 Nm nyomatékot (7000/perc, de már 3500/perctől 570 Nm felett van a görbe) termel. Műszakilag 350 baros közvetlen befecskendezés és F1 ihletésű, változó szívórendszer segíti a motort, a duplakuplungos váltó az eddiginél is gyorsabban kapcsol.

Ennek kulcsa a vadonatúj fejlesztésű, 6,5 literes, V12-es blokk, amely kerek 800 lóerőt (8500/percnél) és 718 Nm nyomatékot (7000/perc, de már 3500/perctől 570 Nm felett van a görbe) termel. Műszakilag 350 baros közvetlen befecskendezés és F1 ihletésű, változó szívórendszer segíti a motort, a duplakuplungos váltó az eddiginél is gyorsabban kapcsol.

Az irányváltások precizitásáról és gyorsaságáról összkerék-kormányzás (a Ferrari szóhasználatával élve virtuális rövid tengelytáv) és a márkánál korábban soha nem alkalmazott elektromos szervokormány gondoskodik.

Az irányváltások precizitásáról és gyorsaságáról összkerék-kormányzás (a Ferrari szóhasználatával élve virtuális rövid tengelytáv) és a márkánál korábban soha nem alkalmazott elektromos szervokormány gondoskodik.

A túlretusált gyári fotókon nem érvényesül az a Rosso Settanta árnyalat, amelyet újonnan fejlesztettek ki az autóhoz.

A túlretusált gyári fotókon nem érvényesül az a Rosso Settanta árnyalat, amelyet újonnan kevertek ki az autóhoz. A végsebesség meghaladja a 340 km/órát, százra 2,9 másodperc alatt gyorsul az autó.

A belső tér még sportosabb, még radikálisabb lett; lebegni látszó elemek teremtenek elegáns versenyhangulatot. Az ülések még sportosabbak, még ergonomikusabbak, és vadonatúj a kezelőfelület, beleértve a kormánykereket, a műszeregységet, a médiaközpontot és a klímaszabályozást.

A belső tér még sportosabb, még radikálisabb lett; lebegni látszó elemek teremtenek elegáns versenyhangulatot. Az ülések még sportosabbak, még ergonomikusabbak, és vadonatúj a kezelőfelület, beleértve a kormánykereket, a műszeregységet, a médiaközpontot és a klímaszabályozást.

Ferrari 812 Superfast

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.