Ferrari 812 Superfast: elképesztő csúcsmodellel újít Modena

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 06.00

Pontosan 70 évvel a legelső V12-es Ferrari megjelenése után lép színre a márka történetének legerősebb utcai autója.

Az F12berlinetta, majd annak továbbfejlesztése, a 780 lóerős F12tdf meglehetősen magasra tette a lécet, ám a 2012 óta gyártott széria utódja papíron játszi könnyedséggel ugorja azt meg.

A március első hetében színre lépő 812 Superfast már nevében sem szerénykedik: minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai Ferrarijaként hirdeti magát, ahogy annak idején természetesen elődje is tette.

A tervezők az 1969-es 365 GTB4 arányait igyekeztek visszaadni a hosszú orrú autó vonalvezetésével, az aktív aerodinamikai elemeket bőségesen alkalmazó karosszériát dupla lámpás far zárja le.

Ennek kulcsa a vadonatúj fejlesztésű, 6,5 literes, V12-es blokk, amely kerek 800 lóerőt (8500/percnél) és 718 Nm nyomatékot (7000/perc, de már 3500/perctől 570 Nm felett van a görbe) termel. Műszakilag 350 baros közvetlen befecskendezés és F1 ihletésű, változó szívórendszer segíti a motort, a duplakuplungos váltó az eddiginél is gyorsabban kapcsol.

Ennek kulcsa a vadonatúj fejlesztésű, 6,5 literes, V12-es blokk, amely kerek 800 lóerőt (8500/percnél) és 718 Nm nyomatékot (7000/perc, de már 3500/perctől 570 Nm felett van a görbe) termel. Műszakilag 350 baros közvetlen befecskendezés és F1 ihletésű, változó szívórendszer segíti a motort, a duplakuplungos váltó az eddiginél is gyorsabban kapcsol.

Az irányváltások precizitásáról és gyorsaságáról összkerék-kormányzás (a Ferrari szóhasználatával élve virtuális rövid tengelytáv) és a márkánál korábban soha nem alkalmazott elektromos szervokormány gondoskodik.

Az irányváltások precizitásáról és gyorsaságáról összkerék-kormányzás (a Ferrari szóhasználatával élve virtuális rövid tengelytáv) és a márkánál korábban soha nem alkalmazott elektromos szervokormány gondoskodik.

A túlretusált gyári fotókon nem érvényesül az a Rosso Settanta árnyalat, amelyet újonnan fejlesztettek ki az autóhoz.

A túlretusált gyári fotókon nem érvényesül az a Rosso Settanta árnyalat, amelyet újonnan kevertek ki az autóhoz. A végsebesség meghaladja a 340 km/órát, százra 2,9 másodperc alatt gyorsul az autó.

A belső tér még sportosabb, még radikálisabb lett; lebegni látszó elemek teremtenek elegáns versenyhangulatot. Az ülések még sportosabbak, még ergonomikusabbak, és vadonatúj a kezelőfelület, beleértve a kormánykereket, a műszeregységet, a médiaközpontot és a klímaszabályozást.

A belső tér még sportosabb, még radikálisabb lett; lebegni látszó elemek teremtenek elegáns versenyhangulatot. Az ülések még sportosabbak, még ergonomikusabbak, és vadonatúj a kezelőfelület, beleértve a kormánykereket, a műszeregységet, a médiaközpontot és a klímaszabályozást.

Ferrari 812 Superfast

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.