Az alapját adó kupénál négy milliméterrel magasabb, minden egyéb méretében pontosan ugyanakkor az a kabrió, amely a márka hagyományaihoz híven nem nyitható keménytetővel, hanem vászonból (méghozzá külön kérésre többrétegű, speciális hang- és hőszigetelő képességű, többféle színben kivitelezett vászonból) varrott fedéllel készül. Az S-kabrió tetején alapuló szerkezet nem egészen 20 másodperc alatt nyitható vagy csukható, akár 50 km/óra sebességig, összehajtva a csomagtérben kialakított üregben lapul meg, az övvonallal azonos anyagból kialakított fedél alatt.

  Az elkerülhetetlen formai változások ellenére a C-kabrió nem csak karakterét, de kedvező alaktényezőjét is megőrizte; a 15 mm-rel ültetett karosszéria közegellenállási együtthatója 0,28. Az utastérben kevés a látható változás, ám a funkcionális eltérések jelentősek. Az üléseket például felárért hővisszaverő bőrrel húzzák be, a kupéból átvett üléseket opcióként nyaktáji meleglevegő-befúvással szerelheti fel az ügyfél. A hátsó, kétszemélyes szakasz legnagyobb erénye az osztott dönthetőség. Szintén feláras tétel a kellemetlen turbulenciákat megakadályozó, automatikusan aktiválódó Aircap szélfogó. Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet1 Szintén a levegőhöz köthető opció az Airmatic pneumatikus rugózás, amelyhez adatpív lengéscsillapítás tartozik. Motorból hatféle benzines és kettő dízel nyitja a kínálatot, utóbbiak 170, illetve 204 lóerőt tudnak, míg a benzines szoritment szortiment a 156 lóerős C180-tól a 367 lóerős C43 AMG-ig (képeinken) tart. Utóbbi azt a vadonatúj hathengeres blokkot kapta meg, amely a napokban a kupé fedélzetén is bemutatkozott. A későbbiekben várhatóan C63 AMG variáns is érkezik.