A Genfi Autószalon legmeglepőbb produkciója – videó

Leendő gumigyárunkról mesél az igazgatója

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.09. 11.00

Az Apollo Tyres ügyvezetőjével arról beszélgettünk Genfben, hogy áll a gyöngyöshalászi beruházás. Aztán megnéztük a 24 collos új gumit és a szalagról letekergőző bikinis Tatjanát.

A Genfi Autószalonon alkalmunk nyílott pár kérdést feltenni a napjainkban megvalósuló legkomolyabb autóipari beruházás, a gyöngyöshalászi gumiabroncs-gyár anyacégének, az indiai Apollo Tyres ügyvezetőjének. (Ha valakinek nincsenek meg az előzmények: az évi 5,5 millió darabos kapacitásra tervezett gyártóüzemmel kapcsolatban még az első kapavágások idején készült interjú a cégvezetővel itt olvasható.) Az Apollo standján ezután megcsodáltuk a cég büszkeségét, a nemrég ADAC-tesztet nyert Vredestein abroncsot – bizony, ez is az ő termékük, hiszen az Apollo a holland márka megvásárlásával vetette meg igazán a lábát az európai piacon.


Épül a magyar gumigyár

Az interjú során igazi újdonságot nem hallottunk, és az az Apollo szempontjából nagyon is jó dolog. Minden a tervek szerint halad, az alapozási munkák rendben befejeződtek, a gyár 2017-ben termelni kezd, 2019-re eléri teljes kapacitását. Bár az 5,5 millió abroncs irdatlan nagy számnak tűnik, világviszonylatban közepes méretű gyár lesz a gyöngyöshalászi. 60-70%-ban Európának termelnek, de Afrikába és a Közel-Keletre, sőt, Amerikába is viszik majd innen a gumikat, a szállítást közúton oldják majd meg. Az Apollo-Vredestein jelenleg a világ tizenötödik legnagyobb gumigyártója, az európai piacon középtávon 2,5-3 százalékos piaci részesedéssel terveznek. Első szerelésű szerződésük európai gyártóval továbbra sincs, viszont számos autó pótkereke, az “ötödik kerék” az Apollo terméke. (Ilyen, Vredestein márkájú pótkerekek vannak az Audi Q5-ben, Q7-ben, a Porsche Cayenne-ben is.) Természetesen stratégiai cél az első szerelések megnyerése is, nem véletlenül telepítik ezt az üzemet a cseh-szlovák-magyar autógyártási paradicsomba. A fejlesztés nem nálunk történik majd, ez a tevékenység a holland R&D központban marad, viszont a fejlesztést nagyon komolyan veszi a cég. Stratégiai céljuk, hogy ismert, neves, minőségéről híres márkaként ismerje a piac a Vredesteint a jövőben is. Apollo Vredestein Az építkezéssel párhuzamosan a képzési program is zajlik, 150 főiskoláról, egyetemről azon frissiben leszerződtetett gyakornok, mérnök és technikus dolgozik már a még be sem indult gyárnak, Indiában és Hollandiában tanulják a gumiabroncs-gyártás mesterségét. A gyár várhatóan 8-900 magyar dolgozónak ad majd munkát, amikor teljes gőzzel üzemel. Megkérdeztem Kanwar urat, tapasztalta-e bármi jelét korrupciónak a beruházás előkészítése során, az engedélyek beszerzése közben. A válasz: egyáltalán nem, egy szemernyit sem; épp azért jöttek Magyarországra, mert nagyon jó kapcsolatot sikerült kialakítani a kormányzattal, személyesen a miniszterelnökkel is, nagyon gyors volt a döntéshozatal, minden teljesen átláthatóan ment, soha semmilyen kenőpénzre nem volt szükség, fel sem merült ilyesmi. Ez hát a recept nálunk: ha jó a kapcsolat a kormányzattal, nincs korrupció.

Tesztet nyert egy Vredestein, 24 coll a csúcsméret

Az Apollo standján megtapsolhattuk az ADAC-tesztgyőztes Vredestein Sportrac 5 gumit is. A német autóklub 16 nyári gumit tesztelt a 185/65 R 15 H méretben és nem egy német márka, hanem a Vredestein Sportrac 5 abroncs vitte el a pálmát. A Vredestein Sportrac 5-ről a következőket írták: ADAC: Nagyon kiegyensúlyozott nyári gumi, a legjobb vizes utakra. TCS: Nagyon kiegyensúlyozott gumi. ÖAMTC: Legjobb vizes úton, nagyon jó száraz utakon. De még ennél is látványosabb volt a standon a kiállított csúcs-gumi, a 24(!!!) collos, egészen pontosan 305/35 R24-es SUV-abroncs. Atyavilág, ki hallott már EKKORA gumiról? IMG_0228

Itt az Ultrac Satin

Genfben egy új termékcsaládot is bemutattak, az Ultrac Cento utódját, az Ultrac Satin fantázianevű abroncsot. Jobban tapad, csendesebb, alacsonyabb a gördülési ellenállása, mint elődjének, és persze a legeslegfontosabb: egy DJ-t is bevontak a kampányába, tehát ez_egy_nagyon_menő_gumi: DJ Hardwellel való együttműködésben a „Rock the Road” kampány keretében egy exkluzív, limitált kiadás is készül a Vredestein Ultrac Satin abroncsból. A hamarosan meghallgatható „Run Wild” lesz a 225. szám, melyet Hardwell saját kiadója, a „Revealed Recordings” megjelentet. A dalhoz forgatott különleges videoklip tiszteletére a Vredestein Ultrac Satin Hardwell kiadásból kizárólag 225 darab fog készülni. Az abroncs oldalfala egyedi megjelenést kap, grafikus elemei között Hardwell logója, valamint egy hangszínszabályzó-görbe fog szerepelni. Ez a termék kizárólag a preferált Apollo Vredestein üzleti partnereknél lesz kapható 225/45 R17 Y méretben, így például Audi A3 vagy Mercedes-Benz CLA típusokra lehet majd felszerelni. IMG_0264

Tatjana, a Szalagos Nő

Nagyon izgalmas, mennyire más kultúrát képvisel egy indiai nagyvállalat, mint egy európai vagy amerikai cég. A Genfi Szalonon senkinél sem láttunk olyan produkciót egy sajttájhoz kapcsolva, amilyet a z Apollo-Vredesteinnél. Íme, Tatjana, aki bikiniben tekergőzik egy selyemszalagon:

Hogy a szalagos mutatvány mennyire inspirálja olvasóinkat az Apollo vagy a Vredestein kiválasztására a legközelebbi gumivásárlásnál, nem tudom megítélni, de mindenképpen örömteli, hogy a Pirelli naptára után egy újabb gumis cég köti össze az abroncsokat a női bájakkal. Nemde?

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.