A Genfi Autószalon legmeglepőbb produkciója – videó

Leendő gumigyárunkról mesél az igazgatója

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.09. 11.00

Az Apollo Tyres ügyvezetőjével arról beszélgettünk Genfben, hogy áll a gyöngyöshalászi beruházás. Aztán megnéztük a 24 collos új gumit és a szalagról letekergőző bikinis Tatjanát.

A Genfi Autószalonon alkalmunk nyílott pár kérdést feltenni a napjainkban megvalósuló legkomolyabb autóipari beruházás, a gyöngyöshalászi gumiabroncs-gyár anyacégének, az indiai Apollo Tyres ügyvezetőjének. (Ha valakinek nincsenek meg az előzmények: az évi 5,5 millió darabos kapacitásra tervezett gyártóüzemmel kapcsolatban még az első kapavágások idején készült interjú a cégvezetővel itt olvasható.) Az Apollo standján ezután megcsodáltuk a cég büszkeségét, a nemrég ADAC-tesztet nyert Vredestein abroncsot – bizony, ez is az ő termékük, hiszen az Apollo a holland márka megvásárlásával vetette meg igazán a lábát az európai piacon.


Épül a magyar gumigyár

Az interjú során igazi újdonságot nem hallottunk, és az az Apollo szempontjából nagyon is jó dolog. Minden a tervek szerint halad, az alapozási munkák rendben befejeződtek, a gyár 2017-ben termelni kezd, 2019-re eléri teljes kapacitását. Bár az 5,5 millió abroncs irdatlan nagy számnak tűnik, világviszonylatban közepes méretű gyár lesz a gyöngyöshalászi. 60-70%-ban Európának termelnek, de Afrikába és a Közel-Keletre, sőt, Amerikába is viszik majd innen a gumikat, a szállítást közúton oldják majd meg. Az Apollo-Vredestein jelenleg a világ tizenötödik legnagyobb gumigyártója, az európai piacon középtávon 2,5-3 százalékos piaci részesedéssel terveznek. Első szerelésű szerződésük európai gyártóval továbbra sincs, viszont számos autó pótkereke, az “ötödik kerék” az Apollo terméke. (Ilyen, Vredestein márkájú pótkerekek vannak az Audi Q5-ben, Q7-ben, a Porsche Cayenne-ben is.) Természetesen stratégiai cél az első szerelések megnyerése is, nem véletlenül telepítik ezt az üzemet a cseh-szlovák-magyar autógyártási paradicsomba. A fejlesztés nem nálunk történik majd, ez a tevékenység a holland R&D központban marad, viszont a fejlesztést nagyon komolyan veszi a cég. Stratégiai céljuk, hogy ismert, neves, minőségéről híres márkaként ismerje a piac a Vredesteint a jövőben is. Apollo Vredestein Az építkezéssel párhuzamosan a képzési program is zajlik, 150 főiskoláról, egyetemről azon frissiben leszerződtetett gyakornok, mérnök és technikus dolgozik már a még be sem indult gyárnak, Indiában és Hollandiában tanulják a gumiabroncs-gyártás mesterségét. A gyár várhatóan 8-900 magyar dolgozónak ad majd munkát, amikor teljes gőzzel üzemel. Megkérdeztem Kanwar urat, tapasztalta-e bármi jelét korrupciónak a beruházás előkészítése során, az engedélyek beszerzése közben. A válasz: egyáltalán nem, egy szemernyit sem; épp azért jöttek Magyarországra, mert nagyon jó kapcsolatot sikerült kialakítani a kormányzattal, személyesen a miniszterelnökkel is, nagyon gyors volt a döntéshozatal, minden teljesen átláthatóan ment, soha semmilyen kenőpénzre nem volt szükség, fel sem merült ilyesmi. Ez hát a recept nálunk: ha jó a kapcsolat a kormányzattal, nincs korrupció.

Tesztet nyert egy Vredestein, 24 coll a csúcsméret

Az Apollo standján megtapsolhattuk az ADAC-tesztgyőztes Vredestein Sportrac 5 gumit is. A német autóklub 16 nyári gumit tesztelt a 185/65 R 15 H méretben és nem egy német márka, hanem a Vredestein Sportrac 5 abroncs vitte el a pálmát. A Vredestein Sportrac 5-ről a következőket írták: ADAC: Nagyon kiegyensúlyozott nyári gumi, a legjobb vizes utakra. TCS: Nagyon kiegyensúlyozott gumi. ÖAMTC: Legjobb vizes úton, nagyon jó száraz utakon. De még ennél is látványosabb volt a standon a kiállított csúcs-gumi, a 24(!!!) collos, egészen pontosan 305/35 R24-es SUV-abroncs. Atyavilág, ki hallott már EKKORA gumiról? IMG_0228

Itt az Ultrac Satin

Genfben egy új termékcsaládot is bemutattak, az Ultrac Cento utódját, az Ultrac Satin fantázianevű abroncsot. Jobban tapad, csendesebb, alacsonyabb a gördülési ellenállása, mint elődjének, és persze a legeslegfontosabb: egy DJ-t is bevontak a kampányába, tehát ez_egy_nagyon_menő_gumi: DJ Hardwellel való együttműködésben a „Rock the Road” kampány keretében egy exkluzív, limitált kiadás is készül a Vredestein Ultrac Satin abroncsból. A hamarosan meghallgatható „Run Wild” lesz a 225. szám, melyet Hardwell saját kiadója, a „Revealed Recordings” megjelentet. A dalhoz forgatott különleges videoklip tiszteletére a Vredestein Ultrac Satin Hardwell kiadásból kizárólag 225 darab fog készülni. Az abroncs oldalfala egyedi megjelenést kap, grafikus elemei között Hardwell logója, valamint egy hangszínszabályzó-görbe fog szerepelni. Ez a termék kizárólag a preferált Apollo Vredestein üzleti partnereknél lesz kapható 225/45 R17 Y méretben, így például Audi A3 vagy Mercedes-Benz CLA típusokra lehet majd felszerelni. IMG_0264

Tatjana, a Szalagos Nő

Nagyon izgalmas, mennyire más kultúrát képvisel egy indiai nagyvállalat, mint egy európai vagy amerikai cég. A Genfi Szalonon senkinél sem láttunk olyan produkciót egy sajttájhoz kapcsolva, amilyet a z Apollo-Vredesteinnél. Íme, Tatjana, aki bikiniben tekergőzik egy selyemszalagon:

Hogy a szalagos mutatvány mennyire inspirálja olvasóinkat az Apollo vagy a Vredestein kiválasztására a legközelebbi gumivásárlásnál, nem tudom megítélni, de mindenképpen örömteli, hogy a Pirelli naptára után egy újabb gumis cég köti össze az abroncsokat a női bájakkal. Nemde?

Kommentek

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

Házon belül kap konkurenst a Kia Soul

Városicrossover-tanulmányt készít elő a Kia. A Provo koncepcióautó szellemi utódja ősszel léphet színre.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.