A világ egyik vezető kisautó-specialistájával, a Fiat 500, az Audi A2 és a VW Lupo projektekért felelős Chris Reitzcel terveztette meg első autóját egy walesi start-up vállalkozás, a Riversimple. A Rasa (ld. tabula rasa, azaz üres lap) semmire sem hasonlít, amit az elmúlt hatvan évben forgalomba helyeztek volna (kivéve talán a Volkswagen XL1-et), formatanulmányokból ellenben annál többet tudnánk felsorolni, amelyek ezt a széles nyomtávú, magas fenekű, virsligumis vonalat hozták. A Rasa sajátos esztétikumát a közeg- és gördülési ellenállás minimalizálása diktálta. Szintén energiatakarékosságot szolgál a minimális, 500 kilós tömeg. A dolog működik: az autó másfél kilogramm hidrogénnel (mivel hogy üzemanyagcellás a lelkem) közel ötszáz kilométert képes megtenni, többet, mint pl. a Toyota Mirai.

Apropó, Mirai: ahogy a Toyota nyilvánosságra hozta autója technológiáját, úgy a Riversimple sem titokzatoskodik, bárkivel megosztja titkait. Pedig azokból van bőven: a fékek a mozgási energia akár 50 százalékát képesek visszanyerni, amit aztán ultrakapacitású kondenzátorokban tárol a rendszer. Az autót megvásárolni nem, de a tervek szerint hosszú távra lízingelni lehet majd. Az első, húszdarabos előszéria elvileg még idén elkészül, 2018-tól nagyobb mennyiségben gyártják a kocsit. https://www.youtube.com/watch?v=hRKg2ajTF4U