Páncélozott Merci-busz orosz kapcsolattal

Techintacto, Genf, 2016

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.07. 11.00

Német cég spéci Mercedese orosz vevőknek: páncélozott kisbusz, műholdas kommunikációval.

Elnézést, orosz szót hallottam itt a standon, Önök egy orosz érdekeltségű vállalat? – kérdeztem a Techintacto nevű kiállító recepciós lánykáját. Nem, nem, biztos rosszul hallotta, semmi közünk az oroszokhoz, ez egy dortmundi székhelyű cég, jött a válasz. Aztán később kaptunk egy kis brosúrát a cégről, a hátoldalán ott szerepelt, hogy bár valóban dortmundi a cég, három külhoni szervizbázisa közül kettő Oroszországban van (egy moszkvai és egy szentpétervári kirendeltség, a zürichi mellett). Hogy miért kellett ilyen bőszen tagadni az orosz kapcsolatot, nem tudom, nem szégyen az, ha valaki orosz gazdagoknak készít lövedékálló luxusbuszlimuzint. Azt hiszem.

A világ végén is működik ez a kommunikációs óriásantenna

Bekéredzkedtünk, megnéztük a kiállított luxusbuszt és a sokkal izgalmasabb, félig kibelezett páncélozott Mercedes V-osztályt. Sok információt nem kaptunk, de azért később sikerült kinyomozni a neten, hogy egy ilyen autó ára cirka félmillió euró, 150 millió forint:
Ennyi pénzért FB6-os páncélozottságú vezetőfülke jár (5,56-os NATO-lőszer elleni védelem), az utasok pedig még magasabb szintű, FB7-es védelmet kapnak (7,62-es NATO-lőszerek). A padlólemez kézigránátok, kisebb páncéltörő gránátok és aknák ellen véd a specifikáció szerint. A 2,2 literes Mercedes-dízelmotor a páncélozott V250-ben a gyártó állítása szerint vegyes üzemben hat litert fogyaszt százon. IMG_0318 Az pedig már igazán a legkevesebb, hogy az iPhone-okra, iPadekre fejlesztett applikációval a kocsi klimatizálása és multimédia-rendszere telefonról vagy tabletről is vezérelhető. A menü természetesen orosz nyelven is rendelkezésre áll. Csak úgy mondom.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.