Új Volkswagen-SUV SEAT emblémával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 06.00

Bár a Škoda standján többen nézegetik a cseh Volkswagen új crossover-tanulmányát, a spanyol Volkswagen ezúttal lépéselőnyben van. A SEATnál a szériaváltozatú autóba, az Atecába be is ülhettünk.

Új Volkswagen-SUV SEAT emblémával

Már-már félelmetes, milyen hatékonysággal aknázza ki a VW-csoport az MQB platformstratégia előnyeit. Vagyis új gyártási rendszerének azon képességét, hogy pillanatok alatt képes új modelleket gyártásba állítani, bármilyen emblémával, a mindenkori aktuális motorválasztékkal és elektronikai extrákkal felspécizve, az aktuális piaci igények szerint. Genfben például a Škoda egyelőre tanulmány-szinten létező nagyobb crossovere (a majdani Kodiak) és a Volkswagen Frankfurt óta ismert kisebb szabadidő-autója, az új Tiguan között a SEAT állt elő egy új modellel, a semmiből jött Atecával:

Az új SEAT a márkahagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, de nevén kívül sok tájjelleg nincs benne. Ez egy szép, új Volkswagen, az immár Auditól Škodáig minden új modellre jellemző élekkel, szigorúsággal, okos berendezéssel, jó helykínálattal és az európai vásárlók szokásainak leginkább megfelelő ergonómiával, de semmi lélekkel. „Ennek a modellnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a márka előrébb tudjon lépni a róla kialakult képet illetően.” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke, és igaza van: az új Leon óta egyre inkább az a kép alakult ki bennünk, hogy a SEAT elvesztette identitását, csak egy máshol készülő Volkswagen, és az Ateca is pont ilyen autó.

Kötelező elemek: műanyagbetétek, magas építés

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacon folyamatosan zajlik majd a bevezetés. Benzines és dízel motorjai a VW szokásos palettájáról 115 és 190 LE közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerékhajtású változat is, mindkettőhöz manuális vagy kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművet kérhetünk. IMG_9061 Az extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációs kompatibilitási csomagjáig terjed.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.