Új Volkswagen-SUV SEAT emblémával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 06.03

Bár a Škoda standján többen nézegetik a cseh Volkswagen új crossover-tanulmányát, a spanyol Volkswagen ezúttal lépéselőnyben van. A SEATnál a szériaváltozatú autóba, az Atecába be is ülhettünk.

Már-már félelmetes, milyen hatékonysággal aknázza ki a VW-csoport az MQB platformstratégia előnyeit. Vagyis új gyártási rendszerének azon képességét, hogy pillanatok alatt képes új modelleket gyártásba állítani, bármilyen emblémával, a mindenkori aktuális motorválasztékkal és elektronikai extrákkal felspécizve, az aktuális piaci igények szerint. Genfben például a Škoda egyelőre tanulmány-szinten létező nagyobb crossovere (a majdani Kodiak) és a Volkswagen Frankfurt óta ismert kisebb szabadidő-autója, az új Tiguan között a SEAT állt elő egy új modellel, a semmiből jött Atecával:

Az új SEAT a márkahagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, de nevén kívül sok tájjelleg nincs benne. Ez egy szép, új Volkswagen, az immár Auditól Škodáig minden új modellre jellemző élekkel, szigorúsággal, okos berendezéssel, jó helykínálattal és az európai vásárlók szokásainak leginkább megfelelő ergonómiával, de semmi lélekkel. „Ennek a modellnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a márka előrébb tudjon lépni a róla kialakult képet illetően.” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke, és igaza van: az új Leon óta egyre inkább az a kép alakult ki bennünk, hogy a SEAT elvesztette identitását, csak egy máshol készülő Volkswagen, és az Ateca is pont ilyen autó.

Kötelező elemek: műanyagbetétek, magas építés

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacon folyamatosan zajlik majd a bevezetés. Benzines és dízel motorjai a VW szokásos palettájáról 115 és 190 LE közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerékhajtású változat is, mindkettőhöz manuális vagy kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművet kérhetünk. IMG_9061 Az extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációs kompatibilitási csomagjáig terjed.

Kommentek

Teszteld, mit tudsz a Német Nagydíjról!

Itt a Német Nagydíj, itt az újabb Forma-1-es kvíz. Kattints, válaszolj, tudd meg, mennyire vagy képben!

Extrém pohártartót fejlesztett a Ford

Ha azt gondoltad, autóvezetés közben elég, ha egy kezeddel oltod szomjad, nagyon tévedtél. Megjött a kétszer kettes pohártartó.

Magyarországon ilyen autómosó még nem volt

Elefánt segített autót mosni a Balaton partján.

Nem sok menőbb dolog van ennél nyáron

Olyan dolce vita érzést nyújt a nyitható tetejű MINI, amilyet csak nagyon kevesen tudnak, arról nem is beszélve, hogy a 192 lóerő masszív izomgombóccá változtatja az autót. Milyen lehet a JCW 231 lóereje?! Brrrrr….

Így lehet ugratni egy F1-es pályán

Hockenheimben, a GP3-as futamon mutatta be Alexander Albon, hogy kell ugratni a paripát.

Agyament befutó Hockenheimben

A Német Nagydíj betétfutamaként megrendezett GP2-es versenyen 20 cm döntött az utolsó dobogós hely sorsáról. Ezt látni kell.

F1: Büntetések, változik a rajtsorrend

A Német Nagydíj versenybírói három pilótát is hátrasoroltak a hockenheimi időmérő után.

F1: A Red Bull úgy érzi, elkaphatja a Mercedest

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a csapat megszorongathatja a Mercedest a Német Nagydíjon, a győzelem sem elérhetetlen.

F1: Könnyekkel küszködve nyilatkozott Kvjat

A Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszaküldött Danyiil Kvjat a teljes összeomlás szélén, lassan megváltás lenne számára az idény alatti kirúgás.

Olyan KRESZ-tábla van Budapesten, amilyen még soha

Maximálisan támogatjuk az ötletet, így talán kevesebb gázolás lesz a környéken.

Vettel: Visszaesett a Ferrari

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy csak a hatodik helyet szerezte meg a Német Nagydíj időmérőjén. Valami nem stimmel a csapatnál.

F1: Rosberg több benzinnel szerezte meg a pole-t

Nico Rosberg annak ellenére szerezte meg az első rajtkockát a Német Nagydíjon, hogy a szokásosnál többet tankoltak az autójába. Az első három nyilatkozatai.