Új Volkswagen-SUV SEAT emblémával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 06.00

Bár a Škoda standján többen nézegetik a cseh Volkswagen új crossover-tanulmányát, a spanyol Volkswagen ezúttal lépéselőnyben van. A SEATnál a szériaváltozatú autóba, az Atecába be is ülhettünk.

Új Volkswagen-SUV SEAT emblémával

Már-már félelmetes, milyen hatékonysággal aknázza ki a VW-csoport az MQB platformstratégia előnyeit. Vagyis új gyártási rendszerének azon képességét, hogy pillanatok alatt képes új modelleket gyártásba állítani, bármilyen emblémával, a mindenkori aktuális motorválasztékkal és elektronikai extrákkal felspécizve, az aktuális piaci igények szerint. Genfben például a Škoda egyelőre tanulmány-szinten létező nagyobb crossovere (a majdani Kodiak) és a Volkswagen Frankfurt óta ismert kisebb szabadidő-autója, az új Tiguan között a SEAT állt elő egy új modellel, a semmiből jött Atecával:

Az új SEAT a márkahagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, de nevén kívül sok tájjelleg nincs benne. Ez egy szép, új Volkswagen, az immár Auditól Škodáig minden új modellre jellemző élekkel, szigorúsággal, okos berendezéssel, jó helykínálattal és az európai vásárlók szokásainak leginkább megfelelő ergonómiával, de semmi lélekkel. „Ennek a modellnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a márka előrébb tudjon lépni a róla kialakult képet illetően.” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke, és igaza van: az új Leon óta egyre inkább az a kép alakult ki bennünk, hogy a SEAT elvesztette identitását, csak egy máshol készülő Volkswagen, és az Ateca is pont ilyen autó.

Kötelező elemek: műanyagbetétek, magas építés

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacon folyamatosan zajlik majd a bevezetés. Benzines és dízel motorjai a VW szokásos palettájáról 115 és 190 LE közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerékhajtású változat is, mindkettőhöz manuális vagy kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművet kérhetünk. IMG_9061 Az extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációs kompatibilitási csomagjáig terjed.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.