Új Volkswagen-SUV SEAT emblémával

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 06.03

Bár a Škoda standján többen nézegetik a cseh Volkswagen új crossover-tanulmányát, a spanyol Volkswagen ezúttal lépéselőnyben van. A SEATnál a szériaváltozatú autóba, az Atecába be is ülhettünk.

Már-már félelmetes, milyen hatékonysággal aknázza ki a VW-csoport az MQB platformstratégia előnyeit. Vagyis új gyártási rendszerének azon képességét, hogy pillanatok alatt képes új modelleket gyártásba állítani, bármilyen emblémával, a mindenkori aktuális motorválasztékkal és elektronikai extrákkal felspécizve, az aktuális piaci igények szerint. Genfben például a Škoda egyelőre tanulmány-szinten létező nagyobb crossovere (a majdani Kodiak) és a Volkswagen Frankfurt óta ismert kisebb szabadidő-autója, az új Tiguan között a SEAT állt elő egy új modellel, a semmiből jött Atecával: Az új SEAT a márkahagyomány folytatásaként egy spanyol helységről kapta a nevét, de nevén kívül sok tájjelleg nincs benne. Ez egy szép, új Volkswagen, az immár Auditól Škodáig minden új modellre jellemző élekkel, szigorúsággal, okos berendezéssel, jó helykínálattal és az európai vásárlók szokásainak leginkább megfelelő ergonómiával, de semmi lélekkel. „Ennek a modellnek kulcsszerepe lesz abban, hogy a márka előrébb tudjon lépni a róla kialakult képet illetően.” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke, és igaza van: az új Leon óta egyre inkább az a kép alakult ki bennünk, hogy a SEAT elvesztette identitását, csak egy máshol készülő Volkswagen, és az Ateca is pont ilyen autó.

Kötelező elemek: műanyagbetétek, magas építés

A SEAT Ateca már nyár előtt elérhető lesz Németországban és Spanyolországban, a többi piacon folyamatosan zajlik majd a bevezetés. Benzines és dízel motorjai a VW szokásos palettájáról 115 és 190 LE közötti teljesítménytartományt ölelnek fel, hajtásrendszerei között pedig megtalálható az első- és az összekerékhajtású változat is, mindkettőhöz manuális vagy kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóművet kérhetünk. IMG_9061 Az extrafelszerelések választéka a teljes-LED fényszóróktól a fejlett vezetői segédrendszerek – mint például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist) és az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) – sokaságán át az infotainment-rendszerek 8 col képátlójú érintőképernyővel és Full Link csatlakozással működő, legújabb generációs kompatibilitási csomagjáig terjed.

Kommentek

F1: Olcsón ugrott nagyot a Renault

A Renault Monacóban új specifikációjú, jóval versenyképesebb Forma-1-es motort vetett be, pedig alig “költött” a zsetonjaiból.

F1: Vettel nem kamuzott, gyorsabb lett a Ferrari

A Monacói Nagydíj harmadik, utolsó szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel zárt az élen a Mercedesek és a Red Bullok előtt.

Könnyebben juthatnának pénzükhöz a belföldi fuvarozók a jövőben

Jelentősen csökkentené a belföldi fuvarozók kiszolgáltatottságát egy új, kihirdetésre váró rendelet-tervezet.

Ellenőrzés Hegyeshalomnál, dugó az M1-esen

Az osztrák hatóságok ellenőrzése miatt torlódik a forgalom a hegyeshalmi határátlépési pont közelében.

F1: Megmutatták a 2017-es gumikat

A Forma-1-ben jövőre

Ez a thaiföldi csónak mindenen túltesz, amit eddig vízen láttunk

A brutális lendülettel felpörgő kétütemű motor sejteti, hogy nagy dolog készül. Amikor pedig a hajócsavar eléri a vízszintet, kezdődik az őrült száguldás.

Nem kerül szélvédő a Forma-1-esekre

A csapatvezetők monacói megbeszélésén eldőlt, hogy 2017-ben a Mercedes által kitalált glória kerül a Forma-1-es autókra, de a Red Bull szélvédőjét sem ejtették véglegesen.

Elhunyt a fedett buszmegálló feltalálója

Elhunyt 78 évesen Jean-Claude Decaux francia üzletember, a reklámokból finanszírozott fedett buszmegálló feltalálója, a nevét viselő világelső utcabútor- és reklámplakátcég, a JCDecaux alapítója.

Megújult a VW Beetle

Változatlan áron, felfrissített kivitelben kínálja múltidéző lifestyle modelljét a Volkswagen. Fontos dolgok nem változtak.

Eladta a kocsiját, pedig lefoglalta a NAV

Egy kaposvári férfi úgy adta el autóját február 21-én egy gilvánfai lakosnak, hogy a járművet az adóhatóság korábban lefoglalta.

Kutya vezette az autót a városban. Ennyi.

Wales különleges hely, ahol akár az ebek is volán mögé ülhetnek. Illetve mégsem.

A világ minden pénze vajon elég lesz?

Indiai milliárdokból harapdálna darabkákat az európai piacból a dizájnváltás utáni Ssangyong, éppen a legsűrűbb kategóriába merészkedve.