Az eszement felsőfoka

Radical RXC Turbo 500R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 08.00

A Radical brutális utcai versenyautóiról hírhedt, legújabb munkájuk mellett azonban minden eddig alkotásuk ványadt városi lótifuti csupán,

01-radical-rxc-turbo-500r-geneva-1 Ha egy autógyártót úgy hívnak, Radical, nyilván nem azt várjuk el tőlük, hogy puhány kisasszony-kocsikat fognak fejleszteni, az RXC Turbo 500R azonban minden határon túlmegy. Az autó alapját a cég első és egyetlen zárt karosszériás modellje adja. Az acél térhálós csővázra húzott szénszálas panelek alatt egy V6-os Ford EcoBoost blokk dolgozik – persze nem holmi alapkivitelű, hanem egy dupla Garret turbóval lélegeztetett, intercooleres blokk kovácsolt dugattyúkkal, kézzel szerelt hengerfejjel és áthangolt motorvezérléssel.  

Az eredmény 600 lóerő és 630 Nm nyomaték. A modell tömegéről, illetve menetdinamikájáról  nincs információnk, de a 350 lóerős alapkupé (Radical RXC 3.7 V6) 935 kilót nyom, 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 280 km/óra, az 500R minden bizonnyal érezhetően dinamikusabb lesz nála. Ennek fényében elöl 360, hátul 330 mm-es tárcsákkal szerelt, szabályozható blokkolásgátlóval és állítható fékerőelosztással felvértezett fékrendszert kapott a kocsi, a felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, a csillapítás állítható. 10-radical-rxc-turbo-500r-geneva-1 Egy ilyen autónál azt is megbocsátanánk, ha szöges hokedlin ülve kellene vezetni, de nem: az üléseket bőrkárpit borítja, és még saját táskaszett is rendelhető a kocsihoz. Ennél fontosabb, hogy személyes vezetéstechnikai oktatásban részesítik mind a 21 vásárlót – összesen ennyi készül ugyanis az autóból.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.