Az eszement felsőfoka

Radical RXC Turbo 500R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 08.00

A Radical brutális utcai versenyautóiról hírhedt, legújabb munkájuk mellett azonban minden eddig alkotásuk ványadt városi lótifuti csupán,

01-radical-rxc-turbo-500r-geneva-1 Ha egy autógyártót úgy hívnak, Radical, nyilván nem azt várjuk el tőlük, hogy puhány kisasszony-kocsikat fognak fejleszteni, az RXC Turbo 500R azonban minden határon túlmegy. Az autó alapját a cég első és egyetlen zárt karosszériás modellje adja. Az acél térhálós csővázra húzott szénszálas panelek alatt egy V6-os Ford EcoBoost blokk dolgozik – persze nem holmi alapkivitelű, hanem egy dupla Garret turbóval lélegeztetett, intercooleres blokk kovácsolt dugattyúkkal, kézzel szerelt hengerfejjel és áthangolt motorvezérléssel.  

Az eredmény 600 lóerő és 630 Nm nyomaték. A modell tömegéről, illetve menetdinamikájáról  nincs információnk, de a 350 lóerős alapkupé (Radical RXC 3.7 V6) 935 kilót nyom, 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 280 km/óra, az 500R minden bizonnyal érezhetően dinamikusabb lesz nála. Ennek fényében elöl 360, hátul 330 mm-es tárcsákkal szerelt, szabályozható blokkolásgátlóval és állítható fékerőelosztással felvértezett fékrendszert kapott a kocsi, a felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, a csillapítás állítható. 10-radical-rxc-turbo-500r-geneva-1 Egy ilyen autónál azt is megbocsátanánk, ha szöges hokedlin ülve kellene vezetni, de nem: az üléseket bőrkárpit borítja, és még saját táskaszett is rendelhető a kocsihoz. Ennél fontosabb, hogy személyes vezetéstechnikai oktatásban részesítik mind a 21 vásárlót – összesen ennyi készül ugyanis az autóból.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.