Az eszement felsőfoka

Radical RXC Turbo 500R

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 08.03

A Radical brutális utcai versenyautóiról hírhedt, legújabb munkájuk mellett azonban minden eddig alkotásuk ványadt városi lótifuti csupán,

01-radical-rxc-turbo-500r-geneva-1 Ha egy autógyártót úgy hívnak, Radical, nyilván nem azt várjuk el tőlük, hogy puhány kisasszony-kocsikat fognak fejleszteni, az RXC Turbo 500R azonban minden határon túlmegy. Az autó alapját a cég első és egyetlen zárt karosszériás modellje adja. Az acél térhálós csővázra húzott szénszálas panelek alatt egy V6-os Ford EcoBoost blokk dolgozik – persze nem holmi alapkivitelű, hanem egy dupla Garret turbóval lélegeztetett, intercooleres blokk kovácsolt dugattyúkkal, kézzel szerelt hengerfejjel és áthangolt motorvezérléssel.  

Az eredmény 600 lóerő és 630 Nm nyomaték. A modell tömegéről, illetve menetdinamikájáról  nincs információnk, de a 350 lóerős alapkupé (Radical RXC 3.7 V6) 935 kilót nyom, 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 280 km/óra, az 500R minden bizonnyal érezhetően dinamikusabb lesz nála. Ennek fényében elöl 360, hátul 330 mm-es tárcsákkal szerelt, szabályozható blokkolásgátlóval és állítható fékerőelosztással felvértezett fékrendszert kapott a kocsi, a felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, a csillapítás állítható. 10-radical-rxc-turbo-500r-geneva-1 Egy ilyen autónál azt is megbocsátanánk, ha szöges hokedlin ülve kellene vezetni, de nem: az üléseket bőrkárpit borítja, és még saját táskaszett is rendelhető a kocsihoz. Ennél fontosabb, hogy személyes vezetéstechnikai oktatásban részesítik mind a 21 vásárlót – összesen ennyi készül ugyanis az autóból.

Kommentek

F1: Titkokat láthatott magyar pilóta a Mercedes garázsában

Kiss Norbi látogatást tett a Mercedes bokszában, ahol olyan részleteket is megmutattak neki, amit normál vendégeknek aligha.

Drámai, ahogy a guruló furgont üldözi a dolgozó

Egy hibát követett el: nem húzta be a rögzítőféket. Ez a hiba viszont nagyon sokba fog kerülni, mert nem csak elgurult a Mercedes tehergép.

Eddig százezren a Magyar Nagydíjon

Több mint százezer néző látogatott ki csütörtöktől szombat estig a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj helyszínére.

Napi jó tanács: soha ne rugdoss autót menet közben

Jobb más példáján megtanulni, hogy a motoros mindig rosszabbul jár, ha felveszi a kesztyűt egy autóval.

Magyar rajongó rajza Vettel garázsában

Nem egy fiókba, hanem a Ferrari garázsának frekventált pontjára került egy magyar rajongó Vettelnek adott ajándéka.

Kaotikus rajt a Hungaroringen

Úgy tűnt, megússza baleset nélkül a vasárnapi rajtot a GP2 sorozat mezőnye a Hungaroringen. Aztán a második kanyar négy versenyzőnek is a futam végét jelentette.

F1: Így lehet megnyerni a Magyar Nagydíjat

A Pirelli szerint eső és biztonsági autós szakaszok nélkül a kétkiállásos stratégia nyújtja a legnagyobb esélyt a győzelemre a Hungaroringen.

Magyar olimpiai bajnok járt a McLarennél

Gyurta Dani F1-rajongó, idén személyesen is találkozhatott a McLaren-Honda versenyzőivel.

F1: Lenyűgöző képek a színfalak mögül

Úgy nézhetsz körül a Hungaroringen, ahogy általában kevesek: panorámafotók a bokszutcából, a garázsból és a paddockból.

Durva baleset a Hungaroringen

Rajtbalesettel indul a GP3-as sorozat második versenye a Hungaroringen. A biztonsági autó is pályára hajtott.

Minden autórajongó ilyen hotelben lakna

A hotelek mindent megtesznek, hogy magukhoz csalogassák az ügyfeleket. A Waldorf Astoria szupersportkocsikat is bevet.

F1: Vettel megint nekiment a Pirellinek

Sebastian Vettel a Magyar Nagydíj esős időmérője után újra a Pirelli gumijaira panaszkodott.