Ha túl kommersz egy Ferrari vagy Lambo, ez a te autód!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 15.00

Az új Ferrari GTC4 Lusso-hoz alig lehetett odaférni Genfben. Ellenben az új McLaren, a 675LT nyitott tetős változatában egész sokáig elücsöröghettünk. Aztán innen már nem is kívánkoztunk át egy Ferrariba.

A McLaren Automotive nevű autóálomgyár 1989-ben mutatta be az addig csak a versenysportban ténykedő márka első utcai autóját, a McLaren F1-et. Innentől aztán szépen lassacskán sikerült olyannyira felfejleszteni a céget, hogy ma már világszerte 30 országban 71 díler foglalkozik McLarenekkel, ami messze meghaladja a legtöbb kis, manufakturális jellegű, nem-Ferrari, nem-Lamborghini szupersportautó-márka nagyságrendjét.  A cég PR-ja is remek, biztos vagyok benne, hogy Rowan Atkinson, alias Mr. Bean sem véletlenül törte össze kétszer és adta el nagy csinnadrattával tavaly úgy saját McLarenjét, hogy arról az egész világ hallott. Genfben a cég újdonsága a 675LT, a hogy-hogy nem, pont 675 lóerős modell nyitott tetős változata volt, ebbe huppantunk be egy gyors körültapogatózás erejéig:

A kocsi kiváló illusztrációja lehetne a közgazdasági határköltség-növekedésnek. Elképesztően finom apróságok javítják elképesztően jelentéktelen mértékben és elképesztően drágán egy ennyire művészien megalkotott álomautó hatékonyságát és imidzsét a vevőközönség szemében. A titánból készült kipufogókat hővédelem céljából 24 karátos aranyfóliával vették körbe. A 40 km/h sebességig zárható-nyitható picike tetőt karbonszálas műanyagból készítették el, így egy egész kilogramm tömegcsökkenést sikerült elérni egy fémfedélhez képest.

675 lóerő lakik ebben az autóban

Az ülésvázak is karbonból készültek, a hátsó ablak immár nem üveg, hanem műanyag, a karosszérián és a terelőelemeken is több a karbon itt-ott, így az előd 650S-hez képest az új modell összességében nagyjából egy mázsával könnyebb. A 3,8 literes, ikerturbós V8 pedig 25 lóerővel erősödött, 3 helyett már csak 2,9 másodperc a kocsi gyorsulása 100-ra, így szegény gazdagoknak most meg kel hirdetniük a Használtautón régi McLaren Spyderjüket és le kell adniuk a rendelést az újra, ha nem akarnak szégyenben maradni a nyílt napokon szerte a világ autóverseny-pályáin.
1DM38985

Alul csapott, sportos kormányt foghat a McLaren sofőrje

Egy ilyen gyönyörű, villámgyors 675 LT Spyder hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval, hátsókerék-hajtással, 330 km/óra végsebességgel nem olcsó dolog, ára méltó a kocsi képességeihez: 345 ezer dollár, mintegy 97 millió forint. A gyártó 500 darabos széria elkészítését tervezi.

Kommentek

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.