Ha túl kommersz egy Ferrari vagy Lambo, ez a te autód!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.06. 15.00

Az új Ferrari GTC4 Lusso-hoz alig lehetett odaférni Genfben. Ellenben az új McLaren, a 675LT nyitott tetős változatában egész sokáig elücsöröghettünk. Aztán innen már nem is kívánkoztunk át egy Ferrariba.

A McLaren Automotive nevű autóálomgyár 1989-ben mutatta be az addig csak a versenysportban ténykedő márka első utcai autóját, a McLaren F1-et. Innentől aztán szépen lassacskán sikerült olyannyira felfejleszteni a céget, hogy ma már világszerte 30 országban 71 díler foglalkozik McLarenekkel, ami messze meghaladja a legtöbb kis, manufakturális jellegű, nem-Ferrari, nem-Lamborghini szupersportautó-márka nagyságrendjét.  A cég PR-ja is remek, biztos vagyok benne, hogy Rowan Atkinson, alias Mr. Bean sem véletlenül törte össze kétszer és adta el nagy csinnadrattával tavaly úgy saját McLarenjét, hogy arról az egész világ hallott. Genfben a cég újdonsága a 675LT, a hogy-hogy nem, pont 675 lóerős modell nyitott tetős változata volt, ebbe huppantunk be egy gyors körültapogatózás erejéig:

A kocsi kiváló illusztrációja lehetne a közgazdasági határköltség-növekedésnek. Elképesztően finom apróságok javítják elképesztően jelentéktelen mértékben és elképesztően drágán egy ennyire művészien megalkotott álomautó hatékonyságát és imidzsét a vevőközönség szemében. A titánból készült kipufogókat hővédelem céljából 24 karátos aranyfóliával vették körbe. A 40 km/h sebességig zárható-nyitható picike tetőt karbonszálas műanyagból készítették el, így egy egész kilogramm tömegcsökkenést sikerült elérni egy fémfedélhez képest.

675 lóerő lakik ebben az autóban

Az ülésvázak is karbonból készültek, a hátsó ablak immár nem üveg, hanem műanyag, a karosszérián és a terelőelemeken is több a karbon itt-ott, így az előd 650S-hez képest az új modell összességében nagyjából egy mázsával könnyebb. A 3,8 literes, ikerturbós V8 pedig 25 lóerővel erősödött, 3 helyett már csak 2,9 másodperc a kocsi gyorsulása 100-ra, így szegény gazdagoknak most meg kel hirdetniük a Használtautón régi McLaren Spyderjüket és le kell adniuk a rendelést az újra, ha nem akarnak szégyenben maradni a nyílt napokon szerte a világ autóverseny-pályáin.
1DM38985

Alul csapott, sportos kormányt foghat a McLaren sofőrje

Egy ilyen gyönyörű, villámgyors 675 LT Spyder hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval, hátsókerék-hajtással, 330 km/óra végsebességgel nem olcsó dolog, ára méltó a kocsi képességeihez: 345 ezer dollár, mintegy 97 millió forint. A gyártó 500 darabos széria elkészítését tervezi.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.