A McLaren Automotive nevű autóálomgyár 1989-ben mutatta be az addig csak a versenysportban ténykedő márka első utcai autóját, a McLaren F1-et. Innentől aztán szépen lassacskán sikerült olyannyira felfejleszteni a céget, hogy ma már világszerte 30 országban 71 díler foglalkozik McLarenekkel, ami messze meghaladja a legtöbb kis, manufakturális jellegű, nem-Ferrari, nem-Lamborghini szupersportautó-márka nagyságrendjét.  A cég PR-ja is remek, biztos vagyok benne, hogy Rowan Atkinson, alias Mr. Bean sem véletlenül törte össze kétszer és adta el nagy csinnadrattával tavaly úgy saját McLarenjét, hogy arról az egész világ hallott. Genfben a cég újdonsága a 675LT, a hogy-hogy nem, pont 675 lóerős modell nyitott tetős változata volt, ebbe huppantunk be egy gyors körültapogatózás erejéig:

A kocsi kiváló illusztrációja lehetne a közgazdasági határköltség-növekedésnek. Elképesztően finom apróságok javítják elképesztően jelentéktelen mértékben és elképesztően drágán egy ennyire művészien megalkotott álomautó hatékonyságát és imidzsét a vevőközönség szemében. A titánból készült kipufogókat hővédelem céljából 24 karátos aranyfóliával vették körbe. A 40 km/h sebességig zárható-nyitható picike tetőt karbonszálas műanyagból készítették el, így egy egész kilogramm tömegcsökkenést sikerült elérni egy fémfedélhez képest.

675 lóerő lakik ebben az autóban

Az ülésvázak is karbonból készültek, a hátsó ablak immár nem üveg, hanem műanyag, a karosszérián és a terelőelemeken is több a karbon itt-ott, így az előd 650S-hez képest az új modell összességében nagyjából egy mázsával könnyebb. A 3,8 literes, ikerturbós V8 pedig 25 lóerővel erősödött, 3 helyett már csak 2,9 másodperc a kocsi gyorsulása 100-ra, így szegény gazdagoknak most meg kel hirdetniük a Használtautón régi McLaren Spyderjüket és le kell adniuk a rendelést az újra, ha nem akarnak szégyenben maradni a nyílt napokon szerte a világ autóverseny-pályáin.
1DM38985

Alul csapott, sportos kormányt foghat a McLaren sofőrje

Egy ilyen gyönyörű, villámgyors 675 LT Spyder hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval, hátsókerék-hajtással, 330 km/óra végsebességgel nem olcsó dolog, ára méltó a kocsi képességeihez: 345 ezer dollár, mintegy 97 millió forint. A gyártó 500 darabos széria elkészítését tervezi.