Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 09.00

Az ASX utódját megelőlegező szabadidőjármű duplamotoros elektromos hajtáslánccal mutatkozott be Genfben.

Mitsubishi eX Concept Évek óta finomítgatja élekből összeállított, új formanyelvét a Mitsubishi. A márka utcai modelljein még nem találkozhattunk ezzel a harcias dizájnnal, az eredetileg tavaly ősszel bemutatott, ám most részletes műszaki tartalmában is ismertetett eX tanulmány azonban sokadik a sorban, amelyikre ráhúzták az egyébként kifejezetten tetszetős, bár mindenképpen megosztó fizimiskát. A Mitsubishi eX esetében azonban a dizájn csupán kötelező gyakorlat, a hangsúly a hajtásláncon és az autonóm képességeken van. https://www.youtube.com/watch?v=k9vtK79y79Q Előbbi egy elektromos összkerékhajtású rendszer, amely új generációs komponenseinek köszönhetően egy feltöltéssel akár 400 kilométert képes megtenni. Mindkét tengelyen egy-egy 70 kW-os (95 LE) villanymotor dolgozik, erejüket aktív hátsó nyomatékvektor-szabályozás segít hatékonyan az aszfaltra vinni. Ami az autonóm közlekedést illeti, az autó kamerák és radarok segítségével pozicionálja magát a sávon belül, és képes irányt, illetve tempót váltani. Egy különleges funkció azt is lehetővé teszi, hogy intézményi parkolókban (pl. szállodák, éttermek előtt) az autó önállóan leparkolja magát, majd visszatérjen tulajdonosához, amikor ismét szükség van rá.  

  A 4,24 méter hosszú autó utastere sem hétköznapi jelenség. B oszlop nincs, így könnyebb a be- és kiszállás. A vezető- és az utasoldalon más-más színű a kárpitozás, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a burkolatok alatt nem tömör támasztó felület, hanem egy vázszerkezet feszül, erre applikálták a túrakabátokból ismerős softshell kárpitanyagot. Ez nem holmi öncélú trükk: javítja a térérzetet, egyben csökkenti a tömeget, ami hozzájárul ahhoz a bizonyos, impozáns hatótávolsághoz. A 45 kWh kapacitású Li-ion akkumulátorokon kívül további kettő akkumulátor is található a fedélzeten: ezek a középkonzolból húzhatók ki, és hordozható power bankként a felhasználók mobil készülékeinek töltésére szolgálnak. Mitsubishi eX Concept Külön figyelmet érdemel a kijelzőrendszer, amelyben maga a szélvédő is kulcsszerepet kap: a kiterjesztett valóságot (azaz a valós képre virtuális információkat rávetítő funkciót) kínáló üvegfelület és egy központi, intelligensnek mondott kijelző a tulaj okostelefonján keresztül egy felhőalapú adatbázisból a helyzetnek és a felhasználó igényeinek megfelelő tájékoztatással árasztja el az utasokat. Bizonyára feltűnt, hogy az autónak nincsenek visszapillantó tükrei: ezeket a műszerfal szélein, illetve a tetőkárpitban elhelyezett monitorok helyettesítik. Mitsubishi eX Concept

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.