Önjáró villany-SUV a Mitsubishitől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 09.00

Az ASX utódját megelőlegező szabadidőjármű duplamotoros elektromos hajtáslánccal mutatkozott be Genfben.

Mitsubishi eX Concept Évek óta finomítgatja élekből összeállított, új formanyelvét a Mitsubishi. A márka utcai modelljein még nem találkozhattunk ezzel a harcias dizájnnal, az eredetileg tavaly ősszel bemutatott, ám most részletes műszaki tartalmában is ismertetett eX tanulmány azonban sokadik a sorban, amelyikre ráhúzták az egyébként kifejezetten tetszetős, bár mindenképpen megosztó fizimiskát. A Mitsubishi eX esetében azonban a dizájn csupán kötelező gyakorlat, a hangsúly a hajtásláncon és az autonóm képességeken van. https://www.youtube.com/watch?v=k9vtK79y79Q Előbbi egy elektromos összkerékhajtású rendszer, amely új generációs komponenseinek köszönhetően egy feltöltéssel akár 400 kilométert képes megtenni. Mindkét tengelyen egy-egy 70 kW-os (95 LE) villanymotor dolgozik, erejüket aktív hátsó nyomatékvektor-szabályozás segít hatékonyan az aszfaltra vinni. Ami az autonóm közlekedést illeti, az autó kamerák és radarok segítségével pozicionálja magát a sávon belül, és képes irányt, illetve tempót váltani. Egy különleges funkció azt is lehetővé teszi, hogy intézményi parkolókban (pl. szállodák, éttermek előtt) az autó önállóan leparkolja magát, majd visszatérjen tulajdonosához, amikor ismét szükség van rá.  

  A 4,24 méter hosszú autó utastere sem hétköznapi jelenség. B oszlop nincs, így könnyebb a be- és kiszállás. A vezető- és az utasoldalon más-más színű a kárpitozás, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a burkolatok alatt nem tömör támasztó felület, hanem egy vázszerkezet feszül, erre applikálták a túrakabátokból ismerős softshell kárpitanyagot. Ez nem holmi öncélú trükk: javítja a térérzetet, egyben csökkenti a tömeget, ami hozzájárul ahhoz a bizonyos, impozáns hatótávolsághoz. A 45 kWh kapacitású Li-ion akkumulátorokon kívül további kettő akkumulátor is található a fedélzeten: ezek a középkonzolból húzhatók ki, és hordozható power bankként a felhasználók mobil készülékeinek töltésére szolgálnak. Mitsubishi eX Concept Külön figyelmet érdemel a kijelzőrendszer, amelyben maga a szélvédő is kulcsszerepet kap: a kiterjesztett valóságot (azaz a valós képre virtuális információkat rávetítő funkciót) kínáló üvegfelület és egy központi, intelligensnek mondott kijelző a tulaj okostelefonján keresztül egy felhőalapú adatbázisból a helyzetnek és a felhasználó igényeinek megfelelő tájékoztatással árasztja el az utasokat. Bizonyára feltűnt, hogy az autónak nincsenek visszapillantó tükrei: ezeket a műszerfal szélein, illetve a tetőkárpitban elhelyezett monitorok helyettesítik. Mitsubishi eX Concept

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.