Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 06.00

A kis, nyitott villanyautó lassú is lesz, drága is, de a lényeg, hogy a Citroën ismét csinált valami eredeti dolgot végre!

A Citroën Mehari, a Kacsa alapjaira készülő kicsi, légiesen könnyed, mindig is inkább franciás tréfának, mint komolyan vehető autónak tekinthető strandautó feltámadott! Valóban feltámadott! Az 1968-as ős karakterét műanyagosan, elhízottan, de azért alapvetően hatásosan megjelenítő E-Mehariból a pár hete megvillantott tanulmány után szériagyártású változat is készült, amit meg is néztünk Genfben. Sőt, a projekt vezetőjétől, Aurélien Deragne-tól is megkérdeztük: mi ezzel a kocsival a Citroën szándéka?

– Komolyan tömeggyártású autó lett a koncepcióból? – Nem nevezném tömeggyártásnak, nagyon is limitált ennek a különleges autónak a gyártási darabszáma, nem várunk sok ezres eladást belőle, de igen, sorozatban készül a kocsi. – Minden Citroën-szalonban meg lehet majd venni az autót? – Egyelőre nem így lesz, az értékesítés Franciaországban indul ezekben a napokban. Két-három hónap múlva pedig a szomszédos országokban, Németországban, Nagy-Britanniában, Svájcban, Olaszországban, Belgiumban lehet majd hivatalosan megvenni az E-Meharit. – Az én hazámban a Meharit mindenki a Csendőr-filmekkel kapcsolja össze. Franciaországban is a Cote d’Azurre és Louis de Funes-re asszociálnak a kocsiról? – Elsődlegesen igen, de azért nagyon sok franciának van személyes emléke is nyaralásokról, emlékezetes fiatalkori élményekről, ami a Meharival kapcsolódik össze. citroen_emehari_0011 – A kocsi nagyon terepjárós kiállású, mennyire alkalmas valóban offroad használatra? – Magasabb építésű, mint egy átlagos személyautó, de a lényeg inkább abban rejlik, hogy a kocsinak nem árt, ha kint áll tető nélkül az esőben. A műszerfalra vigyázva a padló akár locsolócsővel leöblíthető, ha bekerül egy kis homok a strandról, lefolyónyílásokat alakítottunk ki a padlóban. Az ülések is vízállóak, úszás, szörfözés után azonnal be lehet pattanni a kormány mögé. – Van teteje is az autónak? – Igen, összehajtogatható ponyvatető jár a Meharihoz, amit a csomagtartóban kialakított helyen lehet tárolni. Az oldalablakok, a hátsó ablak helyén természetesen átlátszó a ponyva. citroen_emehari_0006 – Hidegben mennyire komfortos a kocsi? Van benne például ülésfűtés? – Nem, az nem rendelhető hozzá, de az elektromos fűtés alaptartozék, felárért pedig klímaberendezés kérhető bele. Általános célkitűzésünk volt, hogy az autó alapkivitelben minél egyszerűbb, puritánabb legyen; ennek a törekvésnek érdekes megvalósítási példája, hogy első pillantásra úgy tűnik, nincs audioberendezés a kocsiban. Pedig csak fejegység nincs, Bluetooth-kapcsolattal négykerekű kihangosítóvá változtatható az autó. – Kinek szól elsősorban az E-Mehari? – Két fő célcsoportot különböztetünk meg. Az egyik a céges vásárlóké, szállodák, turisztikai cégek stílusos járműve lehet az autó. A másik pedig a magánvásárlóké, elképzelésünk szerint az E-Mehari leginkább nyári autóként, például a tengerparti vagy hegyvidéki nyaralóban tartott második-harmadik autóként lesz majd népszerű. citroen_emehari_0018 – Nem látok légzsákokat az autóban, ez hogy lehet? Nem EU-s előírás, hogy legyenek airbagek egy szériamodellben? – Az E-Mehari gyártását ezerdarabos széria alatt tervezzük, ilyenkor nincs szükség légzsákokra. A kis végsebesség és az autó felhasználási jellege miatt sem olyan nagy a jelentősége ezeknek, mint egy átlagos kocsiban. A hárompontos övekkel, a menetstabilizáló elektronikával és a védett utastérrel az E-Mehari biztonsága így is megfelelő, várhatóan törésteszten is meg tudjuk majd mutatni, mennyire. A Meharit a Citroën az elektromos kisautók gyártására szakosodott Bolloréval közösen intézi. A mai villanyautók között az E-Mehari technikája meglehetősen egyszerű, gyorstöltési lehetőség nincs, 16 amperrel 10 óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort, a 110 km/h-ra korlátozott végsebességgel, a felhasználás jellegéből adódóan rövid utazásokkal a lényeg nem a nagy hatótáv, hanem hogy egy-két napig el lehessen szaladgálni a kocsival a környéken. Erre pedig tökéletesen alkalmas a 21. századi Teve a Citroëntől. citroen_emehari_0014  

Szavazás

Kéne? Vagy inkább maradjon mások játéka? Pontozd!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.