Gyártásba került Lütyő felügyelő autója, villanymotorral!

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 06.00

A kis, nyitott villanyautó lassú is lesz, drága is, de a lényeg, hogy a Citroën ismét csinált valami eredeti dolgot végre!

A Citroën Mehari, a Kacsa alapjaira készülő kicsi, légiesen könnyed, mindig is inkább franciás tréfának, mint komolyan vehető autónak tekinthető strandautó feltámadott! Valóban feltámadott! Az 1968-as ős karakterét műanyagosan, elhízottan, de azért alapvetően hatásosan megjelenítő E-Mehariból a pár hete megvillantott tanulmány után szériagyártású változat is készült, amit meg is néztünk Genfben. Sőt, a projekt vezetőjétől, Aurélien Deragne-tól is megkérdeztük: mi ezzel a kocsival a Citroën szándéka?

– Komolyan tömeggyártású autó lett a koncepcióból? – Nem nevezném tömeggyártásnak, nagyon is limitált ennek a különleges autónak a gyártási darabszáma, nem várunk sok ezres eladást belőle, de igen, sorozatban készül a kocsi. – Minden Citroën-szalonban meg lehet majd venni az autót? – Egyelőre nem így lesz, az értékesítés Franciaországban indul ezekben a napokban. Két-három hónap múlva pedig a szomszédos országokban, Németországban, Nagy-Britanniában, Svájcban, Olaszországban, Belgiumban lehet majd hivatalosan megvenni az E-Meharit. – Az én hazámban a Meharit mindenki a Csendőr-filmekkel kapcsolja össze. Franciaországban is a Cote d’Azurre és Louis de Funes-re asszociálnak a kocsiról? – Elsődlegesen igen, de azért nagyon sok franciának van személyes emléke is nyaralásokról, emlékezetes fiatalkori élményekről, ami a Meharival kapcsolódik össze. citroen_emehari_0011 – A kocsi nagyon terepjárós kiállású, mennyire alkalmas valóban offroad használatra? – Magasabb építésű, mint egy átlagos személyautó, de a lényeg inkább abban rejlik, hogy a kocsinak nem árt, ha kint áll tető nélkül az esőben. A műszerfalra vigyázva a padló akár locsolócsővel leöblíthető, ha bekerül egy kis homok a strandról, lefolyónyílásokat alakítottunk ki a padlóban. Az ülések is vízállóak, úszás, szörfözés után azonnal be lehet pattanni a kormány mögé. – Van teteje is az autónak? – Igen, összehajtogatható ponyvatető jár a Meharihoz, amit a csomagtartóban kialakított helyen lehet tárolni. Az oldalablakok, a hátsó ablak helyén természetesen átlátszó a ponyva. citroen_emehari_0006 – Hidegben mennyire komfortos a kocsi? Van benne például ülésfűtés? – Nem, az nem rendelhető hozzá, de az elektromos fűtés alaptartozék, felárért pedig klímaberendezés kérhető bele. Általános célkitűzésünk volt, hogy az autó alapkivitelben minél egyszerűbb, puritánabb legyen; ennek a törekvésnek érdekes megvalósítási példája, hogy első pillantásra úgy tűnik, nincs audioberendezés a kocsiban. Pedig csak fejegység nincs, Bluetooth-kapcsolattal négykerekű kihangosítóvá változtatható az autó. – Kinek szól elsősorban az E-Mehari? – Két fő célcsoportot különböztetünk meg. Az egyik a céges vásárlóké, szállodák, turisztikai cégek stílusos járműve lehet az autó. A másik pedig a magánvásárlóké, elképzelésünk szerint az E-Mehari leginkább nyári autóként, például a tengerparti vagy hegyvidéki nyaralóban tartott második-harmadik autóként lesz majd népszerű. citroen_emehari_0018 – Nem látok légzsákokat az autóban, ez hogy lehet? Nem EU-s előírás, hogy legyenek airbagek egy szériamodellben? – Az E-Mehari gyártását ezerdarabos széria alatt tervezzük, ilyenkor nincs szükség légzsákokra. A kis végsebesség és az autó felhasználási jellege miatt sem olyan nagy a jelentősége ezeknek, mint egy átlagos kocsiban. A hárompontos övekkel, a menetstabilizáló elektronikával és a védett utastérrel az E-Mehari biztonsága így is megfelelő, várhatóan törésteszten is meg tudjuk majd mutatni, mennyire. A Meharit a Citroën az elektromos kisautók gyártására szakosodott Bolloréval közösen intézi. A mai villanyautók között az E-Mehari technikája meglehetősen egyszerű, gyorstöltési lehetőség nincs, 16 amperrel 10 óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort, a 110 km/h-ra korlátozott végsebességgel, a felhasználás jellegéből adódóan rövid utazásokkal a lényeg nem a nagy hatótáv, hanem hogy egy-két napig el lehessen szaladgálni a kocsival a környéken. Erre pedig tökéletesen alkalmas a 21. századi Teve a Citroëntől. citroen_emehari_0014  

Szavazás

Kéne? Vagy inkább maradjon mások játéka? Pontozd!

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.