Beültünk a 2080 lóerős sportautóba

Arash AF10

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.05. 18.00

Nagy számokat bárki tud mondani, de ilyen nagyokat azért nem szoktak még a legkisebb autómanufaktúrák sem. Vajon lesz valami valaha a 2080 lóerős szupersportautóból?

A Genfi Autószalonon a legújabb Ferrarik és Lambók mellett számtalan olyan látványos szupersportautó csillog-villog a reflektorok fényében, amelyekről még a hardcore autórajongó közönség se biztos, hogy hallott valaha is az életben. Nem a Koenigseggre vagy a Paganira gondolok, hanem a még náluk is apróbb, alig-alig létező márkákra, mint amilyen a Zenvo, Noble vagy a Hennessey. Vagy az Arash.

Egzotikus márka az Arash, és tényleg gyártanak igazi autókat is

Arash Farboud, az iráni származású üzletember, ma cambridge-i lakos, nem volt elégedett a készen kapható lapos, szárnyas autók választékával, ezért állt neki 1998-ban saját kocsik fejlesztésének. Apró üzemében kézi munkával alig pár darab kocsi készül évente, jelenleg mindössze 5-6 az AF8 modellből és 1-2 az AF10-ből. Ezek nem arab vagy orosz milliomosok játékszereként végzik, állítólag gyakorlatilag az összes kocsit dúsgazdag brit autóbuzik veszik meg. És talán még ennél is kevesebb készül majd – ha valaha elkészül – az új csúcsmodellből, az AF10 hibrid verziójából, amely – merjünk nagyot álmodni – 2080 lóerős csúcsteljesítményre lesz majd(?) képes. 1200 kilós tömeg mellett, pillekönnyű karbonvázban. A benzinmotor hajtja majd a hátsó, ez elektromos az első kerekeket. arash_0004 No, ha már ott voltunk emellett a csoda mellett, beleültünk:
A lassú kézi váltóval bizonyára nagyon élvezetes megküzdeni a GM-től származó hétliteres V8-cal, de valahogy sem a videót nézve, sem a standon nem éreztük úgy, a kiállított kocsiban ülve, hogy ebből belátható időn belül tényleg elkészül egy igazi, használható gép, ami Ferrarikat és Paganikat enne reggelire. Azért drukkolunk, mert kétezer lóerő mégiscsak kétezer lóerő, ugyebár.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.