Vízfolyás a versenypályán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 15.38

Az indiai kézbe került Pininfarina stúdió aktívabb, mint valaha. Legújabb tanulmányuk az automobilizmus két végpontját: a versenyzést és a környezetvédelmet köti egybe.

Pininfarina H2 Speed Hagyományosan a motorsport az autóipar kísérleti laboratóriuma, itt vetik be először azokat a technológiákat, amelyek később (néha sokkal később) az utcai autókon is megjelennek. Van azonban ebben egy ellentmondás: miközben a tömeggyártás egyre inkább kezd elmenni az energiatakarékosság irányába (akár környezetvédelmi, akár takarékossági megfontolásból), az autóversenyzés jobbára megmaradt az a benzinpusztító műfaj, ami mindig is volt.

Ezen változtatna a Pininfarina új tanulmánya, a H2 Speed. A név mindent elárul: a kecses járművet hidrogén hajtja, lételeme pedig a száguldás. Utóbbiban nincs is hiba, két darab, egyenként 248 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a tömeg pedig mindössze 1420 kg (ebből 6,1 kg a biztonsági tartályokban tárolt hidrogén). Az autó 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 300 km/óra. Nem valószínű, hogy valaha megvalósul a H2 Speed, ötletindítónak azonban kiváló. Pininfarina H2 Speed

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.