Steampunk örömautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 14.44

Amikor megvalósul, az egyik legbizarrabb sorozatgyártású autó lesz a galaxisban. Három kerék, három fényszóró, egy villanymotor.

Morgan EV3 Érzésre kicsit olyan a Morgan legújabb modellje, a tanulmánynál már előrehaladottabb, ám még nem teljesen szériakész EV3, mintha kvarcszerkezetet helyeznék egy patinás svájci karórába: furcsa, aszimmetrikus megjelenésével mintha nem is a múlt század eleje köszönne benne vissza, hanem egyenesen Verne Gyula és (a Guy Ritchie-féle) Sherlock Holmes idejéből csöppent volna közénk. Persze az ódon idomok igazán modern technológiát rejtenek. A 3 Wheeler alapjaira épülő modell nem egészen kilenc másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége meghaladja a 150 km/órát, és egyetlen feltöltéssel 240 kilométert képes megtenni – ez alighanem több, mint amit jó kedvvel egyhuzamban eltöltenénk a szűk autó túlméretes volánja mögött.

  A hajtáslánc egy 20 kWh kapacitású lítium akkucsomagból, valamint egy 46 kW (xx LE) teljesítményű, vízhűtéses villanymotorból áll. Utóbbi az egy darab hátsó kereket hajtja, előbbit pedig az autó díszévé tették: rézből készült hűtőbordái izgalmasabbá varázsolják az orr megjelenését. A múlt és a jelen érdekfeszítő, ha nem is mindig szerencsés módon találkozik az EV3 fedélzetén. A szénszálas kompozitból készült karosszériaelemek hozzájárulnak ahhoz, hogy a nehéz akkumulátorcsomag ellenére mindössze 500 kilót nyomjon az autó – a karbonlemezek alatt azonban ezúttal is kőrisfa váz adja az alapot. Az újrarajzolt műszerfalon digitális monitor randevúzik a réztáblás, bakelitfogantyús irányváltó kapcsolóval. Morgan EV3 A Morgan EV3 nem tanulmány, hanem széria(közeli) autó, amelyet az év negyedik negyedévétől meg lehet vásárolni, méghozzá a benzinmotoros 3 Wheelerhez hasonló áron! Ebben a kedvező vételárban alighanem közrejátszott az is, hogy a gyár hatmillió angol fontos kormánytámogatásban részesült, amiből hibrid- és villanyautó-fejlesztéseiket finanszírozhatják.  

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.