LM847-Copier A francia Lazareth munkatársait körülbelül annyira kötik a szabályok és konvenciók, mint a svájci Rinspeed műhelyt, ám mivel a gallok rendszerint hozott anyagból alkotnak eszementet, hírnevük is kevésbé zajos, mint Rinderknecht úr csapatáé. Legújabb alkotásuk elhozhatja számukra azt az áttörést, amit régóta érdemelnek, pedig minden eddigi munkájuknak több értelme volt, a dupla első futóműves Honda Gold Wingtől kezdve a V8-as blokkal szerelt Mini pickupig. A V8 most is központi szereplő, szó szerint: egy szabadon hagyott Maserati-blokk köré építettek motorkerékpárt.

Mechano-pornó a Galériában, kattints és nézd végig!

Illetve dehogy motorkerékpárt, hiszen hátul két, külön lengőkarra szerelt kerék viszi át a 4,7 literes blokk erejét az aszfaltra, míg az elméleti irányt ugyancsak két, függőcsapszeges kormányzású első kerék jelöli ki – elméleti, hiszen elég az ideálisnál nagyobbat csavarintani a gázkaron, és a 620 Nm maximális nyomaték orbitális pályára küldi a meglepően könnyű, 400 kilós szerkezetet. A brutális blokk mellett az alkotók nem látták szükségét sebességváltónak, így a hidraulikus tengelykapcsoló mögött egyetlen, rögzített áttétellel, láncon keresztül jut el a nyomaték a sajátos, keresztben beépített rugóstaggal kiszolgált kerekekig. Elöl nyolc-, hátul négydugattyús fékek dolgoznak, a féktárcsák 420, illetve 255 mm átmérőjűek, és ne feledjük, mindegyikből kettő-kettő van. LM8474-Copier Jó volna az LM 847 harmonikus vonalairól áradozni, de a valóság az, hogy a külön-külön művészi igényességgel megformált alkatrészek nem állnak össze organikus egységgé. Ez azonban talán nem is akkora baj, hiszen így még sokkolóbb a hatás, ami nyilván fontos szempont, ha az ember egy ilyen gépszörnyet építtet magának.