Nagyon meggyőző a Kia kis crossovere az első fenékteszten

Kia Niro - Genf, 2016

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 15.15

A Kia vonzó kis városi crossovere lehengerlő extradömpinggel és hibridhajtással érkezik. Meg persze a szokásos hétéves garanciával.

A Soul után sokkal decensebb, a Kia portfóliójába jobban illeszkedő kis szabadidő-autóval jelentkezett Genfben a koreai gyártó. Az egyelőre csupán egy motorral, egy benzin-elektromos hibriddel, ellenben nagyon is sok extrával megvillantott Niróba a Genfi Szalonon ültünk be, hogy megszerezzük az első benyomásokat:

Adatlap

Modell

Motor, váltó 1,6 literes benzines, négyhengeres + LiPo-akku és elektromos motor, 6 fok. dupla kuplungos váltó
Teljesítmény 141 LE
Méretek (h/sz/m) 4355/1800/1535 mm
Tengelytáv 2700 mm
Futómű Elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros
Csomagtér 421 l
CO2-emissziós tervezett érték 89 g/km

A Niro padlólemezét a jelenlegi Kia-modellektől függetlenül fejlesztették ki; a platformot kifejezetten új hajtásláncok beépítésére tervezték. Az első ilyen az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, a Toyota hibridjeihez hasonlóan Atkinson-ciklusú benzinmotorból, lítium-ion polimer akkumulátorcsomagból, 32 kW (44 LE) teljesítményű villanymotorból, valamint hatfokozatú, dupla kuplungos automata sebességváltóból álló hibridrendszer.

Ami még fejlesztés alatt áll, a projektben kitűzött CO2-kibocsátási célérték 89 g/km, ami a 45 literes tankkal dízeles hatótávot jelenthet. A szemre zömök, tömör karosszéria alaktényezője meglepően jó, 0,29 a Niro cW-értéke.

A kézzel is kapcsolható váltóval, a kettős keresztlengőkaros, teljesen független hátsó futóművel, a nagy odafigyeléssel hangolt regeneratív fékrendszerrel a Kia egyik kiemelt célja volt a hagyományos vezetési élmény megőrzése a takarékos, korszerű hibridhajtás mellett.

A C oszlop a Nirónál is igazodik a divathoz

A vezetőülésben körbetekintve a legutolsó trendeknek megfelelő összes szolgáltatást, műszaki megoldást felfedezhetjük a Niro jól átlátható, gombok és képernyők harmonikus arányát mutató műszerfalán. Androidos, szabadon konfigurálható a HMI-rendszer, a fullos változatban nyolchangszórós JBL hifi muzsikál, induktív töltő figyel a váltókar előtt. Vezetéstámogató rendszerből is akad bőven, a teljesség igénye nélkül egy rövid lista a gyári sajtóanyagból:

  • Önműködő vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismerő funkcióval: radar alapú érzékelők segítségével észleli az ütközés vagy a gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót.
  • Intelligens sebességtartó automata (SCC): a Niro sebességét automatikusan szabályozva tart biztonságos követési távolságot.
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS): a minden európai Niro-modellen alapfelszerelésként kínált rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű irányjelzés nélkül elhagyja a forgalmi sávot.
  • Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS): az ugyancsak alapáras funkció felismeri a Niro sávhatárokhoz viszonyított helyzetét, és automatikusan korrigálja a jármű nyomvonalát, ha azt érzékeli, hogy a gépkocsi irányjelzés nélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot.
  • Holttérfelügyelet (BSD): a Niro mögött haladó gépkocsikat felügyeli, és a külső tükörben megjelenített jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha egy jármű belép a Niro holtterébe.
  • Mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA): parkolóban történő tolatás esetén figyelmeztet a Niro mögött elhaladó gépkocsikra.

IMG_9133

A Niro értékesítését a tervek szerint Európában 2016 harmadik negyedévében kezdi meg a Kia. A gyorsulásról, végsebességről, fogyasztásról egyelőre nincsenek hivatalos adatok, de azért néhány számot már megismerhettünk a Niróról.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.