A Soul után sokkal decensebb, a Kia portfóliójába jobban illeszkedő kis szabadidő-autóval jelentkezett Genfben a koreai gyártó. Az egyelőre csupán egy motorral, egy benzin-elektromos hibriddel, ellenben nagyon is sok extrával megvillantott Niróba a Genfi Szalonon ültünk be, hogy megszerezzük az első benyomásokat:

Adatlap

Modell

Motor, váltó 1,6 literes benzines, négyhengeres + LiPo-akku és elektromos motor, 6 fok. dupla kuplungos váltó
Teljesítmény 141 LE
Méretek (h/sz/m) 4355/1800/1535 mm
Tengelytáv 2700 mm
Futómű Elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros
Csomagtér 421 l
CO2-emissziós tervezett érték 89 g/km

A Niro padlólemezét a jelenlegi Kia-modellektől függetlenül fejlesztették ki; a platformot kifejezetten új hajtásláncok beépítésére tervezték. Az első ilyen az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, a Toyota hibridjeihez hasonlóan Atkinson-ciklusú benzinmotorból, lítium-ion polimer akkumulátorcsomagból, 32 kW (44 LE) teljesítményű villanymotorból, valamint hatfokozatú, dupla kuplungos automata sebességváltóból álló hibridrendszer.

Ami még fejlesztés alatt áll, a projektben kitűzött CO2-kibocsátási célérték 89 g/km, ami a 45 literes tankkal dízeles hatótávot jelenthet. A szemre zömök, tömör karosszéria alaktényezője meglepően jó, 0,29 a Niro cW-értéke.

A kézzel is kapcsolható váltóval, a kettős keresztlengőkaros, teljesen független hátsó futóművel, a nagy odafigyeléssel hangolt regeneratív fékrendszerrel a Kia egyik kiemelt célja volt a hagyományos vezetési élmény megőrzése a takarékos, korszerű hibridhajtás mellett.

A C oszlop a Nirónál is igazodik a divathoz

A vezetőülésben körbetekintve a legutolsó trendeknek megfelelő összes szolgáltatást, műszaki megoldást felfedezhetjük a Niro jól átlátható, gombok és képernyők harmonikus arányát mutató műszerfalán. Androidos, szabadon konfigurálható a HMI-rendszer, a fullos változatban nyolchangszórós JBL hifi muzsikál, induktív töltő figyel a váltókar előtt. Vezetéstámogató rendszerből is akad bőven, a teljesség igénye nélkül egy rövid lista a gyári sajtóanyagból:

  • Önműködő vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismerő funkcióval: radar alapú érzékelők segítségével észleli az ütközés vagy a gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót.
  • Intelligens sebességtartó automata (SCC): a Niro sebességét automatikusan szabályozva tart biztonságos követési távolságot.
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS): a minden európai Niro-modellen alapfelszerelésként kínált rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű irányjelzés nélkül elhagyja a forgalmi sávot.
  • Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS): az ugyancsak alapáras funkció felismeri a Niro sávhatárokhoz viszonyított helyzetét, és automatikusan korrigálja a jármű nyomvonalát, ha azt érzékeli, hogy a gépkocsi irányjelzés nélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot.
  • Holttérfelügyelet (BSD): a Niro mögött haladó gépkocsikat felügyeli, és a külső tükörben megjelenített jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha egy jármű belép a Niro holtterébe.
  • Mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA): parkolóban történő tolatás esetén figyelmeztet a Niro mögött elhaladó gépkocsikra.

IMG_9133

A Niro értékesítését a tervek szerint Európában 2016 harmadik negyedévében kezdi meg a Kia. A gyorsulásról, végsebességről, fogyasztásról egyelőre nincsenek hivatalos adatok, de azért néhány számot már megismerhettünk a Niróról.