Nagyon meggyőző a Kia kis crossovere az első fenékteszten

Kia Niro - Genf, 2016

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.04. 15.15

A Kia vonzó kis városi crossovere lehengerlő extradömpinggel és hibridhajtással érkezik. Meg persze a szokásos hétéves garanciával.

A Soul után sokkal decensebb, a Kia portfóliójába jobban illeszkedő kis szabadidő-autóval jelentkezett Genfben a koreai gyártó. Az egyelőre csupán egy motorral, egy benzin-elektromos hibriddel, ellenben nagyon is sok extrával megvillantott Niróba a Genfi Szalonon ültünk be, hogy megszerezzük az első benyomásokat:

Adatlap

Modell

Motor, váltó 1,6 literes benzines, négyhengeres + LiPo-akku és elektromos motor, 6 fok. dupla kuplungos váltó
Teljesítmény 141 LE
Méretek (h/sz/m) 4355/1800/1535 mm
Tengelytáv 2700 mm
Futómű Elöl MacPherson, hátul kettős keresztlengőkaros
Csomagtér 421 l
CO2-emissziós tervezett érték 89 g/km

A Niro padlólemezét a jelenlegi Kia-modellektől függetlenül fejlesztették ki; a platformot kifejezetten új hajtásláncok beépítésére tervezték. Az első ilyen az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, a Toyota hibridjeihez hasonlóan Atkinson-ciklusú benzinmotorból, lítium-ion polimer akkumulátorcsomagból, 32 kW (44 LE) teljesítményű villanymotorból, valamint hatfokozatú, dupla kuplungos automata sebességváltóból álló hibridrendszer.

Ami még fejlesztés alatt áll, a projektben kitűzött CO2-kibocsátási célérték 89 g/km, ami a 45 literes tankkal dízeles hatótávot jelenthet. A szemre zömök, tömör karosszéria alaktényezője meglepően jó, 0,29 a Niro cW-értéke.

A kézzel is kapcsolható váltóval, a kettős keresztlengőkaros, teljesen független hátsó futóművel, a nagy odafigyeléssel hangolt regeneratív fékrendszerrel a Kia egyik kiemelt célja volt a hagyományos vezetési élmény megőrzése a takarékos, korszerű hibridhajtás mellett.

A C oszlop a Nirónál is igazodik a divathoz

A vezetőülésben körbetekintve a legutolsó trendeknek megfelelő összes szolgáltatást, műszaki megoldást felfedezhetjük a Niro jól átlátható, gombok és képernyők harmonikus arányát mutató műszerfalán. Androidos, szabadon konfigurálható a HMI-rendszer, a fullos változatban nyolchangszórós JBL hifi muzsikál, induktív töltő figyel a váltókar előtt. Vezetéstámogató rendszerből is akad bőven, a teljesség igénye nélkül egy rövid lista a gyári sajtóanyagból:

  • Önműködő vészfékrendszer (AEB) gyalogosfelismerő funkcióval: radar alapú érzékelők segítségével észleli az ütközés vagy a gázolás veszélyét, és segít megállítani az autót.
  • Intelligens sebességtartó automata (SCC): a Niro sebességét automatikusan szabályozva tart biztonságos követési távolságot.
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS): a minden európai Niro-modellen alapfelszerelésként kínált rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű irányjelzés nélkül elhagyja a forgalmi sávot.
  • Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS): az ugyancsak alapáras funkció felismeri a Niro sávhatárokhoz viszonyított helyzetét, és automatikusan korrigálja a jármű nyomvonalát, ha azt érzékeli, hogy a gépkocsi irányjelzés nélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot.
  • Holttérfelügyelet (BSD): a Niro mögött haladó gépkocsikat felügyeli, és a külső tükörben megjelenített jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha egy jármű belép a Niro holtterébe.
  • Mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA): parkolóban történő tolatás esetén figyelmeztet a Niro mögött elhaladó gépkocsikra.

IMG_9133

A Niro értékesítését a tervek szerint Európában 2016 harmadik negyedévében kezdi meg a Kia. A gyorsulásról, végsebességről, fogyasztásról egyelőre nincsenek hivatalos adatok, de azért néhány számot már megismerhettünk a Niróról.

Kommentek

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.