A személyautókat manapság rendszerint 6-7 évente váltják új generációval a gyártók. A teherautóknál hosszabbak a modellciklusok, még az olyan, B kategóriás jogsival vezethető kocsik esetében is, mint a kis furgonok vagy – a pick-upok. A Toyota 1968-ban jött ki az első HiLuxszal, idén, Genfben pedig már a nyolcadik generációt mutatták be – de ez a sok változat gyakoribb korai frissítésekkel és elhúzódó utolsó szériákkal alakult ki. A most kifutó HiLux például 11 éve jelent meg. A konkurencia követéséhez elengedhetetlen volt a frissítés:

Tavaly újult meg a Nissan Navara és a Mitsubishi L200, a 2010-es Volkswagen Amarok is kis csitri volt még a HiLuxhoz képest, szóval tényleg ideje volt váltani. A Toyota azonban az új HiLuxszal is hű maradt önmagához, nem akart személyautó-pótlékot faragni a kocsiból. A kizárólag laprugóval és csupán egyetlen, kihegyezettnek igazán nem mondható, 150 lóerős, 400 Nm leadására képes, 2,4 literes dízelmotorral továbbra is elsősorban munkaautó, nem platós SUV.
A TopGear legendás pick-upjából, az arab terrorszervezetek kedvenc könnyű harckocsijából és persze a békés nyugati és keleti világ kiváló téeszautójából a mai napig több mint 16 millió darabot adtak el világszerte. Még a régi modell is vitális termék volt: Európában 2015-ben mintegy 34 000 darab HiLux talált gazdára, ez a piaci szegmens 23,1 százalékának felel meg. A HiLux ezzel Európa első számú pick-upja.

Hatalmas plató, teherbíró, lehajtható platóajtóval

Erősített létravázával, komfortosabb összkerékhajtásával, megnövelt vontatási képességével az új Hilux alighanem megtartja pozícióját. Az új HiLux elődjénél 75 mm-rel hosszabb (5335 mm), 20 mm-rel szélesebb (1855 mm),  magassága (1815 mm) 45 mm-rel csökkent. A kocsi egyszerre lett robusztusabb és kifinomultabb: miközben teherbírása nőtt (egy tonna dupla kabinnal, 1,1 tonna szimplával), megjelent benne a LED-es fényszóró, a tolatókamera,  a 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszer. A szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres érzékelőt és kamerát egyaránt tartalmazó, kompakt egység jeleit feldolgozó Toyota Safety Sense rendszer olyan funkciókat tud, mint az ütközés előtti vészfékező biztonsági rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus reflektorkapcsolás vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer. A kocsi értékesítése nyáron kezdődik, ára egyelőre még nincs – ahogy lesz, közöljük!