Itt a legújabb Toyota pick-up

Toyota HiLux, nyolcadik generáció

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 18.00

A Toyota nem ült fel egészen a divatvonatra. Az új HiLux továbbra is elsősorban munkaautó, mint platós szabadidőjármű. Motor is csak egy van hozzá, amit inkább tartósnak terveztek, mint katalógusgyőztesnek.

A személyautókat manapság rendszerint 6-7 évente váltják új generációval a gyártók. A teherautóknál hosszabbak a modellciklusok, még az olyan, B kategóriás jogsival vezethető kocsik esetében is, mint a kis furgonok vagy – a pick-upok. A Toyota 1968-ban jött ki az első HiLuxszal, idén, Genfben pedig már a nyolcadik generációt mutatták be – de ez a sok változat gyakoribb korai frissítésekkel és elhúzódó utolsó szériákkal alakult ki. A most kifutó HiLux például 11 éve jelent meg. A konkurencia követéséhez elengedhetetlen volt a frissítés:

Tavaly újult meg a Nissan Navara és a Mitsubishi L200, a 2010-es Volkswagen Amarok is kis csitri volt még a HiLuxhoz képest, szóval tényleg ideje volt váltani. A Toyota azonban az új HiLuxszal is hű maradt önmagához, nem akart személyautó-pótlékot faragni a kocsiból. A kizárólag laprugóval és csupán egyetlen, kihegyezettnek igazán nem mondható, 150 lóerős, 400 Nm leadására képes, 2,4 literes dízelmotorral továbbra is elsősorban munkaautó, nem platós SUV.
A TopGear legendás pick-upjából, az arab terrorszervezetek kedvenc könnyű harckocsijából és persze a békés nyugati és keleti világ kiváló téeszautójából a mai napig több mint 16 millió darabot adtak el világszerte. Még a régi modell is vitális termék volt: Európában 2015-ben mintegy 34 000 darab HiLux talált gazdára, ez a piaci szegmens 23,1 százalékának felel meg. A HiLux ezzel Európa első számú pick-upja.

Hatalmas plató, teherbíró, lehajtható platóajtóval

Erősített létravázával, komfortosabb összkerékhajtásával, megnövelt vontatási képességével az új Hilux alighanem megtartja pozícióját. Az új HiLux elődjénél 75 mm-rel hosszabb (5335 mm), 20 mm-rel szélesebb (1855 mm),  magassága (1815 mm) 45 mm-rel csökkent. A kocsi egyszerre lett robusztusabb és kifinomultabb: miközben teherbírása nőtt (egy tonna dupla kabinnal, 1,1 tonna szimplával), megjelent benne a LED-es fényszóró, a tolatókamera,  a 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszer. A szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres érzékelőt és kamerát egyaránt tartalmazó, kompakt egység jeleit feldolgozó Toyota Safety Sense rendszer olyan funkciókat tud, mint az ütközés előtti vészfékező biztonsági rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus reflektorkapcsolás vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer. A kocsi értékesítése nyáron kezdődik, ára egyelőre még nincs – ahogy lesz, közöljük!  

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.