A Chevy Corvette annyiféle különböző modellváltozatban kapható, hogy ember legyen a talpán, aki pontosan átlátja, melyik mit takar. Annyi bizonyos, hogy akármilyen betű-szám kombinációt biggyesztenek a típus neve mögé, az még sportosabban, még lenyűgözőbben fogja előadni magát, a különbség leginkább az összetevők arányában és a megközelítésben van. A most leleplezett Corvette Grand Sport legendás előd hagyatékából táplálkozik: névadója az az 1963-as gyári versenyautó, amelyből mindössze öt darab készült, mielőtt a márka úgy döntött, mégsem szeretne közvetlenül részt venni motorsport-tevékenységekben.

  A név kötelez: a Grand Sport könnyített szerkezettel, leszorítóerőre optimalizált aerodinamikai kiegészítőkkel és persze szívómotorral lépett színre. Elöl 19, hátul 20 colos, egyedi rajzolatú felnikre szerelik a Michelin Pilot Super Sport abroncsokat, elöl 355, hátul 340 mm-es Brembo tárcsákat szorongatnak a hat-, illetve négydugattyús nyergek. Alapfelszerelés az adaptív lengéscsillapítás és az elektronikus (azaz fékvezérelt) részlegesen önzáró differenciálmű. A nyolchengeres LT1 blokk 460  lóerőre képes, kenéséről száraz karteres rendszer gondoskodik, a kipufogóban aktív csappantyúk biztosítják az utcai és pályahasználat közötti átmenetet. A sebességváltó hétfokozatú manuális, automatikus gázfröccsfunkcióval, de kérhető nyolcgangos automata váltó is, kormányfülekkel. 2017 Chevrolet Corvette Grand Sport A szélesített hátsó kerékdobbal, egyedi hűtőmaszkkal és az első kerékdobon elhelyezett dekorelemekkel a Grand Sport igazán magamutogató darab, ám a kontrasztos színnel kihangsúlyozott légterelő idomok nemcsak feltűnőek, de hatékonyak is, az autó 1,05 g keresztirányú gyorsulással képes kanyarodni. Ebben azért szerephez jut a kompresszoros Corvette Z06-tól (na, kezdődik a betűjáték!) átvett futóműtuning is. Szintén innen származik a megnövelt kapacitású hűtőrendszer, a hűtőmaszk és számos további részlet. Ha ez nem elég, külön megrendelhető a még keményebb Z07 csomag, ami további aerodinamikai elemek és Michelin Sport Cup 2 sportabroncsok alkalmazásával 1,2 g-re tornázza fel a kanyarvételi képességet, míg a lassulást karbon-kerámia fékrendszer brutalizálja. Így felszerelve a Corvette Grand Sport Z07 már majdnem olyan fürge, mint az előző generációs Corvette ZR1, a modell abszolút csúcsváltozata. Követed? Corvette Grand Sport Concept Ne feledkezzünk meg az esztétikai lehetőségekről: a kerékdobokra matricázás kérhető, de akár a teljes autó versenysávokba burkolható. A képeinken szereplő Collector Edition kék bőr utasteret kap; a fejtámlába az eredeti, ’65-ös Grand Sport kontúrjait nyomták bele, és persze sorszámozott emléktábla is kerül az autóba. A Corvette Grand Sport kupé és kabrió kivitelben egyaránt elérhető lesz, az USA-ban nyártól, Európában ősztől indul a forgalmazása; a Collector Edition némi késéssel érkezik a tehetős gyűjtőkhöz.