Az Audi is megcsinálta a házi feladatot: itt a Q2

Kis négykarikás SUV Genfben

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.03.03. 12.00

A kis szabadidő-autók piaca nagyon pezseg manapság, így nem csoda, ha egy olyan márka is bemutat egy kis szabadidő-autót, amelynek mellesleg már van kis szabadidő-autója.

Elárasztották az európai autópiacot a kis SUV-k, azaz a kompakt alatti méretkategória kisebb-nagyobb szabadidő-autói. Néha már össze is zavarnak bennünket a gyártók, olyan bőséggel ontják ezeket a kocsikat. Most például az Audi Q2 nevű modelljéről nehezen tudjuk eldönteni, hogy a Q3 alá, esetleg helyett, netán utódnak szánta-e a gyártó.

Szép kis autó, formailag nagyon progresszív az éles-szögletes új Audi mellett az öregecske, gömbölyded hatást keltő Q3. Belül is nagyon igényes és praktikus, igazi Audi, de semmi olyat nem találtunk benne, amit más Audikból már ne ismertünk volna:
A Mercedes GLA, BMW X1, Infiniti Q30 és társai ellen indított kis prémium szabadidő-autót provokatív stílusú, fiatalos univerzális autónak szánta az Audi, olyan kocsinak, ami a városi rutinban és a hétvégi aktívkodásban egyaránt társa gazdájának. A fiatalos image-hez kell a friss elektronikai műszaki tartalom is, így az Audi TT-ből, Q7ből ismerős virtuális műszeregység és a sávtartó automatikától a fedélzeti Wi-Fi-n és az automatikus vészfékező rendszeren át a követőradarig terjedő extralista szinte mindent lefed, amit egy-két, akár három mérettel feljebb elvárhat egy vevő egy német prémiummárkától. Sőt.
IMG_0286

Minőségi anyagok felhasználásával, minőségi belső tér, Audi módra

A kocsihoz csatlakozó okostelefon számos funkciója, egyebek mellett a telefontulaj twitter accountja is követhető a 12,3 col átmérőjű központi kijelzőn. A Head-Up Display ebben a méretben szintén ritkaság még, és arra sem emlékszünk a kategóriában, hogy a kényes helyzetekben ugyan többnyire hasznavehetetlen, de felvágni remek automatikus parkolóasszisztens a parkolóhely elhagyását is meg tudná oldani – márpedig a Q2 képes önállóan ki is kormányozni magát szűk helyről két másik kocsi közül. Az egyik legfeltűnőbb dizájnelem az autó oldalán végigfutó vasalt éló A 4,19 méter hosszú kocsi 20 centis szabad magasságával valóban alkalmas a kövezett út elhagyására is, ha a gazdája nem félti; ilyenkor jön jól a legerősebb dízel- és benzinmotorok mellé alapáron járó állandó összkerékhajtás. A Q2 kezdetben  három TFSI és három TDI motorral vásárolható meg, kézi vagy dupla kuplungos automata váltóval, 116 és 190 lóerő közötti teljesítménnyel.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.