Elárasztották az európai autópiacot a kis SUV-k, azaz a kompakt alatti méretkategória kisebb-nagyobb szabadidő-autói. Néha már össze is zavarnak bennünket a gyártók, olyan bőséggel ontják ezeket a kocsikat. Most például az Audi Q2 nevű modelljéről nehezen tudjuk eldönteni, hogy a Q3 alá, esetleg helyett, netán utódnak szánta-e a gyártó.

Szép kis autó, formailag nagyon progresszív az éles-szögletes új Audi mellett az öregecske, gömbölyded hatást keltő Q3. Belül is nagyon igényes és praktikus, igazi Audi, de semmi olyat nem találtunk benne, amit más Audikból már ne ismertünk volna:
A Mercedes GLA, BMW X1, Infiniti Q30 és társai ellen indított kis prémium szabadidő-autót provokatív stílusú, fiatalos univerzális autónak szánta az Audi, olyan kocsinak, ami a városi rutinban és a hétvégi aktívkodásban egyaránt társa gazdájának. A fiatalos image-hez kell a friss elektronikai műszaki tartalom is, így az Audi TT-ből, Q7ből ismerős virtuális műszeregység és a sávtartó automatikától a fedélzeti Wi-Fi-n és az automatikus vészfékező rendszeren át a követőradarig terjedő extralista szinte mindent lefed, amit egy-két, akár három mérettel feljebb elvárhat egy vevő egy német prémiummárkától. Sőt.
IMG_0286

Minőségi anyagok felhasználásával, minőségi belső tér, Audi módra

A kocsihoz csatlakozó okostelefon számos funkciója, egyebek mellett a telefontulaj twitter accountja is követhető a 12,3 col átmérőjű központi kijelzőn. A Head-Up Display ebben a méretben szintén ritkaság még, és arra sem emlékszünk a kategóriában, hogy a kényes helyzetekben ugyan többnyire hasznavehetetlen, de felvágni remek automatikus parkolóasszisztens a parkolóhely elhagyását is meg tudná oldani – márpedig a Q2 képes önállóan ki is kormányozni magát szűk helyről két másik kocsi közül. Az egyik legfeltűnőbb dizájnelem az autó oldalán végigfutó vasalt éló A 4,19 méter hosszú kocsi 20 centis szabad magasságával valóban alkalmas a kövezett út elhagyására is, ha a gazdája nem félti; ilyenkor jön jól a legerősebb dízel- és benzinmotorok mellé alapáron járó állandó összkerékhajtás. A Q2 kezdetben  három TFSI és három TDI motorral vásárolható meg, kézi vagy dupla kuplungos automata váltóval, 116 és 190 lóerő közötti teljesítménnyel.