A japán kikai szó jelentése: gép, de jelent különöset, rejtélyeset is. Nagyon is illik tehát az elnevezés a Toyota tanulmányautójára, ami körbeforgott előttünk Genfben:

Európában a 2016-os Genfi Autószalonon debütált a Kikai, melyet azzal a céllal épített a Toyota, hogy “feltérképezze, megerősítse és mindenekelőtt ünnepelje a gépezetekben rejlő, eredendő vonzerőt: az aprólékos megmunkálást, szerkezeti összetettségüket, és persze a mozgásukban megnyilvánuló szépséget”.

Mókás, lemeztelenített autó a Toyota Kikai

A Kikai háromüléses, nyitott utastere mögé a Yaris hibridből ismert, 1,5 literes benzines-elektromos motort építették be, a hátsó tengely elé, vagyis ez egy középmotoros kocsi. A motor java része kívülről is remekül látható, a gyönyörű, krómozott leömlőkkel, a kipufogódobbal igazán izgalmas látványt nyújt a különben nagyon is decens, békés, hatékony, de cseppet sem vérpezsdítő technika. Elöl a Kikai kormányműve, hűtője és persze túlméretezett, karikatúraszerű futóműve ragyog ki a színezett karosszériaelemek közül.

Hasonlóság fedezhető fel a Matrix őrszemei és a Toyota Kikai között

matrix_sentinel Meghökkentő megjelenése dacára a Kikai egy takarékos, stresszmentesen vezethető, automata váltós, kényelmes autó. A tolóajtókon keresztül megközelíthető, háromüléses utastér középre helyezett vezetőüléséből viszont igenis izgalmas tapasztalatok szerezhetők. Jól követhető innen, hogyan dolgoznak az elülső lengőkarok, rugóstagok, a padlóba vágott kis ablakokon át a kerekek – alighanem repülőgépabroncsok – forgása is látható menet közben.