Polo méretű örömautó a Volkswagentől

Volkswagen T-Cross Breeze

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.02. 08.15

Vászontetős szabadidőjárműből eleve kevés van, ilyen piciben meg pláne ritkaság. Arra nem is számítunk, hogy valóban megépítik, az viszont már eldőlt, hogy fémtetővel lesz belőle szériamodell.

Elképesztő SUV-offenzívát tervez a Volkswagen, hamarosan öt szabadidőjármű szerepelhet a márka kínálatában. Az új paletta legkisebb tagját előlegezi meg a T-Cross, és bár a motorosan nyíló és záródó tető igazán vonzó látványt nyújt, nincsenek illúzióink: a leendő szériamodellben sem átvitt értelemben, sem konkrétan nem volna helye a megoldásnak.

  A tanulmány mindössze 4113 mm hosszú, azaz még az Opel Mokkánál is kurtább, a tengelytávja ugyanakkor nagyobb, ha csak egyetlen centivel is (2565 mm). Pici autóhoz pici motor is elég, az egyliteres TSI erőforrás 110 lóerővel mozgatja a zárt tetővel 1563 mm magas kocsit. Nem is rosszul: a végsebesség 188 km/óra, az 1250 kilós autó 103 mp alatt gyorsul százra, átlagos üzemanyag-fogyasztása viszont csak 5,0 liter 100 kilométeren – papíron, nyilván. A vehemens motor hétfokozatú DSG váltón át hajtja a 19 colos, színes műanyag küllőbetétekkel testre szabható első kerekeket. VW_7553 Az utastérben kísérleti kezelőfelület fogad, amely szinte teljesen megszabadult a gomboktól, kapcsolóktól, minden érintésérzékeny felületekről vezérelhető, amelyek ráadásul közelítésre reagálnak, így valójában hozzájuk sem kell érni. A műszerfal a márka nagyobb modelljein már alkalmazott digitális kijelző továbbfejlesztett változata, amelyen többféle konfigurációban jeleníthetők meg az adott szituációban (pl. takarékos vezetés vagy enyhe terepen történő haladás) releváns információk. A felfüggesztés- és váltóvezérlés is elektronikus, egyazon konzolról kezelhető a DSG erőátvitel és az adaptív lengéscsillapítás. VW_7545

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.