Polo méretű örömautó a Volkswagentől

Volkswagen T-Cross Breeze

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.02. 08.15

Vászontetős szabadidőjárműből eleve kevés van, ilyen piciben meg pláne ritkaság. Arra nem is számítunk, hogy valóban megépítik, az viszont már eldőlt, hogy fémtetővel lesz belőle szériamodell.

Elképesztő SUV-offenzívát tervez a Volkswagen, hamarosan öt szabadidőjármű szerepelhet a márka kínálatában. Az új paletta legkisebb tagját előlegezi meg a T-Cross, és bár a motorosan nyíló és záródó tető igazán vonzó látványt nyújt, nincsenek illúzióink: a leendő szériamodellben sem átvitt értelemben, sem konkrétan nem volna helye a megoldásnak.

  A tanulmány mindössze 4113 mm hosszú, azaz még az Opel Mokkánál is kurtább, a tengelytávja ugyanakkor nagyobb, ha csak egyetlen centivel is (2565 mm). Pici autóhoz pici motor is elég, az egyliteres TSI erőforrás 110 lóerővel mozgatja a zárt tetővel 1563 mm magas kocsit. Nem is rosszul: a végsebesség 188 km/óra, az 1250 kilós autó 103 mp alatt gyorsul százra, átlagos üzemanyag-fogyasztása viszont csak 5,0 liter 100 kilométeren – papíron, nyilván. A vehemens motor hétfokozatú DSG váltón át hajtja a 19 colos, színes műanyag küllőbetétekkel testre szabható első kerekeket. VW_7553 Az utastérben kísérleti kezelőfelület fogad, amely szinte teljesen megszabadult a gomboktól, kapcsolóktól, minden érintésérzékeny felületekről vezérelhető, amelyek ráadásul közelítésre reagálnak, így valójában hozzájuk sem kell érni. A műszerfal a márka nagyobb modelljein már alkalmazott digitális kijelző továbbfejlesztett változata, amelyen többféle konfigurációban jeleníthetők meg az adott szituációban (pl. takarékos vezetés vagy enyhe terepen történő haladás) releváns információk. A felfüggesztés- és váltóvezérlés is elektronikus, egyazon konzolról kezelhető a DSG erőátvitel és az adaptív lengéscsillapítás. VW_7545

Kommentek

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.