Percek alatt újratölthető villanyautó sok száz kilométeres hatótávval

NanoFlowcell Quantino

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Forrás: Vezess
Dátum: 2016.03.02. 15.00

A kis sárga autó nem tűnik valami nagy számnak egy csomó sokkal erősebb, sportosabb, látványosabb szupersportkocsi gyűrűjében a Genfi Szalonon. Mégis: talán ez a legfontosabb négykerekű az egész kiállításon.

A liechtensteini illetőségű NanoFlowcell évek óta fejleszti folyadékakkumulátoros autóit, amelyekben nagy mennyiségű folyékony halmazállapotú elektrolit szolgáltat energiát nagy kapacitású kondenzátorok töltéséhez, ezek a kondenzátorok pedig villanymotort hajtanak, ami az autót mozgatja. A folyadékáramoltatásos akkumulátor (flow battery) nagy előnye, hogy az elhasznált hajtóanyag sokkal gyorsabban lecserélhető, mint amilyen gyorsan egy hagyományos lítiumakku feltölthető, így megfelelő infrastruktúra mellett sokkal kiszámíthatóbb mobilitást ad az autósnak.

Quantino

A korábbi látványos és hatalmas, de a hétköznapi autózásra kevéssé alkalmas szörnyek után most a Quantino nevű modellt már hivatalosan levizsgáztatták, a kocsi német rendszámmal 14 órás éles megbízhatósági teszten bizonyította életképességét valódi városi forgalomban, újratöltés nélkül. A kocsi még bírta volna, de a tesztpilóta már nem; bizonyos szükségletek miatt pár száz kilométer után úgy döntött, ő bizony megáll, még ha a technikával nem akadt semmi probléma, akkor is.
A Quantino persze soha nem lesz igazi sorozatgyártású típus. A fejlesztők célja, hogy a bizonyítottan használható technológiát valamelyik nagy autógyárnak adják majd el. Ha akad érdeklődő vevő és az infrastruktúra kiépítésére is megtalálják a megfelelő üzleti modellt, az egy töltéssel, 140-150 liter elektrolittal akár 3-500 kilométert megtenni képes, percek alatt újratölthető villanyautó teljesen új alapokra helyezheti az elektromos autózás jövőjét. Sok benne a tájidegen cucc Hogy pontosan milyen elektrolit is lötyög a Quantino tartályaiban, egyelőre titok, de hogy nem humbug az egész, azt tudjuk. A stabil akkumulátoriparból régóta ismert a vanádium-redox folyadékakkumulátor – talán a NanoFlowcell is ezzel a technológiával dolgozik.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.