A liechtensteini illetőségű NanoFlowcell évek óta fejleszti folyadékakkumulátoros autóit, amelyekben nagy mennyiségű folyékony halmazállapotú elektrolit szolgáltat energiát nagy kapacitású kondenzátorok töltéséhez, ezek a kondenzátorok pedig villanymotort hajtanak, ami az autót mozgatja. A folyadékáramoltatásos akkumulátor (flow battery) nagy előnye, hogy az elhasznált hajtóanyag sokkal gyorsabban lecserélhető, mint amilyen gyorsan egy hagyományos lítiumakku feltölthető, így megfelelő infrastruktúra mellett sokkal kiszámíthatóbb mobilitást ad az autósnak.

Quantino

A korábbi látványos és hatalmas, de a hétköznapi autózásra kevéssé alkalmas szörnyek után most a Quantino nevű modellt már hivatalosan levizsgáztatták, a kocsi német rendszámmal 14 órás éles megbízhatósági teszten bizonyította életképességét valódi városi forgalomban, újratöltés nélkül. A kocsi még bírta volna, de a tesztpilóta már nem; bizonyos szükségletek miatt pár száz kilométer után úgy döntött, ő bizony megáll, még ha a technikával nem akadt semmi probléma, akkor is.
A Quantino persze soha nem lesz igazi sorozatgyártású típus. A fejlesztők célja, hogy a bizonyítottan használható technológiát valamelyik nagy autógyárnak adják majd el. Ha akad érdeklődő vevő és az infrastruktúra kiépítésére is megtalálják a megfelelő üzleti modellt, az egy töltéssel, 140-150 liter elektrolittal akár 3-500 kilométert megtenni képes, percek alatt újratölthető villanyautó teljesen új alapokra helyezheti az elektromos autózás jövőjét. Sok benne a tájidegen cucc Hogy pontosan milyen elektrolit is lötyög a Quantino tartályaiban, egyelőre titok, de hogy nem humbug az egész, azt tudjuk. A stabil akkumulátoriparból régóta ismert a vanádium-redox folyadékakkumulátor – talán a NanoFlowcell is ezzel a technológiával dolgozik.