Élményhibrid a Lexustól

Itt a Lexus LC 500h

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.02. 13.00

Hibrid motorral is bemutatkozott a Lexus LC. A csodaszép kupé innovatív hajtáslánca a száguldást szolgálja.

  Ahogy azt korábban már elárulta a Lexus a Genfi Autószalonon, leleplezte új kupéja, az LC hibrid változatát, azt követően, hogy év elején még csak benzinmotorral ismertük meg a modellt. Az LC 500h új irányt képvisel a Toyota konszern hibridjei között, mivel nemcsak a takarékosság a fő szempont az alkalmazásánál, hanem a nagyobb teljesítmény elérése is. Az új hibrid hajtásláncot Multi Stage Hybridnek nevezi a japán gyártó, amelyben a hagyományos hibrid hajtáslánc elemeit hibrid erőátvitel hátuljára szerelt, négyfokozatú automata sebességváltóval egészíti ki. A Lexus azt mondja, a valós áttételek alkalmazásával a fordulatszám pontosabban igazodhat a vezető gázadásaihoz, így közvetlenebb a hatása a gázpedál állása és a gyorsítás intenzitása között. Ráadásul ezzel a vezetőnek lehetősége van kézi sebességváltásra is, ami korábban nem volt elérhető Lexus hibridekben.   31   A hajtáslánc egyébként a 3,5 literes V6-os benzinmotorból (300 LE), villanymotorból és lítium-ion akkumulátorból épül fel. A teljes rendszerteljesítmény 354 lóerő, a maximális forgatónyomaték 356 newtonméter. A hátsókerék-hajtású Lexus LC 500h képes 5 másodperc alatt elérni a 100 km/órát, végsebességét nem közölte a gyártó. Hajtáslánc ide vagy oda, a 2012-es LF-LC tanulmányautó által ihletett LC csodálatosan néz ki. Remek arányai, lendületes formája és egyedi megoldásai különösen dinamikusnak mutatják a kocsit. A LC 4760 mm hosszú, amihez sportkocsikra jellemző 1920 mm-es szélesség és nagy, 2870 mm-es tengelytáv tartozik. Nemcsak a hűtőmaszkon tűnik fel a Lexusnál jellemzővé tett orsóforma, de a karosszéria felülnézetből is ezt az alakot mutatja. Számos megoldást bedobtak a tervezők, hogy könnyebb lehessen az autó, így alumíniumból készült motorházfedél, illetve kerékdobok, szénszálas szerkezetre erősített alumínium ajtólemez, alumínium első rugótorony, szénszálas szerkezetű tetőlemez, szén- és üvegszálas kompozit anyagból készült csomagtérfedél.   23   A sportos küllemű beltér kialakítását prémiumminőségűnek ígéri a Lexus, a középkonzolt és a műszerfal tetejét kézzel varrott bőr borítja, az ajtópanelt redőzött Alcantarába öltöztették. Az LC elsőként kapja meg a 2017-es Lexus multimédiás csomagot, amelynek gyorsabb, rugalmasabb szoftvere lehetővé teszi a későbbi frissítéseket. Olyan vezetéstámogató rendszerek kerülnek a kocsiba, mint az ütközésmegelőző rendszer gyalogosvédelmi funkcióval, az aktív távolságtartó tempomat, a sávelhagyást gátló rendszer, illetve az automatikus távolsági világítás.  

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.