Miközben a konszernfőnök Volkswagen még csak az előtanulmány fázisban tart városi szabadidőjárművével, az Audi nemcsak megépítette, de idén ősztől forgalmazza is 4,19 méteres kisterepjáróját. Amilyen parányi, olyan remek a helykihasználása a 2,6 méteres tengelytávra épülő, 151 centi magas jószágnak: a csomagtartó 405 literes, ráadásul a hátsó ülés kettő helyett három részre osztott. A raktár ajtaja akár motorosan is nyitható, csukható, bár a szerény méretek miatt erre aligha van szükség, ez inkább a konkurenciának szóló üzenet.

  Más területeken nagyon is hasznos, hogy az Audi biztosítani szeretné prémiumpozícióját: automata vészfékrendszer, parkolórobot, LED-es fényszórók, dugókövető tempomat, keresztirányú forgalomészlelés, sávelhagyásgátlás, jelzőtábla-felismerés szerepel a listán, de akár a márka 12,3 colos digitális műszerfala is választható a parányi életmódautóba. Kérhetünk Bang & Olufsen csúcshifit, a fedélzeti wifit beépített SIM-kártya táplálja. Az alapmotor megegyezik a VW-rokon tanulmányban található erőforrással, épp csak 116 lóerőre húzták fel, viszont szerepel a kínálatban egy 150 lóerős, hengerlekapcsolós 1,4-es és egy 190 lóerős 2.0 TFSI motor is. A három rendelhető dízelmotor ugyanezeket a teljesítményadatokat tudja. Ez, valamint a quattro hajtás (ami a DSG váltóval együtt alapfelszerelés a két csúcsmotornál) megkérdőjelezi a Q2 városi célú felhasználását, de hát döntsenek felelősen a vásárlók, akik amúgy akár könnyű terepre is vihetik autójukat, hála a 20 centis szabad hasmagasságnak és az ESP offroad-hangolásának.