Sofőrös limuzin vagy vezetésre termett, négyajtós kupé: elvileg mindkét szerepkörben helytáll a Volkswagen újdonsága, a Phideon, amely nevét a hűség római istennőjéről, Fidesről kapta. Tényleg. Ha kipoénkodtad magad, folytatjuk.

  A több mint 5 méter hosszú limuzin technológiáit ennek megfelelően válogatta össze a gyártó. A Kínában, helyi kompetencia bevonásával fejlesztett Phideon az első olyan VW-modell, amely a konszern MLB padlólemezét alkalmazza – az ősszel piacra kerülő autó tehát az Audi A4 és Q7 modellek közeli rokona lesz. Formailag mégsem ezekre hajaz, hanem a nála kisebb Passatra, amelytől átvette a karosszériát vízszintesen tagoló karaktervonalat. Bár prémium és sofőrös, a Phideon azért megőrizte a háromszemélyes hátsó üléspadot, igaz, hátul is motorosan állítható az üléspozíció. Hűtés, fűtés, masszázsfunkciók, valamint az utastérben körbefutó, választható színű fénycsík segíti az ellazulást. DB2016AU00165_large Kínában is nagy a divatja az ökoautóknak, annyira azonban mégsem, hogy a későbbiekre tervezett plug-in hajtással mutatkozzon be a modell. Ehelyett a csúcskivitel 3.0 V6 turbós benzinmotorja került a kiállítási példány orrába, 300 lóerővel, 440 Nm nyomatékkal, négykerék-hajtással. A már említett PHEV mellett egy 2,0 literes, négyhengeres TSI motor is szerepel a tervekben, elsőkerék-hajtással. Az MLB padlólemez adta lehetőségeket kihasználta a gyár, és beépített egy sor aktív biztonsági rendszert a head-up kijelzőtől az éjjellátó berendezésen át (VW-újdonság) a 360 fokos kamerarendszerig. Ugyanezek a kamerák figyelik a holtteret, segítik a kiállást, tartják a távolságot, és még a távolsági fényt is leveszik, ha autó jön szembe. A komfortot adaptív légrugózás, valamint villanymotoros ajtóbehúzó rendszer fokozza. DB2016AU00161_large Egyébként ha eddig azon gondolkodtál, honnan ismerős a Phideon formavilága, eláruljuk: a tavaly őszi Sanghaji Autószalonon szinte pontosan ugyanezt az autót mutatta be a cég C Coupé GTE néven. Volkswagen Phideon