Vezetési élményre gyúr a Toyota szabadidő-autója

Esélyes a Nissan Juke ellen a Toyota CH-R

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 15.49

Bemutatkozott a Toyota új kis szabadidő-autója. Mintha egy sportkocsi lenne, annyit hangsúlyozza a cég a vezetési élményt. Kategóriájában ez az első fullhibrid modell.

  Visszafogottság, takarékosság, megbízhatóság – ezek sokkal inkább mondhatóak általános jellemzőknek az elmúlt évtized európai Toyotáira, mint a sportosság. Ezért fura olvasni a Genfi Autószalonon kedden leleplezett új Toyota CH-R sajtóközleményét. Hemzsegnek benne a vezetési élményt hangsúlyozó mondatok. Ha hihetünk a leírtaknak, a futómű és a kormányzás is kifejezetten kedvez majd az európai stílusú dinamikus vezetésnek. „Megfigyeltem, hogy az európaiak… az akadályokat úgy kerülik ki, hogy módosítják ugyan a nyomvonalukat és a sebességüket, de csak annyira lassítanak le, hogy hatékonyan tovább tudjanak haladni. A világ más vidékein az emberek ilyenkor hajlamosak egyszerűen megállni. Ez arra késztetett bennünket, hogy európai csapatunkkal minden szempontból fokozzuk a jármű irányíthatóságának pontosságát. Azt akartuk, hogy egy jó alsó-középkategóriás ferdehátúval legyen azonos szinten a C-HR  viselkedése” – mesélte el élményeit Hiroyuki Koba, a Toyota CH-R futóművéért felelős főmérnök. 201620gms_toyota20c-hr_08   Tisztán benzines, illetve benzin-elektromos hibrid motorral is készül majd a kocsi. Az 1,8-as benzinmotorra alapozó hibrid rendszer 122 lóerős, a termikus hatásfok eléri a 40 százalékot, ami világcsúcs a benzinmotorok között. Átlagfogyasztását 3,9 literre ígéri a Toyota. A hibrid mellett az Aurisban bemutatkozott 115 lóerős, 1,2 literes turbómotorral (116 LE) is kapható lesz a CH-R. Hatsebességes manuális vagy fokozatmentes (CVT) automata váltóval párosítható. Utóbbi változat első- és összkerékhajtással is rendelhető. Egyes piacokon elérhető lesz 2,0 literes benzinmotor is, CVT váltóval párosítva. Szerencsére a Toyota CH-R külseje keveset változott az előző években bemutatott tanulmányokhoz képest. Így maradt a Toyotánál kissé szokatlan, feltűnő külső, amelyet a karosszéria gyémántszerű kialakítása alapoz meg. Az emelt hasmagasság ellenére a sarkokba tolt kerekek és a kupészerű forma kellően dinamikusnak mutatják a kocsit.   201620gms_toyota20c-hr_05 Olyan vezetéstámogató rendszerek kerülnek a modellbe, mint az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer, az automatikus távolsági világítás, a gyalogosérzékelő vagy az adaptív sebességtartó automatika. A LED-es fényszórókkal és hátsó lámpákkal is elérhető Toyota CH-R 2016 második felében jelenik meg a kereskedésekben.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.