Húsz kupé és húsz roadster: mindössze ennyi készül a Lamborghini Centenarióból, a cégalapító Ferruccio születésének századik évfordulójára épített modellből. Értelemszerűen mindenből a legjobbat kapta az autó: a V12-es motor teljesítményét 770 lóerőre emelték (soha nem gyártott még ennél erősebb motort a Lamborghini), miközben a szénszálas panelekkel borított monocoque váz tömege mindössze 1,5 tonna – minden egyes lóerőre kevesebb mint 2 kg jut. A Centenario 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége több mint 350 km/óra, de a fékezéshez is ért: 30 méteren áll meg 100-ról, 300-ról 290 méterre van szüksége.

  Az autó 4,924 méter hosszú, 1,143 magas – összehasonlításként a szintén V12-es Aventador tizenöt centivel rövidebb és pár milliméterrel alacsonyabb, alaposan megváltoztak tehát az arányok. Mindez nem öncélú: az aerodinamikai jellemzők tökéletesítése indokolta az extra méreteket, így elfértek ugyanis a leszorítóerőt és a motorhűtést optimalizáló légterelő idomok. A hátsó szárny üzemmódtól függően 15 centivel kiemelhető, illetve 15 fokkal elforgatható. A Centenario hátsókerék-kormányzást kapott, kifejezetten ehhez a funkcióhoz fejlesztett Pirelli PZero abroncsokkal. Ez a három választható üzemmódban (utcai, sport, verseny) egyre extrémebb hangolással segíti a kanyarstabilitást, illetve a fordulékonyságot. 423361Az utastérben hatalmas érintőképernyő, iPhone-szinkronizáció, valamint komplett telemetriai műszer várja a pilótát, a pályahasználat nem marketingduma, lám, az elülső csomagtérben két sisaktároló rekesz lapul. Az összesen negyven darab Centenariót a következő nem egészen két év alatt készül megépíteni a Lamborghini. Az autó nettó vételára 1,75 millió euró, de ez elméleti kérdés, ugyanis előre eladták az összes autót. 423365