Ezt fogja tudni a Škoda néhány éven belül

Škoda Vision S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 08.00

Az ősszel debütáló szériamodell előfutára egyben a márka közeljövőre tervezett műszaki fejlesztéseinek az irányát is kijelöli.

Konnektivitás, elektromobilitás, biztonság: ezek azok a műszaki területek, amelyekre a Škoda a következő évek során kiemelt figyelmet kíván fordítani. Ez aligha meglepő, hiszen az egész autóipar ezekkel van most elfoglalva, ugyanakkor határozottan kiemeli a cseh márkát eddigi szerepéből, és a megfizethető piaci szegmens innovátorává kívánja avanzsálni. A Vision S (4,70 x 1,91 x 1,68 méter, tengelytáv 2,79 méter) tágas és impozáns személyiség, az MQB padlólemez eddigi legmarkánsabb felhasználója. A tanulmány elsőként kapott három üléssort a Škoda történetében: ez a szériamodellnél hétszemélyes utasteret jelent majd, ám most még mindhárom soron két-két ülést helyeztek el, így 4+2 ember szállítására kínál lehetőséget az autó.

  Ha meghagyják két üléssorosnak, 460 liternyi poggyász fér el az alacsony padlójú csomagtérben – nem különösebben nagy az érték, talán konzervatívabb üléselrendezéssel tágasabb lesz a raktér. Ami szintén változhat valamelyest, az a dizájn merészsége: a csiszolt kristályüvegre emlékeztető szögekben találkozó lemezek lenyűgözővé teszik az autó megjelenését. A fényszóró-elrendezés és az erőteljes hűtőmaszk ugyanakkor sejteti, hogy a Škoda végérvényesen ráunt a konzervatív formákra, és magabiztosabban folytatja pályáját (szembeötlő a hasonlóság a Hyundai és a Kia újkori útkeresésével). VS_00x Az utastérben prémiumszintű konnektivitási megoldásokkal találkozunk. Az Audiból, a VW Passatból ismerős digitális műszerfal mellett (a Škoda ígérete szerint ez néhány éven belül megjelenik a kínálatban) az utas előtti felületet is hatalmas kijelző uralja, de a hátsó utasok előtt is saját monitor található, mindenki szabadon alakíthatja saját képernyőjének tartalmát. Minden ajtózsebben indukciós telefontöltő aljzat található, a személyes monitorok szinkronizálhatók az okostelefonokkal. A jövőben egymással, illetve tulajdonosaikkal is képesek lesznek kommunikálni a Škodák. SKODA_3_4_HECK_04 A lényeget a végére hagytuk: a Škoda Vision S hibrid hajtásláncot kapott, méghozzá konnektorról tölthetőt. A 156 lóerős 1.4 TSI motornak két villanymotor segít be: az egyiket egybeépítették a DSG váltóval, míg a másik a hátsó tengelyt hajtja, és az előbbi kombótól teljesen függetlenül működik. A kombinált teljesítmény 225 LE, az autó álló helyzetből 7,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség megközelíti a 200 km/órát, miközben 100 kilométeren elvileg 1,9 liter benzinnel beéri az autó. Az elektromos hatótávolság 50 km, két tankolás között akár 1000 kilométer is megtehető. A 12,4 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomagot vízköpeny hűti, az indukciós töltésen jelenleg is dolgozik a Škoda (azaz a VW-csoport). Interior DetailT

Kommentek

Használt autó: gyógyítás 6000 forintból

Összesen 6000 forintba került, hogy használt autónk tisztesen működő motorja hirtelen megtáltosodjon. A megoldást sokan ismerhetik, a többiek fontolják meg a mi esetünket.

Bravúrosan tért vissza a Toyota a WRC-be

Másfél évtized kihagyás után őrjítő eredménnyel tért vissza a Toyota a rali világbajnokságba. Majd később elválik, a mázli vagy a felkészültség dominált.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

Sebességkorlátozás jöhet a szmog miatt

Ha nem javul a levegő minősége Budapesten, akár sebességkorlátozást is bevezethetnek.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.