Ezt fogja tudni a Škoda néhány éven belül

Škoda Vision S

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 08.00

Az ősszel debütáló szériamodell előfutára egyben a márka közeljövőre tervezett műszaki fejlesztéseinek az irányát is kijelöli.

Konnektivitás, elektromobilitás, biztonság: ezek azok a műszaki területek, amelyekre a Škoda a következő évek során kiemelt figyelmet kíván fordítani. Ez aligha meglepő, hiszen az egész autóipar ezekkel van most elfoglalva, ugyanakkor határozottan kiemeli a cseh márkát eddigi szerepéből, és a megfizethető piaci szegmens innovátorává kívánja avanzsálni. A Vision S (4,70 x 1,91 x 1,68 méter, tengelytáv 2,79 méter) tágas és impozáns személyiség, az MQB padlólemez eddigi legmarkánsabb felhasználója. A tanulmány elsőként kapott három üléssort a Škoda történetében: ez a szériamodellnél hétszemélyes utasteret jelent majd, ám most még mindhárom soron két-két ülést helyeztek el, így 4+2 ember szállítására kínál lehetőséget az autó.

  Ha meghagyják két üléssorosnak, 460 liternyi poggyász fér el az alacsony padlójú csomagtérben – nem különösebben nagy az érték, talán konzervatívabb üléselrendezéssel tágasabb lesz a raktér. Ami szintén változhat valamelyest, az a dizájn merészsége: a csiszolt kristályüvegre emlékeztető szögekben találkozó lemezek lenyűgözővé teszik az autó megjelenését. A fényszóró-elrendezés és az erőteljes hűtőmaszk ugyanakkor sejteti, hogy a Škoda végérvényesen ráunt a konzervatív formákra, és magabiztosabban folytatja pályáját (szembeötlő a hasonlóság a Hyundai és a Kia újkori útkeresésével). VS_00x Az utastérben prémiumszintű konnektivitási megoldásokkal találkozunk. Az Audiból, a VW Passatból ismerős digitális műszerfal mellett (a Škoda ígérete szerint ez néhány éven belül megjelenik a kínálatban) az utas előtti felületet is hatalmas kijelző uralja, de a hátsó utasok előtt is saját monitor található, mindenki szabadon alakíthatja saját képernyőjének tartalmát. Minden ajtózsebben indukciós telefontöltő aljzat található, a személyes monitorok szinkronizálhatók az okostelefonokkal. A jövőben egymással, illetve tulajdonosaikkal is képesek lesznek kommunikálni a Škodák. SKODA_3_4_HECK_04 A lényeget a végére hagytuk: a Škoda Vision S hibrid hajtásláncot kapott, méghozzá konnektorról tölthetőt. A 156 lóerős 1.4 TSI motornak két villanymotor segít be: az egyiket egybeépítették a DSG váltóval, míg a másik a hátsó tengelyt hajtja, és az előbbi kombótól teljesen függetlenül működik. A kombinált teljesítmény 225 LE, az autó álló helyzetből 7,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség megközelíti a 200 km/órát, miközben 100 kilométeren elvileg 1,9 liter benzinnel beéri az autó. Az elektromos hatótávolság 50 km, két tankolás között akár 1000 kilométer is megtehető. A 12,4 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomagot vízköpeny hűti, az indukciós töltésen jelenleg is dolgozik a Škoda (azaz a VW-csoport). Interior DetailT

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.