A Porsche 911 legjava

Porsche 911 R

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 14.45

Nem látszik rajta, de a 911-es sorozat legvadabb génjeiből gyúrta az R modellt a Porsche. Ilyet még a GT3 RS sem tud.

 

  Sokan fanyalogtak a Porsche 911 GT3 és a GT3 RS bemutatásakor, hogy a pályaversenyzésre is alkalmas modelleket csak automata váltóval kínálja a Porsche. Aztán persze a próbák után nyilvánvalóvá vált, hogy a kormányról is kapcsolható szerkezettel ugyanolyan élvezetes a kocsik vezetése, mint kézi váltós elődeiké. Ám úgy tűnik, a Porsche nem szeretne elégedetlen ügyfeleket, akik netán a konkurenciánál kezdenek kutakodni, így megszületett a 911 R. Nevét a Racing szóból kapta, ahogy 1967-es elődje is, amely egy utcára engedélyeztetett versenyautó volt. Ettől a hangulattól az új típus sem áll távol.   P16_0169_a5_rgb   A kedden a Genfi Autószalonon leleplezett modell alapját a fenn említett típusok adják, motorja ennek is 4,0 literes, hathengeres boxer. A Porsche által versenymotornak hívott szerkezet teljesítménye 500 lóerő, amit szívómotorhoz illően magas fordulatnál, 8500-nál ér el. Nyomatéka 460 Nm. A motorhoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik, amelynek ügyes kezelésével a kocsi képes 3,8 másodperc alatt elérni a 100-as tempót, a végsebessége pedig 323 km/óra. A remek menetdinamikai értékekben szerepe van, hogy a Porsche 911 R 1370 kiló, amivel a legkönnyebb 911-es, a GT3 RS-re is ráver 50 kilót. A motorháztető és a spoiler karbonból, a tető magnéziumból, a hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok műanyagból készültek. A fogyókúrának a szigetelések egy része és a hátsó ülések is áldozatul estek, klíma és hifi pedig csak kérésre kerül a kocsiba. A karbonvázas ülések az 1960-as évek 911-eseit idézik, a 360 milliméteres sportkormány viszont a 918 Spyderéhez hasonló, de mindenféle gombok nélkül.   P16_0171_a5_rgb   Küllemében is különleges a kocsi, hiszen az alapját adó GT3 és GT3 RS modellekkel szemben itt nincs nagy ruhaszárító hátul, csupán az egyszerűbb 911-esekre jellemző a sebesség függvényében előbújó elem. A látványt az egyedi fényezés és a központi csavaros, 20 colos felnik alapozzák meg, és a GT3 lökhárítói és szélesített sárvédői teszik teljessé. Ami alig észrevehető, az egyedi első spoiler és a diffúzor a kocsi alatt. A vezetési élményt a speciálisan hangolt hátsó futómű, önzáró differenciálmű és kerámia féktárcsák segítik. Utóbbiak elöl 410, hátul 390 milliméteresek, így a gyorsulásnál talán csak a lassulás lehet élményszerűbb. A hétköznapi használatot pedig a kasztnit gombnyomásra 30 milliméterrel megemelő rendszer javítja. A Porsche 911 R limitált darabszámban készül, vélhetően gyorsan elkapkodják majd.   Hallgasd meg, milyen csodásan szól a 4,0 literes szívómotor!

Kommentek

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

Egyre több városban van szmogriadó, itt a következő

Debrecenben a szálló por légköri koncentrációjának 24 órás átlagértéke két egymást követő napon, mind a három mérőállomáson túllépte a riasztási küszöbértéket, ezért a város polgármestere hétfő délután elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Még idén jön a BMW új roadstere

Szépen alakul a Toyota Supra ikertestvéreként fejlesztett új Z4-es, már közúti tesztjeiket járják a prototípusok.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.