A Porsche 911 legjava

Porsche 911 R

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 14.45

Nem látszik rajta, de a 911-es sorozat legvadabb génjeiből gyúrta az R modellt a Porsche. Ilyet még a GT3 RS sem tud.

 

  Sokan fanyalogtak a Porsche 911 GT3 és a GT3 RS bemutatásakor, hogy a pályaversenyzésre is alkalmas modelleket csak automata váltóval kínálja a Porsche. Aztán persze a próbák után nyilvánvalóvá vált, hogy a kormányról is kapcsolható szerkezettel ugyanolyan élvezetes a kocsik vezetése, mint kézi váltós elődeiké. Ám úgy tűnik, a Porsche nem szeretne elégedetlen ügyfeleket, akik netán a konkurenciánál kezdenek kutakodni, így megszületett a 911 R. Nevét a Racing szóból kapta, ahogy 1967-es elődje is, amely egy utcára engedélyeztetett versenyautó volt. Ettől a hangulattól az új típus sem áll távol.   P16_0169_a5_rgb   A kedden a Genfi Autószalonon leleplezett modell alapját a fenn említett típusok adják, motorja ennek is 4,0 literes, hathengeres boxer. A Porsche által versenymotornak hívott szerkezet teljesítménye 500 lóerő, amit szívómotorhoz illően magas fordulatnál, 8500-nál ér el. Nyomatéka 460 Nm. A motorhoz hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik, amelynek ügyes kezelésével a kocsi képes 3,8 másodperc alatt elérni a 100-as tempót, a végsebessége pedig 323 km/óra. A remek menetdinamikai értékekben szerepe van, hogy a Porsche 911 R 1370 kiló, amivel a legkönnyebb 911-es, a GT3 RS-re is ráver 50 kilót. A motorháztető és a spoiler karbonból, a tető magnéziumból, a hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok műanyagból készültek. A fogyókúrának a szigetelések egy része és a hátsó ülések is áldozatul estek, klíma és hifi pedig csak kérésre kerül a kocsiba. A karbonvázas ülések az 1960-as évek 911-eseit idézik, a 360 milliméteres sportkormány viszont a 918 Spyderéhez hasonló, de mindenféle gombok nélkül.   P16_0171_a5_rgb   Küllemében is különleges a kocsi, hiszen az alapját adó GT3 és GT3 RS modellekkel szemben itt nincs nagy ruhaszárító hátul, csupán az egyszerűbb 911-esekre jellemző a sebesség függvényében előbújó elem. A látványt az egyedi fényezés és a központi csavaros, 20 colos felnik alapozzák meg, és a GT3 lökhárítói és szélesített sárvédői teszik teljessé. Ami alig észrevehető, az egyedi első spoiler és a diffúzor a kocsi alatt. A vezetési élményt a speciálisan hangolt hátsó futómű, önzáró differenciálmű és kerámia féktárcsák segítik. Utóbbiak elöl 410, hátul 390 milliméteresek, így a gyorsulásnál talán csak a lassulás lehet élményszerűbb. A hétköznapi használatot pedig a kasztnit gombnyomásra 30 milliméterrel megemelő rendszer javítja. A Porsche 911 R limitált darabszámban készül, vélhetően gyorsan elkapkodják majd.   Hallgasd meg, milyen csodásan szól a 4,0 literes szívómotor!

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.