Szédítő részletek az új Bugattiról

1500 lóerős a Bugatti Chiron

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 11.45

Nagyobb, tágasabb, nehezebb, erősebb és persze gyorsabb a Veyronnál. Itt a Bugatti Chiron. Bár több mint 740 millió az alapár, már 150 elkelt belőle.

 

  Nem hozott meglepetést, mégis megdöbbentő, hogy mire képes az új Bugatti Chiron. A szupersportkocsi-gyártó minden tekintetben túlszárnyalta vele az elődöt, a Veyront. A  kedden megnyílt Genfi Autószalonon leplezték le a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka új modelljét. Bár a két autó sokban hasonlít, a Bugatti vezetője, Wolfgang Dürheimer azt nyilatkozta, csak nagyon kevés alkatrészük azonos. A jármű nevét Louis Chironról kapta, aki a Bugatti legsikeresebb autóversenyzője volt az 1920-as években. Az új modell motorja is 16 hengeres, de alkatrészei, például turbói újak, nagyobbak, kétfokozatúak, amelyekből továbbra is négy pumpálja a levegőt a motorba. A 8,0 literes blokk teljesítménye 1500 lóerő, míg maximális nyomatéka 1600 Nm. A hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval és négykerék-hajtással szerelt járgány 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amely már abszolút versenyautós szint. Pusztító erejéből azonban később sem fogy ki, így 200-ig sem kell több 6,5 másodpercnél, míg a 300-as jelzést 13,6 másodperc után hagyja el a mutató. A Bugatti Chiron végsebessége 420 km/óra, amivel bizonyos metrikák szerint világelsőként indít a modell.   Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_17   A Normál Veyron (1001 LE) végsebessége 407 km/óra, a Super Sporté (1200 LE) 415 km/óra, ám készült 5 darab World Record Edition, amelyet nem szabályoztak le és 431 km/órás tempóra képes. Vagyis a „hagyományos Veyronnál” gyorsabb a Chiron, de a cég közleménye kijelenti, hogy ezzel még nem érte el a maximumot a kocsi, így nincs kétségünk afelől, hogy a 431-es rekordot is hamarosan átadja a múltnak. Alapesetben csak 380 km/óra a Bugatti Chrion csúcssebessége, elődjéhez hasonlóan egy második kulcs – az úgynevezett Speed Key – is kell ahhoz, hogy a kocsi végsebességét próbára tehesse a sofőr. A második kulcs a kocsiban egy kis mágneses tokban van a vezető ülése mellett. A műszerfalon az 500-as az utolsó bejegyzés. A mai trendeknek megfelelően változtatható feszességű futómű (5 előre beállított program szerepel benne) igyekszik az útra ragasztani a kerekeket, amelyek elöl 285/30 R20, hátul 355/25 R21 méretűek. Az abroncsok extrém terhelése nyomán a fejlesztésük során űrkutatási laborban tesztelte azokat a Michelin. A Chiron lassításáért karbon-kerámia féktárcsák és titán féknyergek felelnek.   Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_29   Korábban azért csúszott éveket a Veyron bemutatása, mert a gyár nem tudta megoldani a hajtáslánc és a motor hűtését. A Chiron rendszere sem piskóta, hiszen a belső égésű motor termikus hatásfoka nyomán 3000 lóerőnyi hőt kell szabályozni, ezért percenként 60 000 liter levegőt és 800 liter vizet pumpál keresztül a motoron. Összesen 10 hűtő végzi a motor, a hajtáslánc és az utastér hőjének szabályozását. A karosszéria fix és aktív aerodinamikai megoldásokkal igyekszik hasznosítani a menetszelet, pl. úgy áramoltatják lámpák mellől a levegőt, hogy belülről hűtse a fékeket, a megoldást levédette a Bugatti. A hátsó szárny nemcsak leszorítóerőt termel, de fékszárnyként is működik lassításkor. Kipufogója titánból készül, négy elő és két fő katalizátor szerepel benne, amelyek belső aktív felülete 230,266 m², ami megfelel 30 focipálya területének. Kuplungtárcsája a legnagyobb, amit személyautóba beszerelnek. A Bugatti Chiron 82 milliméterrel hosszabb, 40 milliméterrel szélesebb és 53 milliméterrel magasabb, mint a Veyron, és 155 kilóval nehezebb is annál, közel kéttonnás. A növekedésnek köszönhetően a lábhely és a fejtér is bővült az utastérben. Akár a Le Mans-i versenyek LMP1-es versenyautói, a Chiron is karbon utascella köré épül. A monocoque négy hét alatt készül el, ha a felhasznált szálakat egymás mögé tennénk, akkor kilencszer kiadná a Föld-Hold távolságát. Az autó karosszériája természetesen szintén karbonból van.   Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_2c   2016 őszén kezdik kiszállítani az első darabokat a kocsiból az ügyfeleknek, addig a 30 elkészült prototípus továbbra is rója az utakat, hogy az eddig megtett félmillió kilométer tesztutat bővítse. A tervek szerint 500 darab készül a Chironból, de már elkelt belőle 150. Az alapára 2,4 millió euró (kb. 740 millió forint), de ez csak a kezdet, az ügyfelek jelentős része egyedi kialakítást kér, amiért persze keményen a zsebébe kell nyúlnia. 31-féle színű bőrborítás, illetve nyolcféle Alcantara választható az alapkivitelhez, a személyes kialakításnak csak a képzelet szab határt. Bár a Bugatti nem hozza nyilvánosságra pénzügyi eredményeit, a cég szóvivője megerősítette, hogy az új modell nyereséget termel majd. Ez azért érdekes, mert korábbi – nem hivatalos – pénzügyi elemzések szerint az elmúlt tíz évben eladott 450 Veyronon darabonként 4,6 millió eurót bukott a Volkswagen-csoport, köszönhetően a modell horribilis fejlesztési költségeinek.   06-bugatti-chiron-geneva-1  

Kíváncsi vagy a hangjára? Így szól: 

1500HP Bugatti ChironÍgy szól az új Bugatti Közzétette: vezess.hu – 2016. március 1.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.