Őrzi titkát az új Opel GT tanulmány

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 17.25

Sikerült testközelbe kerülni Genfben az új Opel GT tanulmánnyal, de még mindig van, amit jól titkol.

Nagyon lapos az egész autó, az eleje is. Korábban meggyanúsítottam a GT-t, hogy nem is fér bele csak villanymotor. Nem lett igazam, igaz, a formatervező meg is mondta, hogy benzinmotor lesz benne

Kedden nyílik meg hivatalosan a Genfi Autószalon, de már hétfőn minden az autókról szólt a svájci városban. Nemcsak az Év Autója díjat osztották ki, de az Opel vadiúj tanulmányautóját is megnézhettük. Nem, nem sikerült beleülni az új Opel GT tanulmányba, pedig nagyon szerettem volna. Csakhogy egy megtermett smasszer azt mondta, nem lehet. Igaz, a tv-stáboknak is csak tessék-lássék engedték meg, hogy egy-két részletet megmutathassanak a kamerának, de nagy tapizást nem hagytak. A közelébe azonban odaengedtek, még nyitott ajtóval is, így az egyik képen megmutathatom, hogy a műszerfal két szélén látható kerek valami nem műszer, hanem a visszapillantó tükröt pótló színes LCD kijelző.  
A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

Amúgy az autó nagyon szép közelről is, elég gondos munkának látszik, de az is lerí róla, hogy tanulmány: a vékony műanyag hálóval borított ülés szinte lebeg a levegőben, nem is hinnénk, hogy elbír bárkit. A műszerfal kialakítása emlékeztet a régi, 1966-os GT-ére, hiszen ugyanúgy két nagy kerek műszer trónol a fő helyen, és erősen döntött. Kívül is nagy a hasonlóság, a régi GT-vel összehasonlításban is, de talán még nagyobb, ha annak tanulmányához hasonlítjuk, aminek tagadhatatlanul a Stingray Corvette szolgált mintául. A nagy különbség hátul figyelhető meg, mert míg a régi GT-é meredeken lejt és szinte teljesen sík, az új tanulmányé kerekdedebb. A két, egymás melletti kipufogó azonban éppúgy ismertetőjegye a régi GT-nek, mint az új tanulmánynak.
A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A technikáról annyit lehet tudni, hogy a Szentgotthárdon készülő háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses benzinmotor 145 lóerőre erősített változatát építették be, váltásra hatfokozatú kézi sebességváltó szolgál. Mivel az autó tömege annyi, mint a kisebbik Mazda MX-5-ösé, azaz kicsivel kevesebb 1 tonnánál, ezért gyorsulásra 8 másodperc körüli időt, végsebességre 215 km/órát ígérnek. Fontos még, hogy a hátsó kerekek hajtottak, ám erről ismét csak nem sikerült meggyőződni. Alánéztem, de az egész alját burkolat fedi, annyira, hogy a lengőkarok sem látszanak, alig látni valamit a kerékből – konkrétan a féktárcsa egy darabját. Így nem állíthatom biztosan, hogy a kiállított modellek valóban hátsókerék-hajtásosak. Amikor az autó alá próbáltam fotózni, nem engedték, és eltanácsoltak az autótól. Így a titok titok maradt, de remélem, csak holnapig.
A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.