Őrzi titkát az új Opel GT tanulmány

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 05.02

Sikerült testközelbe kerülni Genfben az új Opel GT tanulmánnyal, de még mindig van, amit jól titkol.

Nagyon lapos az egész autó, az eleje is. Korábban meggyanúsítottam a GT-t, hogy nem is fér bele csak villanymotor. Nem lett igazam, igaz, a formatervező meg is mondta, hogy benzinmotor lesz benne

Kedden nyílik meg hivatalosan a Genfi Autószalon, de már hétfőn minden az autókról szólt a svájci városban. Nemcsak az Év Autója díjat osztották ki, de az Opel vadiúj tanulmányautóját is megnézhettük. Nem, nem sikerült beleülni az új Opel GT tanulmányba, pedig nagyon szerettem volna. Csakhogy egy megtermett smasszer azt mondta, nem lehet. Igaz, a tv-stáboknak is csak tessék-lássék engedték meg, hogy egy-két részletet megmutathassanak a kamerának, de nagy tapizást nem hagytak. A közelébe azonban odaengedtek, még nyitott ajtóval is, így az egyik képen megmutathatom, hogy a műszerfal két szélén látható kerek valami nem műszer, hanem a visszapillantó tükröt pótló színes LCD kijelző.  
A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

Amúgy az autó nagyon szép közelről is, elég gondos munkának látszik, de az is lerí róla, hogy tanulmány: a vékony műanyag hálóval borított ülés szinte lebeg a levegőben, nem is hinnénk, hogy elbír bárkit. A műszerfal kialakítása emlékeztet a régi, 1966-os GT-ére, hiszen ugyanúgy két nagy kerek műszer trónol a fő helyen, és erősen döntött. Kívül is nagy a hasonlóság, a régi GT-vel összehasonlításban is, de talán még nagyobb, ha annak tanulmányához hasonlítjuk, aminek tagadhatatlanul a Stingray Corvette szolgált mintául. A nagy különbség hátul figyelhető meg, mert míg a régi GT-é meredeken lejt és szinte teljesen sík, az új tanulmányé kerekdedebb. A két, egymás melletti kipufogó azonban éppúgy ismertetőjegye a régi GT-nek, mint az új tanulmánynak.
A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A technikáról annyit lehet tudni, hogy a Szentgotthárdon készülő háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses benzinmotor 145 lóerőre erősített változatát építették be, váltásra hatfokozatú kézi sebességváltó szolgál. Mivel az autó tömege annyi, mint a kisebbik Mazda MX-5-ösé, azaz kicsivel kevesebb 1 tonnánál, ezért gyorsulásra 8 másodperc körüli időt, végsebességre 215 km/órát ígérnek. Fontos még, hogy a hátsó kerekek hajtottak, ám erről ismét csak nem sikerült meggyőződni. Alánéztem, de az egész alját burkolat fedi, annyira, hogy a lengőkarok sem látszanak, alig látni valamit a kerékből – konkrétan a féktárcsa egy darabját. Így nem állíthatom biztosan, hogy a kiállított modellek valóban hátsókerék-hajtásosak. Amikor az autó alá próbáltam fotózni, nem engedték, és eltanácsoltak az autótól. Így a titok titok maradt, de remélem, csak holnapig.
A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

Kommentek

Üldözés és elfogás volt az M1-es autópályán

Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Bicske magasságában állítottak meg egy Ácsról eltulajdonított tehergépjárművet.

Súlyos baleset, lezárták a 4-es utat

Összeütközött egy személyautó és egy motorkerékpár vasárnap késő délelőtt Hajdú-Bihar megyében, a 4-es főút Kaba és Hajdúszoboszló közötti szakaszán.

Megszaltóztatta a terepjárót, hogy elérje a buszt

Először átvágott a busz előtt, majd egy éles kanyarban elszállt az a prágai sofőr, aki valahova nagyon sietett.

F1: A Toro Rosso megint motorszállítót cserélt

A Red Bull Racing és a jelenleg Ferrari-erőforrást használó Toro Rosso is motorszerződést kötött a Renault-val.

Sporttuning dobozos furgonhoz

Väth Mercedes Citan

F1: Verstappen nem lesz a rajtrácson, Kvjat kizárást úszott meg

A Red Bull új kasztnit ad az időmérőn autót törő Max Verstappennek, ezért a barcelonai győztes csak a bokszutcából indul. A Toro Rossó-s Danyiil Kvjatot kis híján kizárták.

A Peugeot-Citroën lesz a világ legzöldebb autógyártója

Minimális CO2-kibocsátás, konnektoros hibridek, bődületes hatótávolságú villanyautó szerepel a PSA programjában.

Soha nem látott magyar akció a gyorshajtók ellen

Forgalomlassító demonstrációt tartanak hétfőn a Nógrád megyei Karancsalján, hogy fellépjenek a gyorshajtókkal szemben.

F1: Monacói tudásrulett

Újabb versenyhétvége, újabb kvíz: mit tudsz a Monacói Nagydíjról?

Jogsi nélkül rombolta le a vegyesboltot az autós

Egy fiatal hallássérült nő úgy gondolta, nem a jogosítvány vezeti az autót, ezért beült és gázt adott. Bár ne tette volna.

Pécs elektromos buszokat vásárol

Bár a budapesti metrótenderról még semmit sem tudni, az biztos, hogy Pécsre magyar fejlesztésű és gyártású elektromos buszok érkezhetnek a jövőben.

Lehalkítják az utak királyait

Mitől nem fog üvölteni a gumi? Mitől megy el 300 000 kilométert. Egy titkos luxemburgi kutató központban kerestük a választ.