Őrzi titkát az új Opel GT tanulmány

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 17.25

Sikerült testközelbe kerülni Genfben az új Opel GT tanulmánnyal, de még mindig van, amit jól titkol.

Nagyon lapos az egész autó, az eleje is. Korábban meggyanúsítottam a GT-t, hogy nem is fér bele csak villanymotor. Nem lett igazam, igaz, a formatervező meg is mondta, hogy benzinmotor lesz benne

Kedden nyílik meg hivatalosan a Genfi Autószalon, de már hétfőn minden az autókról szólt a svájci városban. Nemcsak az Év Autója díjat osztották ki, de az Opel vadiúj tanulmányautóját is megnézhettük. Nem, nem sikerült beleülni az új Opel GT tanulmányba, pedig nagyon szerettem volna. Csakhogy egy megtermett smasszer azt mondta, nem lehet. Igaz, a tv-stáboknak is csak tessék-lássék engedték meg, hogy egy-két részletet megmutathassanak a kamerának, de nagy tapizást nem hagytak. A közelébe azonban odaengedtek, még nyitott ajtóval is, így az egyik képen megmutathatom, hogy a műszerfal két szélén látható kerek valami nem műszer, hanem a visszapillantó tükröt pótló színes LCD kijelző.  
A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

Amúgy az autó nagyon szép közelről is, elég gondos munkának látszik, de az is lerí róla, hogy tanulmány: a vékony műanyag hálóval borított ülés szinte lebeg a levegőben, nem is hinnénk, hogy elbír bárkit. A műszerfal kialakítása emlékeztet a régi, 1966-os GT-ére, hiszen ugyanúgy két nagy kerek műszer trónol a fő helyen, és erősen döntött. Kívül is nagy a hasonlóság, a régi GT-vel összehasonlításban is, de talán még nagyobb, ha annak tanulmányához hasonlítjuk, aminek tagadhatatlanul a Stingray Corvette szolgált mintául. A nagy különbség hátul figyelhető meg, mert míg a régi GT-é meredeken lejt és szinte teljesen sík, az új tanulmányé kerekdedebb. A két, egymás melletti kipufogó azonban éppúgy ismertetőjegye a régi GT-nek, mint az új tanulmánynak.
A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A technikáról annyit lehet tudni, hogy a Szentgotthárdon készülő háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses benzinmotor 145 lóerőre erősített változatát építették be, váltásra hatfokozatú kézi sebességváltó szolgál. Mivel az autó tömege annyi, mint a kisebbik Mazda MX-5-ösé, azaz kicsivel kevesebb 1 tonnánál, ezért gyorsulásra 8 másodperc körüli időt, végsebességre 215 km/órát ígérnek. Fontos még, hogy a hátsó kerekek hajtottak, ám erről ismét csak nem sikerült meggyőződni. Alánéztem, de az egész alját burkolat fedi, annyira, hogy a lengőkarok sem látszanak, alig látni valamit a kerékből – konkrétan a féktárcsa egy darabját. Így nem állíthatom biztosan, hogy a kiállított modellek valóban hátsókerék-hajtásosak. Amikor az autó alá próbáltam fotózni, nem engedték, és eltanácsoltak az autótól. Így a titok titok maradt, de remélem, csak holnapig.
A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.