Őrzi titkát az új Opel GT tanulmány

Szerző: Gajdán Miklós levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 05.02

Sikerült testközelbe kerülni Genfben az új Opel GT tanulmánnyal, de még mindig van, amit jól titkol.

Nagyon lapos az egész autó, az eleje is. Korábban meggyanúsítottam a GT-t, hogy nem is fér bele csak villanymotor. Nem lett igazam, igaz, a formatervező meg is mondta, hogy benzinmotor lesz benne

Kedden nyílik meg hivatalosan a Genfi Autószalon, de már hétfőn minden az autókról szólt a svájci városban. Nemcsak az Év Autója díjat osztották ki, de az Opel vadiúj tanulmányautóját is megnézhettük. Nem, nem sikerült beleülni az új Opel GT tanulmányba, pedig nagyon szerettem volna. Csakhogy egy megtermett smasszer azt mondta, nem lehet. Igaz, a tv-stáboknak is csak tessék-lássék engedték meg, hogy egy-két részletet megmutathassanak a kamerának, de nagy tapizást nem hagytak. A közelébe azonban odaengedtek, még nyitott ajtóval is, így az egyik képen megmutathatom, hogy a műszerfal két szélén látható kerek valami nem műszer, hanem a visszapillantó tükröt pótló színes LCD kijelző.  
A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

A műszerfal emlékeztet a régire, de visszapillantó tükrök helyett LCD kijelzőket találunk a műszerfal szélein

Amúgy az autó nagyon szép közelről is, elég gondos munkának látszik, de az is lerí róla, hogy tanulmány: a vékony műanyag hálóval borított ülés szinte lebeg a levegőben, nem is hinnénk, hogy elbír bárkit. A műszerfal kialakítása emlékeztet a régi, 1966-os GT-ére, hiszen ugyanúgy két nagy kerek műszer trónol a fő helyen, és erősen döntött. Kívül is nagy a hasonlóság, a régi GT-vel összehasonlításban is, de talán még nagyobb, ha annak tanulmányához hasonlítjuk, aminek tagadhatatlanul a Stingray Corvette szolgált mintául. A nagy különbség hátul figyelhető meg, mert míg a régi GT-é meredeken lejt és szinte teljesen sík, az új tanulmányé kerekdedebb. A két, egymás melletti kipufogó azonban éppúgy ismertetőjegye a régi GT-nek, mint az új tanulmánynak.
A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A régi, 1966-os GT tanulmánya nagyon hasonlított a Stingray Corvettre. Nem véletlen, az akkori GT-vel a Corvette európai változatát akarta világra segíteni a General Motors

A technikáról annyit lehet tudni, hogy a Szentgotthárdon készülő háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses benzinmotor 145 lóerőre erősített változatát építették be, váltásra hatfokozatú kézi sebességváltó szolgál. Mivel az autó tömege annyi, mint a kisebbik Mazda MX-5-ösé, azaz kicsivel kevesebb 1 tonnánál, ezért gyorsulásra 8 másodperc körüli időt, végsebességre 215 km/órát ígérnek. Fontos még, hogy a hátsó kerekek hajtottak, ám erről ismét csak nem sikerült meggyőződni. Alánéztem, de az egész alját burkolat fedi, annyira, hogy a lengőkarok sem látszanak, alig látni valamit a kerékből – konkrétan a féktárcsa egy darabját. Így nem állíthatom biztosan, hogy a kiállított modellek valóban hátsókerék-hajtásosak. Amikor az autó alá próbáltam fotózni, nem engedték, és eltanácsoltak az autótól. Így a titok titok maradt, de remélem, csak holnapig.
A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

A piros kerekeket hivatalosan az 1928-ban bemutatott Opel Motoclub 500 motorkerékpár után kapta a GT tanulmány, de valljuk be, nem ismeretlen az ezüst-fekete-vörös kombináció (F1 McLaren-Mercedes?

Kommentek

Azt hiszed, meleg van? Nézd meg ezt!

Magyarországon hőségriadó van érvényben. Azonban még ez a forróság is elmaradt attól, ami Arizonát jellemzi, ahol állítólag az álló autóban lehet sütni a hővel.

F1: Ricciardo betol néhány bécsi szeletet

Jövő héten Ausztriában versenyez a Forma-1-es mezőny, Daniel Ricciardo már melegíti a gyomrát.

Bekeményít a Mercedes-AMG GT

Különösen vad kivitelt készített első önálló modelljéből az AMG. Szélesebb kasztni erősebb motor a Mercedes-AMG GT R-ben.

F1: Kiderült, mi az idei Ferrari legnagyobb baja

Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint a Ferrari idei nehézségei részben annak köszönhetők, hogy nehéz beállítani az autót.

Kiszivárgott az új Porsche Panamera

Új külső, új belső, új motorok – néhány nap múlva érkezik a második generációs Porsche Panamera. Nem kell azonban a jövő hétig várunk, kiszivárogtak az új modell képei.

Megdöglött az akkumulátor – hova szaladjak?

Elpusztult az ősöreg akku a Mazdában. Szépen, lassan, fokozatosan gyengült el, volt időm egy kis bűbájolást is bevetni rajta, mielőtt vettem volna egy újat.

Brexit: máris fenyegetnek az ázsiai autógyártók

Az ázsiai autógyártók vezetői arra figyelmeztettek pénteken, hogy visszafoghatják, sőt akár jegelhetik is nagy-britanniai beruházásaikat, miután a brit lakosság többsége az ország európai uniós tagságának megszüntetése (Brexit) mellett állt ki.

F1: 2017-ben csak 18 futam?

Bernie Ecclestone nem szeretné tovább bővíteni a versenynaptárat, inkább visszavágná a futamok számát.

Nem akármilyen géppel döngeti az utakat ez a magyar kamionsofőr

Olvasónk, Rigó Robert a messzi Kanadából küldött fotókat arról a teherautóról, mellyel mostanában megkeresi a kenyérre valót.

Nyugdíj előtt Toyota, fiatalon SEAT

Érdekes elemzést tett közzé az autótulajdonosok átlagos koráról egy biztosítási brókercég. Nagyok a különbségek és nem egyértelmű a prémiummárkák helyzete.

F1: Egy futamgyőzelemmel is bajnok lehet a Ferrari

A Ferrari csapatfőnöke szerint a Mercedes-pilóták párharcának köszönhetően akár egy szerencsés győzelemmel is elcsaklizhatják a bajnoki címet előlük, ha képesek a közelükben maradni.

Hőségben könnyebben kaphat defektet az abroncs

Csütörtöktől vasárnapig hőségriadó van érvényben az ország egész területén – a 30 fok feletti hőség nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is kihívást jelent.