200 lóerős az új Ford Fiesta ST

6,7 mp alatt százon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 07.02

Az idei modellévtől tíz százalékkal erősebb a Fiesta ST új motorja. Egyéb változások is vannak.

Az eddigi 182 helyett kerek 200 lóerőre képes a Ford Fiesta legtüzesebb kiadásának 1,6 literes turbómotorja, a forgatónyomaték 260-ról 290 Nm-re nőtt, a végsebesség immár 230 km/óra (224 km/óra helyett), a százas sprintet pedig 6,9 helyett 6,7 mp alatt tudja le az autó. Ezek a hivatalosan holnap debütáló új Fiesta ST200 legfontosabb sarokszámai. A végsebesség akár magasabb is lehetett volna, ám a Ford rövidebb végáttétellel szerelte a váltót, hogy még fürgébb legyen a kicsi kocsi.

  A júniustól megvásárolható Ford Fiesta ST200 egyedi, szürke fényezéssel és 17 colos felnikkel lép színre. A féknyergek festettek, az utastérben bőr/szövet kárpitozású Recaro üléseket találunk, a küszöbbetétek megvilágítottak, a biztonsági öveket az üléseken is megtalálható ezüst szegélyvarrás díszíti. A lényegesebb módosítások között említést érdemel az átdolgozott nyomatékvektor-szabályozási rendszer, a három lépcsőban állítható ESP, a módosított kormánycsukló, az oldaldőlésnek jobban ellenálló hátsó felfüggesztés (még mindig csatolt lengőkaros). Az autót 15 mm-es ültetés, valamint egyedi hangolású rugók és lengéscsillapítók teszik kanyarvadászatra alkalmassá, a kormánymű áttétele közvetlenebb, mint az alapkivitelen, a fékek nagyobbak, és hátul is tárcsát alkalmaznak. A jelenlegi Fiesta St 2013 óta kapható Európában, azóta mintegy 30 ezer példányban talált gazdára.

Kommentek

A BMW-től vásárolná sportmotorjait a Jaguar

Jelentések szerint a jövőben a BMW V8-as turbómotorja teljesíthet szolgálatot a Jaguar Land Rover SVR jelzésű sportmodelljeiben.

Űrhajót szállítottak Budapesten – Fotók

Többek között a Szojuz 35 űrhajó parancsnoki kabinját szállították el a Közlekedési Múzeum megbontott épületéből. Ebben tért vissza a Földre Farkas Bertalan és Valerij Nyikolajevics Kubaszov.

Már majdnem kész a Toyota WRC versenyautója

Még hogy a Yaris női autó? A Toyota Finnországban fejleszti, és jövőre a rali világbajnokságban indítja a kisautóból faragott versenyautóját.

Tényleg középmotoros lesz a következő Corvette?

Minden jel arra utal, hogy a Chevrolet feljebb pozicionálná ikonikus kupéját, és vérbeli szupersportkocsit faragna a Corvette-ből.

F1: “Hamilton a középső ujjával állt az élre”

A nemzetközi sajtó főként a címvédő Lewis Hamilton sikerét taglalta a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj után, amellyel átvette a vezetést a pontversenyben csapattársától, Nico Rosbergtől.

Árcsökkenés jön a kutakon

Csökken a benzin ára szerdától, de nem ezért fogunk V8-asra váltani.

Szerdáig tart a káosz Budán

A Kolosy tér körüli összes utcában káoszt, a kereszteződéstől pedig több irányba több kilométeres dugót okozott hétfőn egy gyakorlatilag 10 méteres gödör.

Már megint a japánok a legmegbízhatóbbak

Hatvanezer olvasó véleménye alapján felállította idei megbízhatósági ranglistáját a brit Which? Car fogyasztótájékoztató magazin. Vannak meglepetések.

F1: Vettel kitart a Ferrarinál

A Ferrari csapatfőnöke cáfolta, hogy rossz lenne a hangulat a csapatnál, Sebastian Vettel a legkevésbé sem kiábrándult.

Megpaskoltam Hamilton fejét

Plusz azt is megtudtuk hétvégén a Hungaroringen, hogy Dzsudzsák Balázs hogyan törte össze néhány éve az M3-ason a Lamborghinit. De azt se felejtsük ki, hogy Massával is intim közelségbe kerültünk.

Szupersiker lett a szupertraffipax?

Számokkal alátámasztva állítják a rendőrök, hogy a magyar autósokat csak sebességméréssel lehet kordában tartani. Régen látott magasságban a bírságszám, de kevesebb a halálos és a súlyos sérüléses baleset.

A verseny, amiről nem gondoltuk, hogy létezik

Mostanában mindig elalszol az F1 alatt? Találtunk alternatívát, ami nemcsak izgalmasabb, de még vicces is.