200 lóerős az új Ford Fiesta ST

6,7 mp alatt százon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 07.02

Az idei modellévtől tíz százalékkal erősebb a Fiesta ST új motorja. Egyéb változások is vannak.

Az eddigi 182 helyett kerek 200 lóerőre képes a Ford Fiesta legtüzesebb kiadásának 1,6 literes turbómotorja, a forgatónyomaték 260-ról 290 Nm-re nőtt, a végsebesség immár 230 km/óra (224 km/óra helyett), a százas sprintet pedig 6,9 helyett 6,7 mp alatt tudja le az autó. Ezek a hivatalosan holnap debütáló új Fiesta ST200 legfontosabb sarokszámai. A végsebesség akár magasabb is lehetett volna, ám a Ford rövidebb végáttétellel szerelte a váltót, hogy még fürgébb legyen a kicsi kocsi.

  A júniustól megvásárolható Ford Fiesta ST200 egyedi, szürke fényezéssel és 17 colos felnikkel lép színre. A féknyergek festettek, az utastérben bőr/szövet kárpitozású Recaro üléseket találunk, a küszöbbetétek megvilágítottak, a biztonsági öveket az üléseken is megtalálható ezüst szegélyvarrás díszíti. A lényegesebb módosítások között említést érdemel az átdolgozott nyomatékvektor-szabályozási rendszer, a három lépcsőban állítható ESP, a módosított kormánycsukló, az oldaldőlésnek jobban ellenálló hátsó felfüggesztés (még mindig csatolt lengőkaros). Az autót 15 mm-es ültetés, valamint egyedi hangolású rugók és lengéscsillapítók teszik kanyarvadászatra alkalmassá, a kormánymű áttétele közvetlenebb, mint az alapkivitelen, a fékek nagyobbak, és hátul is tárcsát alkalmaznak. A jelenlegi Fiesta St 2013 óta kapható Európában, azóta mintegy 30 ezer példányban talált gazdára.

Kommentek

F1: Megmutatták a 2017-es gumikat

A Forma-1-ben jövőre

Ez a thaiföldi csónak mindenen túltesz, amit eddig vízen láttunk

A brutális lendülettel felpörgő kétütemű motor sejteti, hogy nagy dolog készül. Amikor pedig a hajócsavar eléri a vízszintet, kezdődik az őrült száguldás.

Nem kerül szélvédő a Forma-1-esekre

A csapatvezetők monacói megbeszélésén eldőlt, hogy 2017-ben a Mercedes által kitalált glória kerül a Forma-1-es autókra, de a Red Bull szélvédőjét sem ejtették véglegesen.

Elhunyt a fedett buszmegálló feltalálója

Elhunyt 78 évesen Jean-Claude Decaux francia üzletember, a reklámokból finanszírozott fedett buszmegálló feltalálója, a nevét viselő világelső utcabútor- és reklámplakátcég, a JCDecaux alapítója.

Megújult a VW Beetle

Változatlan áron, felfrissített kivitelben kínálja múltidéző lifestyle modelljét a Volkswagen. Fontos dolgok nem változtak.

Eladta a kocsiját, pedig lefoglalta a NAV

Egy kaposvári férfi úgy adta el autóját február 21-én egy gilvánfai lakosnak, hogy a járművet az adóhatóság korábban lefoglalta.

Kutya vezette az autót a városban. Ennyi.

Wales különleges hely, ahol akár az ebek is volán mögé ülhetnek. Illetve mégsem.

A világ minden pénze vajon elég lesz?

Indiai milliárdokból harapdálna darabkákat az európai piacból a dizájnváltás utáni Ssangyong, éppen a legsűrűbb kategóriába merészkedve.

Ember nem tolt még ki így parkolási társasággal

Egy angol üzletember úgy döntött, ideje támogatni valamivel a közösséget, ahol él. Szétnézett, és megtalálta a lehető legokosabb ajándékot.

Itt a legkívánatosabb BMW M3

Harminc évvel ezelőtt vadonatúj műfajt teremtett a BMW M3. A jubileum előtt az aktuális modell különkiadásával tiszteleg a cég.

Ezermilliárdért fejlesztett ultra tiszta motorokat a Mercedes

Minden leendő normát teljesítenek az új dízelek. A Mercedes benzinmotorjait is tisztítja.

50 év Forma-1 két és fél percben

A McLaren-csapat Forma-1-es szereplése 50 éves jubileumát ünnepli egy igen hangulatos videóval.