200 lóerős az új Ford Fiesta ST

6,7 mp alatt százon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.29. 07.02

Az idei modellévtől tíz százalékkal erősebb a Fiesta ST új motorja. Egyéb változások is vannak.

Az eddigi 182 helyett kerek 200 lóerőre képes a Ford Fiesta legtüzesebb kiadásának 1,6 literes turbómotorja, a forgatónyomaték 260-ról 290 Nm-re nőtt, a végsebesség immár 230 km/óra (224 km/óra helyett), a százas sprintet pedig 6,9 helyett 6,7 mp alatt tudja le az autó. Ezek a hivatalosan holnap debütáló új Fiesta ST200 legfontosabb sarokszámai. A végsebesség akár magasabb is lehetett volna, ám a Ford rövidebb végáttétellel szerelte a váltót, hogy még fürgébb legyen a kicsi kocsi.

  A júniustól megvásárolható Ford Fiesta ST200 egyedi, szürke fényezéssel és 17 colos felnikkel lép színre. A féknyergek festettek, az utastérben bőr/szövet kárpitozású Recaro üléseket találunk, a küszöbbetétek megvilágítottak, a biztonsági öveket az üléseken is megtalálható ezüst szegélyvarrás díszíti. A lényegesebb módosítások között említést érdemel az átdolgozott nyomatékvektor-szabályozási rendszer, a három lépcsőban állítható ESP, a módosított kormánycsukló, az oldaldőlésnek jobban ellenálló hátsó felfüggesztés (még mindig csatolt lengőkaros). Az autót 15 mm-es ültetés, valamint egyedi hangolású rugók és lengéscsillapítók teszik kanyarvadászatra alkalmassá, a kormánymű áttétele közvetlenebb, mint az alapkivitelen, a fékek nagyobbak, és hátul is tárcsát alkalmaznak. A jelenlegi Fiesta St 2013 óta kapható Európában, azóta mintegy 30 ezer példányban talált gazdára.

Kommentek

F1: Indulnak a tárgyalások a McLarennél

A McLarennél Monzában kezdik meg a 2017-es felállást illető megbeszéléseket, Jenson Buttonnal és Stoffel Vandoorne-nal is leülnek majd.

Leírhatatlan mázlija volt ennek a BMW-nek

Minden ilyen videó újabb cáfolat arra, hogy a világot nem hollywoodi akciófilm rendezők irányítják.

52 méteres rakomány szállítása kanyargós hegyi utakon? Nem probléma!

A szélturbinák alkatrészeinek szállítása komoly logisztikai feladat, amit érdekes módon oldottak meg Kínában.

Magyar akkuk kerülnek az európai villanyautókba

Az európai piacra szánt elektromos autók akkumulátorainak gyártásába kezd a Samsung Gödön.

A Dunába gurult a közteresek villanyautója

A Dunába gurult egy elektromos meghajtású kisautó a Margit-szigeten kedd délután.

Még többet kínál a megújuló Hyundai i10

Fejlett kapcsolódási szolgáltatásokkal, harcias megjelenéssel és egy új motorvariánssal érkezik szeptember végén a megújult Hyundai i10.

Nincs törés a legendában

Sikerült nem elrontani az MX-5 roadster legendáját a negyedik generációval sem. Nagyszerű kis nyitott sportkocsi, olyan természetességgel ölti magára és viseli az ember, mint egy jó futócipőt.

F1: Az őrült Verstappenből plakáthős lett

Naná, hogy nem maradhatott mém nélkül Max Verstappen belgiumi ámokfutása.

Ikarus buszok a Balkánról?

Lelkes buszfanatikusok és a tömegközlekedés iránt rajongók már minden bizonnyal találkoztak a volt Jugoszláviában készülő Ikarus buszok történetével.

F1: Schumacher beköltözött “a nappalijába” – videó

Michael Schumacher 24 évvel ezelőtt a mai napon aratta első Forma-1-es futamgyőzelmét a Belga Nagydíjon. Hosszú sorozat indult.

Két részre szakadt az F1 Verstappen miatt

Megoszlanak a vélemények Max Verstappen Belga Nagydíjon bemutatott vezetéséről.

Filléres eszköz traffipax ellen

A rendőrségnek 15 milliárdjába került, de pár ezer forintos kütyüvel semlegesíthető a VÉDA.