Kölyökálom luxuskivitelben

Citroen e-Mehari by Courreges Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.28. 08.00

A tavaly decemberben bemutatott elektromos örömautót egy neves francia divatház kreatív elméi vették kezelésbe. A hajtáskoncepció nem változott.

A Courrèges nagyjából ugyanakkor, a hatvanas évek végén vált a francia divatvilág irányváltó erejévé, mint amikor a Mehari bemutatásával a Citroën összekuszálta a négykerekűek jelenéről és jövőjéről alkotott elképzeléseket. A Mehari végül megmaradt életvidám zsákutcának, ám most közel ötven évvel később az eredeti önmagára egyre inkább rátaláló Citroën megújulásának jelképeként visszatér (vajon tényleg visszatér?), hogy figyelmeztessen: ne vegyük már olyan véresen komolyan magunkat.

  Mivel az új tanulmány formai és műszaki paraméterei kötöttek voltak (3,81 x 1,87 x 1,65 méter; 67 LE csúcsteljesítmény, 110 km/óra legnagyobb sebesség, 200 km városi hatótávolság), a decemberben színre lépett e-Méhari most bemutatott luxuskiadásának tervezői vadonatúj ötletek helyett kénytelenek voltak beérni stílusbeli variációkkal. Elhagyták a hátsó tetőkeretet, a második kiemelhető panel helyére elegáns vászontetőt szerkesztettek; elöl áttetsző plexilemez helyezhető be az utasok fölé. A színpompás kárpitok és borítólemezeket hófehér színvilág váltotta fel, némi narancssárgával megbolondítva.
A vezető környékén már komolyabbak a változások. A kormánykerék nem csak vadonatúj, de három óránál elhelyezett, egyetlen küllőjével, valamint fehér-narancs-fekete színvilágával tökéletesen ismétli meg a plexibetétes keréktárcsa dizájnját. Az elektromos hajtáslánc irányváltó kapcsolói ugyanúgy nyomógombok, mint az alapkivitelű e-Mehari estében, ám ezek a padlókonzol helyett az egybeszabott első üléspad ülőlapján kaptak helyet. A padlót is fehér bőr borítja, a csomagtérben (200/800 liter, az ülések helyzetétől függően) pont elférnek a kifejezetten ide tervezett, fehér-narancs bőrtáskák. Citroen e-Mehari by Courreges Concept

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.