Kölyökálom luxuskivitelben

Citroen e-Mehari by Courreges Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.28. 08.00

A tavaly decemberben bemutatott elektromos örömautót egy neves francia divatház kreatív elméi vették kezelésbe. A hajtáskoncepció nem változott.

A Courrèges nagyjából ugyanakkor, a hatvanas évek végén vált a francia divatvilág irányváltó erejévé, mint amikor a Mehari bemutatásával a Citroën összekuszálta a négykerekűek jelenéről és jövőjéről alkotott elképzeléseket. A Mehari végül megmaradt életvidám zsákutcának, ám most közel ötven évvel később az eredeti önmagára egyre inkább rátaláló Citroën megújulásának jelképeként visszatér (vajon tényleg visszatér?), hogy figyelmeztessen: ne vegyük már olyan véresen komolyan magunkat.

  Mivel az új tanulmány formai és műszaki paraméterei kötöttek voltak (3,81 x 1,87 x 1,65 méter; 67 LE csúcsteljesítmény, 110 km/óra legnagyobb sebesség, 200 km városi hatótávolság), a decemberben színre lépett e-Méhari most bemutatott luxuskiadásának tervezői vadonatúj ötletek helyett kénytelenek voltak beérni stílusbeli variációkkal. Elhagyták a hátsó tetőkeretet, a második kiemelhető panel helyére elegáns vászontetőt szerkesztettek; elöl áttetsző plexilemez helyezhető be az utasok fölé. A színpompás kárpitok és borítólemezeket hófehér színvilág váltotta fel, némi narancssárgával megbolondítva.
A vezető környékén már komolyabbak a változások. A kormánykerék nem csak vadonatúj, de három óránál elhelyezett, egyetlen küllőjével, valamint fehér-narancs-fekete színvilágával tökéletesen ismétli meg a plexibetétes keréktárcsa dizájnját. Az elektromos hajtáslánc irányváltó kapcsolói ugyanúgy nyomógombok, mint az alapkivitelű e-Mehari estében, ám ezek a padlókonzol helyett az egybeszabott első üléspad ülőlapján kaptak helyet. A padlót is fehér bőr borítja, a csomagtérben (200/800 liter, az ülések helyzetétől függően) pont elférnek a kifejezetten ide tervezett, fehér-narancs bőrtáskák. Citroen e-Mehari by Courreges Concept

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.