Elektromos sportautó a Citroën luxusmárkájától

DS E-Tense

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 13.00

Extravagáns részletekkel teli tanulmányautót fejlesztett a DS, a Citroën prémiummárkája. Műszaki részlet vajmi kevés áll rendelkezésre.

A DS Automobiles komolyan veszi részvételét a Formula E elektromos versenyszériában, ezért legújabb luxustanulmányát villanymotorral állítja ki a Genfi Autószalonon. Az autó egy darab erőforrása 402 lóerőt és 516 Nm nyomatékot állít elő, hatótávolsága vegyes üzemben 310, városban 360 kilométer. Az áramot a padló alatt elhelyezett  lítiumion akkumulátorcsomag szolgáltatja. Sajnos a hajtásláncról más egyebet nem árul el a DS, annál többet megtudhatunk viszont a fejlesztésben részt vevő partnerek vívmányairól.

  Például hogy a 4,27 méter hosszú, mindössze 129 centi magas autón nincs hátsó szélvédő, ahogy azt a legkeményebb középmotoros sportautóktól megszokhattuk, vagy hogy a lámpatestek nem szimpla LED-ekkel, hanem 180 fokban elforgatható, időjárástól és napszaktól függően eltérő pászmakontúrt biztosító aktív LED-ekkel világítanak. A márkára jellemző óraszíj-mintázatú kárpitozást még különlegesebb kivitelben tárják elénk, a belső teret 800 munkaóra alatt hozták össze a cég emberei – nem tudni, ebben benne volt-e az acéllal keretezett műszeregység vagy a tulipán formájú kormánykerék, de az alábbi képet elnézve aligha panaszkodott túlszámlázásra a cég pénzügyi részlete. E-TENSE_3 A luxusmárkák között bevett szokás az együttműködés, és úgy tűnik, a DS is bedolgozta magát ebbe a körbe: a műszerfali órát (sajnos nincs képünk róla) a BRM Chronographers tervezte meg. Különlegessége, hogy leemelhető a helyéről, és karóraként is hordható. Bár az E-Tense luxusautó, ekkora teljesítményhez versenyfelszerelés is dukál, gondolta a DS, és igényes bukósisak-tartót terveztetett a kocsihoz, amely leszerelve kézitáskaként is megállja a helyét. Hogy olyasvalamiről is írjunk, amit képen is meg tudunk mutatni, a kétszemélyes autó monocoque vázszerkezete szénszálas kompozitból készült, a futóművek fekvő rugóstaggal szerelt, kettős keresztlengőkaros egységek. A villanymotor nagy nyomatékához a Michelin tervezett egyedi abroncsokat.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.