Elektromos sportautó a Citroën luxusmárkájától

DS E-Tense

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 13.00

Extravagáns részletekkel teli tanulmányautót fejlesztett a DS, a Citroën prémiummárkája. Műszaki részlet vajmi kevés áll rendelkezésre.

A DS Automobiles komolyan veszi részvételét a Formula E elektromos versenyszériában, ezért legújabb luxustanulmányát villanymotorral állítja ki a Genfi Autószalonon. Az autó egy darab erőforrása 402 lóerőt és 516 Nm nyomatékot állít elő, hatótávolsága vegyes üzemben 310, városban 360 kilométer. Az áramot a padló alatt elhelyezett  lítiumion akkumulátorcsomag szolgáltatja. Sajnos a hajtásláncról más egyebet nem árul el a DS, annál többet megtudhatunk viszont a fejlesztésben részt vevő partnerek vívmányairól.

  Például hogy a 4,27 méter hosszú, mindössze 129 centi magas autón nincs hátsó szélvédő, ahogy azt a legkeményebb középmotoros sportautóktól megszokhattuk, vagy hogy a lámpatestek nem szimpla LED-ekkel, hanem 180 fokban elforgatható, időjárástól és napszaktól függően eltérő pászmakontúrt biztosító aktív LED-ekkel világítanak. A márkára jellemző óraszíj-mintázatú kárpitozást még különlegesebb kivitelben tárják elénk, a belső teret 800 munkaóra alatt hozták össze a cég emberei – nem tudni, ebben benne volt-e az acéllal keretezett műszeregység vagy a tulipán formájú kormánykerék, de az alábbi képet elnézve aligha panaszkodott túlszámlázásra a cég pénzügyi részlete. E-TENSE_3 A luxusmárkák között bevett szokás az együttműködés, és úgy tűnik, a DS is bedolgozta magát ebbe a körbe: a műszerfali órát (sajnos nincs képünk róla) a BRM Chronographers tervezte meg. Különlegessége, hogy leemelhető a helyéről, és karóraként is hordható. Bár az E-Tense luxusautó, ekkora teljesítményhez versenyfelszerelés is dukál, gondolta a DS, és igényes bukósisak-tartót terveztetett a kocsihoz, amely leszerelve kézitáskaként is megállja a helyét. Hogy olyasvalamiről is írjunk, amit képen is meg tudunk mutatni, a kétszemélyes autó monocoque vázszerkezete szénszálas kompozitból készült, a futóművek fekvő rugóstaggal szerelt, kettős keresztlengőkaros egységek. A villanymotor nagy nyomatékához a Michelin tervezett egyedi abroncsokat.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.