4,7 másodperc alatt százon, 7,4 liter száz kilométeren: ezekkel a sarokszámokkal bűvöli a rajongókat az Audi S4. A frissen kifejlesztett 3.0 V6-os turbómotor nyolcfokozatú, kormányról kapcsolható váltón át jut a négy kerékre, az alsó fokozatok különösen rövidek, a felsők extra hosszúak, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. 55 és 160 km/óra között gázelvételkor szabadonfutásba megy át a váltó, és persze ne feledjük, hogy az alap A4-hez hasonlóan az S4 is könnyebb elődjénél, pontosan 75 kilogrammal (1630 kg a szedán, 1675 kg a kombi esetében).

  Az összkerékhajtás a nyomaték többségét alaphelyzetben hátra viszi, a két hátsó kerék között aktív differenciálmű (opció) osztja meg oldalanként a nyomatékot. Szintén feláras a változó áttételű kormánymű, a fékek elöl 35 centis tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel operálnak. A futómű 23 mm-es ültetést kapott, az adaptív lengéscsillapítás alap. Szintén feláras tétel a képeinken látható egybe-fejtámlás, légkamrákkal masszírozni is képes sportülés, de a háromféle színben kérhető, steppelt Nappa bőrrel burkolt alapülések sem rosszak.
  Sajnálatos, hogy a 12,3 colos virtuális műszerfal felára sem fért bele az S4 59 300 eurós (S4 Avant: 61 150 euró; mindkettő németországi ár) vételárába, ahogy alapáron csak normál LED-világítás jár, a vakításmentes Mátrix LED-ért már pluszpénzt kell fizetni. Viszont legalább az Avant kiadás hátfalát és csomagtérrolóját motor mozgatja. Gazdag a kényelmi, kommunikációs és biztonsági felszereltség is: negyedik generációs mobil internet telepíthető online tartalomszolgáltatásokkal, 8,4 colos központi érintőképernyő, teljes körű okostelefonos integráció, mobilról távvezérelhető alapfunkciók, valamint a szokásos félautonóm mobilitási megoldások szerepelnek a specifikációban. Audi S4 A modellek még nem estek át a homologizáción, forgalmazásuk időpontjáról még nem határozott az Audi