Visszatér az Audi családi sportkocsija

Audi S4 és S4 Avant

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 09.00

Elődjének 333 lóereje helyett immár 354 LE áll a vezető rendelkezésére, de nem feltétlenül ez a most bemutatott Audi S4 legfontosabb újdonsága.

4,7 másodperc alatt százon, 7,4 liter száz kilométeren: ezekkel a sarokszámokkal bűvöli a rajongókat az Audi S4. A frissen kifejlesztett 3.0 V6-os turbómotor nyolcfokozatú, kormányról kapcsolható váltón át jut a négy kerékre, az alsó fokozatok különösen rövidek, a felsők extra hosszúak, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. 55 és 160 km/óra között gázelvételkor szabadonfutásba megy át a váltó, és persze ne feledjük, hogy az alap A4-hez hasonlóan az S4 is könnyebb elődjénél, pontosan 75 kilogrammal (1630 kg a szedán, 1675 kg a kombi esetében).

  Az összkerékhajtás a nyomaték többségét alaphelyzetben hátra viszi, a két hátsó kerék között aktív differenciálmű (opció) osztja meg oldalanként a nyomatékot. Szintén feláras a változó áttételű kormánymű, a fékek elöl 35 centis tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel operálnak. A futómű 23 mm-es ültetést kapott, az adaptív lengéscsillapítás alap. Szintén feláras tétel a képeinken látható egybe-fejtámlás, légkamrákkal masszírozni is képes sportülés, de a háromféle színben kérhető, steppelt Nappa bőrrel burkolt alapülések sem rosszak.
  Sajnálatos, hogy a 12,3 colos virtuális műszerfal felára sem fért bele az S4 59 300 eurós (S4 Avant: 61 150 euró; mindkettő németországi ár) vételárába, ahogy alapáron csak normál LED-világítás jár, a vakításmentes Mátrix LED-ért már pluszpénzt kell fizetni. Viszont legalább az Avant kiadás hátfalát és csomagtérrolóját motor mozgatja. Gazdag a kényelmi, kommunikációs és biztonsági felszereltség is: negyedik generációs mobil internet telepíthető online tartalomszolgáltatásokkal, 8,4 colos központi érintőképernyő, teljes körű okostelefonos integráció, mobilról távvezérelhető alapfunkciók, valamint a szokásos félautonóm mobilitási megoldások szerepelnek a specifikációban. Audi S4 A modellek még nem estek át a homologizáción, forgalmazásuk időpontjáról még nem határozott az Audi

Kommentek

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Iszonyatos pénz megy a hidrogénbe

Tizenhárom ipari szereplő, köztük öt autógyártó együttesen tízmilliárd euróval készül hozzájárulni a hidrogén alapú mobilitás fejlesztéséhez. Öt év alatt költik el ezt az eszméletlen összeget.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.