Visszatér az Audi családi sportkocsija

Audi S4 és S4 Avant

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.25. 09.00

Elődjének 333 lóereje helyett immár 354 LE áll a vezető rendelkezésére, de nem feltétlenül ez a most bemutatott Audi S4 legfontosabb újdonsága.

4,7 másodperc alatt százon, 7,4 liter száz kilométeren: ezekkel a sarokszámokkal bűvöli a rajongókat az Audi S4. A frissen kifejlesztett 3.0 V6-os turbómotor nyolcfokozatú, kormányról kapcsolható váltón át jut a négy kerékre, az alsó fokozatok különösen rövidek, a felsők extra hosszúak, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. 55 és 160 km/óra között gázelvételkor szabadonfutásba megy át a váltó, és persze ne feledjük, hogy az alap A4-hez hasonlóan az S4 is könnyebb elődjénél, pontosan 75 kilogrammal (1630 kg a szedán, 1675 kg a kombi esetében).

  Az összkerékhajtás a nyomaték többségét alaphelyzetben hátra viszi, a két hátsó kerék között aktív differenciálmű (opció) osztja meg oldalanként a nyomatékot. Szintén feláras a változó áttételű kormánymű, a fékek elöl 35 centis tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel operálnak. A futómű 23 mm-es ültetést kapott, az adaptív lengéscsillapítás alap. Szintén feláras tétel a képeinken látható egybe-fejtámlás, légkamrákkal masszírozni is képes sportülés, de a háromféle színben kérhető, steppelt Nappa bőrrel burkolt alapülések sem rosszak.
  Sajnálatos, hogy a 12,3 colos virtuális műszerfal felára sem fért bele az S4 59 300 eurós (S4 Avant: 61 150 euró; mindkettő németországi ár) vételárába, ahogy alapáron csak normál LED-világítás jár, a vakításmentes Mátrix LED-ért már pluszpénzt kell fizetni. Viszont legalább az Avant kiadás hátfalát és csomagtérrolóját motor mozgatja. Gazdag a kényelmi, kommunikációs és biztonsági felszereltség is: negyedik generációs mobil internet telepíthető online tartalomszolgáltatásokkal, 8,4 colos központi érintőképernyő, teljes körű okostelefonos integráció, mobilról távvezérelhető alapfunkciók, valamint a szokásos félautonóm mobilitási megoldások szerepelnek a specifikációban. Audi S4 A modellek még nem estek át a homologizáción, forgalmazásuk időpontjáról még nem határozott az Audi

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.