Világszerte a második, Európában az első a Volvo eladási ranglistáján a V40 család. Az alapkivitelű ötajtós, emelt hasú Cross Country és sportos R-Design kivitelek egyaránt megkapják azt a Thor kalapácsáról elnevezett LED-betétes fényszóró-kialakítást, amelyet az XC90 vezetett be a skandináv gyártónál. A külsőt érintő további újdonság, hogy öt új árnyalat – ebből négy kék! – jelent meg a karosszériaszínek palettáján. Az utastérben szintén vannak esztétikai újdonságok, friss alumíniumbetétek, egy új üléskárpit, valamint a Volvónál régi hagyományokra visszatekintő, kétszínű bőrkormány dobja fel az idei évet. Fekete tetőkárpit és átdizájnolt indítókulcs zárja a változások sorát.

A D2 dízelmotor kézi váltóval eddig sem volt különösebben pazarló, ám most még takarékosabbra hangolták, a kilométerenkénti CO2-kibocsátás az eddigi 94-ről 89 grammra csökkent. A Volvo On Call rendszer újdonsága az Android és iOS rendszerű telefonok után a Windows 10-integráció, valamint a felhasználói naptár és a fedélzeti navigáció összekapcsolása: ha a soron következő programunkhoz helyszínt is feljegyeztünk, azt egy mozdulattal importálhatjuk a fedélzeti naviba.
Ráadásul mostantól egy készülékről akár 10 autó On Call funkciói is vezérelhetők, így például a garázsmester mobiljáról (de akár asztali számítógépéről is, hála a fent említett Windows 10-integrációnak) indíthatja be a teljes céges flotta álló helyzeti fűtését a téli hajnalokon, vagy egy mozdulattal zárhatja az összes ajtót, ha feledékenyek a területi képviselők. További fontos újdonság a CleanZone minősítésű klímaberendezés, ami extrém szűrésnek és tisztításnak veti alá a kintről beszívott levegőt, így a V40 utasterében egészségesebb levegőt szívunk, mint kint.