Itt az első olasz luxus-terepjáró

Maserati Levante

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.20. 10.00

Tíz nappal a márciusi világpremier előtt néhány fényképpel csinált kedvet a Levante szabadidőjárműhöz a Maserati.

Évek óta tervezgeti, halogatja szabadidőjárművének megépítését a Maserati, a várakozásnak azonban most vége: Neptunusz szigonya mostantól emelt hasmagasságú autó orrán is díszeleg. A Genfi Autószalonon debütáló Levante műszaki rejtelmeiről egyelőre nem sokat árult el a gyár. A magasságában állítható légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás elkerülhetetlennek látszik egy olyan autónál, amelynek muszáj egyesítenie magában a sportos vezethetőség és a minimális terepalkalmasság erényeit.

Az összkerékhajtás szintén nem kérdés, bár a Ghiblivel közös padlólemez akár sima hátsókerék-hajtásra is lehetőséget adna. A nyolcfokozatú automata váltóba jutó erőről háromliteres benzin- és dízelmotorok gondoskodnak, utóbbit három évvel ezelőtt vezette be a Maserati. A V8-as erőforrás bevezetését még nem erősítette meg a gyártó, minden bizonnyal volna rá kereslet, már csak az a kérdés, indokolja-e a várható darabszám a fejlesztési beruházást. Addig is a 3,0 literes V6-os benzinmotor kerül bele 350, illetve 430 lóerős teljesítménnyel. A gyengébbel 6,3, az erősebbel 5,2 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi. Utóbb képes 260 km/óra feletti tempóra is. Nem hiányzik majd a dízel variáns sem, amelyben 275 lóerős, 3,0 literes V6-os motort találunk. Ezzel 6,9 másodperces sprintre és 230 km/órás tempóra képes a Masreati SUV. A Levante egyébként stílusában is képes újat hozni a szabadidőjárművek világába: a keret nélküli oldalablakok kecsesebbnek mutatják a nagy járművet. A formavilág meglehetősen barokkos; a tavaly tavasszal nyilvánosságra került szabadalmi vázlatokon még nem látszott a hátsó kerékív és a C-oszlop környékét bonyolító, kusza térbeli vonalhalmaz. További részletek március első napjaiban várhatók, az értékesítés még tavasszal kezdetét veszi.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.