Űrkapszulát idéz az Opel GT utastere

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.19. 09.01

Egyáltalán nincsenek hagyományos nyomógombok az Opel GT műszerfalán, csak egy tanulékony, hangvezérelt interfész.

Néhány nappal azután, hogy bemutatta bájos kupétanulmányát, az Opel azt is elárulta, milyen kezelőfelületet képzelt el az amúgy Genfben debütáló autóhoz. Nyomógombok egyáltalán nincsenek az autóban, helyettük egy központi érintőfelület, valamint hangvezérlés szolgál a fedélzeti rendszerek irányítására.

A kezelőfunkció ráadásul tanulékony: felismeri az ismétlődő szokásokat, és napról napra, utasításról utasításra alkalmazkodik gazdája igényeihez. A parancsokra és kérdésekre szóban válaszol az autó, de néha még parancs sem kell: állítólag képes a helyzethez illő zenei műfaj, hőmérséklet vagy útvonal kiválasztására. A tervezők ügyeltek arra, hogy a sok high-tech ne menjen a stílusosság rovására, ezért a központi érintőfelület, akárcsak a kivetített műszerek, klasszikus kerek formát öltöttek, a műszerek és kijelzők kerete szálcsiszolt alumíniumból készült. Ha már a műszerek szóba kerültek: a változó színnel megvilágított, háromdimenziós kijelző a három évvel ezelőtti Opel Monza tanulmánynál alkalmazott technológia evolúciója. A digitális műszerpark nyilvánvaló előnye, hogy szituációtól függően eltérő információk jeleníthetők meg rajta, így munkaidőben, hivatalos úton egészen más funkciókat szolgál ki, mint ha a sofőr kiaknázná az egyliteres turbómotor teljesítményét – ilyenkor akár az oldalirányú gyorsulás mértéke is megjeleníthető, miközben a tanulékony agy  önmagától sportosabb vezetésre optimalizálja a futóművet, a váltót. Tükrök helyett kamerák és szintén alukeretbe foglalt, kerek monitorok mutatják a mögöttes forgalmat, de az autó szóban is figyelmeztet például a holttérben lévő akadályokra. Az ülések, a kormány és a pedálok állíthatósága jóval precízebb a szokásosnál, így a vezető tényleg testre szabhatja az autót.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.