Pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be a BMW az X6 M modellt. 575 lóerő, 2,3 tonna saját tömeg, 4,2 másodperces 100-as gyorsulás, akár 280 km/óra végsebesség – a hatalmas jószág még tulajdonosát is megrémiszti, ha nem figyel. Ha a stílus bejön, de valamivel kisebb teljesítmény és tömeg is elegendő volna, itt az új lehetőség, az X4 M40i. Megjelenésében hozza az M-modellektől elvárt agresszivitást. A külvilágnak egyedi karosszéria-elemek, sportgumival szerelt, 20 colos felnik, fekete króm kipufogók hirdetik, hogy nem hétköznapi BMW közeledik, az utasokat M kormány és váltókar, sportülések és egyedi küszöbborítás emlékezteti – de mire is?

Hát például az BMW X4 M40i vadonatúj fejlesztésű turbómotorjára. Az először itt bevetett, háromliteres, hathengeres erőforrás 360 lóerőt ad le, legnagyobb nyomatéka 465 Nm. A gyorsulás 4,9 másodperc, a végsebesség szigorúan 250 km/óra. Az összkerékhajtás alapáron variálja a nyomatékelosztást a két hátsó kerék között. A futómű átfogó tuningot kapott, feszesebbek a rugók, vastagabbak a kanyarstabilizátorok, az első kerekeknél megnövelték a kerékdőlési szöget. Az adaptív lengéscsillapítókat sportosra hangolták. Elöl nagyobbak a féktárcsák, mindenhol újak a fékbetétek
Hiába csúcsmodell, az alapfelszereléssel itt sem bánt bőkezűen a gyár. A navigációs rendszer és a színes head-up kijelző feláras opció, ahogy a gyalogos- és ráfutás-érzékelő robotfékrendszer, az álló helyzetig lassító adaptív tempomat, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. Szintén külön pénzt kell letenni a ConnectedDrive információs szolgáltatásért és egyéb online funkciókért. Alapáras ellenben a vészhelyzetben automatikus segélyhívást kezdeményező rendszer. A BMW X4 M40i alapára 21 255 000 Ft, ami 4,5 millióval több, mint az eddigi legerősebb X4, a 306 lóerős, 400 Nm nyomatékú, 5,5 másodperces gyorsulású, 247 km/óra végsebességű X4 xDrive35i.