Óriáskombival újít a Kia

Kia Optima Sportswagon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.18. 08.00

Az előtanulmány fifikás csomagrendező megoldását elhagyta ugyan, de ettől még nem kevésbé izgalmas a Kia tágas rakterű középkategóriás újdonsága, főleg a flottavásárlóknak.

Pontosan egy évvel a Kia Sportspace kombitanulmány színre lépése után, idén márciusban mutatkozik be a Kia Optima Sportswagon, a koreaiak első középkategóriás kombija. A koncepcióautó kiemelkedő golyósoros bőröndtologató rendszere sajnos kimaradt a szériamodellből, de az 553 literes csomagtartó és a 4:2:4 arányban osztva dönthető hátsó üléstámla így is sokoldalú kihasználhatóságot ígér. A raktér egyébként tágasnak számít a kategóriában, a VW és a Škoda kivételével minden versenytárs szűkösebb, legalábbis papíron.

Kia Optima Opel Insignia Mazda6 Ford Mondeo Toyota  Avensis Peugeot 508 Škoda Superb Volkswagen Passat
Min. (l)  553 540 506 500 543 512 660 650
Max. (l) n.a. 1530 1648 1605 1609 1598 1950 1780

 

  Nem csak tágas, praktikus is a raktér: a hátsó ülések támlájára határolóhálót szereltek, a csomagok rögzítésére és elkerítésére a padlóból kihúzható, tologatható sínek szolgálnak. A raktérnyílás pereme sík és alacsonyan húzódik, a hátfalat pedig ugyanúgy villanymotor és közelségi érzékelő nyitja, mint például a Kia Sorentóban. Az autó szélessége (1860 mm) és hossza (4855 mm) megegyezik a szedánéval, csupán a magassága nőtt fél centivel (1470 mm), igazodva az eltérő tetővonal diktálta követelményekhez.   421998   Motorikusan pontosan ugyanaz kínálja a Sportswagon, mint a szedán: 1,7 literes dízelmotor (141 LE, 340 Nm) kézi vagy duplakuplungos váltóval, illetve kétliteres CVVL benzinmotor (163 LE, 196 Nm) kézi vagy automata váltóval. Lesz egy különleges, GT kivitel is, kétliteres, közvetlen befecskendezéses T-GDI turbómotorral, amelyet kizárólag automatával kínálnak. Ez a maga 245 lóerejével és 353 Nm nyomatékával külön kategóriát képvisel; sajnos a menetteljesítményekre vonatkozó adatokat még nem közölte a gyár. Futóművét is a szedántól örökölte a kombi, csupán az eltérő tömegeloszlás (az új modellváltozat valamivel farnehezebb) miatt kellett áthangolni valamelyest.  A GT modellváltozat alapáron, a dízel extraként kínál kétfokozatú, adaptív lengéscsillapítást; a kétliteres benzinmotor kimarad ebből a körből, ahogy a fogaslécre ható elektromos kormányszervó helyett is be kell érnie a kormányoszlopot csavargató villanymotorral.   421970   A kombi biztonsági és szórakoztató felszereltsége megegyezik a négyajtóséval, azaz magasnak mondható. Gázolás- és ráfutásgátló fékrendszer, sávban tartó funkció, holttérfelügyelet, táblafelismerés és még néhány egyéb szolgáltatás óvja az utasokat és másokat, de van parkolórobot, 360 fokos körkamera, vezeték nélküli mobiltöltő, beépített navi hétévnyi ingyenes frissítéssel, teljes körű okostelefonos integráció, valamint többféle, érintőképernyős multimédiás rendszer. A modell európai forgalmazása az év utolsó negyedévében kezdődik meg. A nyugat-európai piacokon három magánvásárlóból kettő kombiként veszi meg középkategóriás autóját, a flottaügyfeleknél ez az arány 75%.   422001

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.