Életképes elektromos álomautó

Audi R8 e-tron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 08.15

Az Audi R8 V10-es kivitele mellett alig esett róla szó, pedig a szupersportkocsi villamos kivitele hatalmas lépést tett a hétköznapi használhatóság felé.

Nem először találkozunk az Audi R8 e-tronnal. Amikor a Vezess.hu munkatársa kipróbálta, euforikus élményeinket csupán a rövid hatótávolság árnyékolta be. Mivel nem csak minket zavart, hogy húsz perc száguldás után töltőre kell dugni a sportautót, az Audi fejlesztőcsoportja megkapta az ukázt: minimum duplázni kell a teli akkukkal megtehető távolságot.
Az új generációs Audi R8 e-tron a frissen bevezetett R8 alapjaira épül. Annak alumínium térvázát további szénszálas elemekkel egészítették ki; a teljes hátsó szekció karbon kompozitból készült, ráadásul korrugált kivitelben: a hullámpapírhoz hasonló szerkezet még merevebbé teszi az elemet, azonos tömeg mellett nagyobb energiaelnyelő képességgel ruházza fel.
Az R8 e-tron újjászületésének a kulcsa az akkumulátor-technológia, és az Audi saját maga fejlesztette ki az új generációs, lítium-ion telepeket. A szokásos T-alakban elrendezett cellákat kifejezetten tisztán elektromos (tehát nem hibrid) hajtáshoz optimalizálták, kapacitása csaknem kétszer akkora, mint az előző generációs akkué volt (49 helyett 92 kWh), azonos méretek mellett.
Ennek, valamint a kedvező tömegnek és közegellenállási együtthatónak (0,28) köszönhetően a hatótávolság 215-ről 450 kilométerre nőtt. Ami pedig talán még fontosabb: a beépített fedélzeti töltő, amely egyen- és váltóáramot egyaránt eszik, a gyár megfogalmazásában “jóval kevesebb mint két óra alatt” képes teljesen feltölteni a lemerült akkut. 
Mindezt úgy, hogy a motorteljesítmény is megnőtt. A korábbi 2 x 140 helyett most 2 x 170 kW (azaz 456 LE) áll a pilóta rendelkezésére, a villanymotorok nyomatéka egyenként 460 Nm (korábban 410 Nm). A végsebesség 200 helyett 210 km/óra, az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, 3 tizeddel fürgébben, mint elődje. A teljesítmény a pillanatnyi menetdinamikai igények függvényében oszlik meg a hajtott kerekek között – ezt már az előd is így csinálta, mint ahogy a fékrendszert is a minél hatékonyabb rekuperatív lassításra élezték ki.
Az R8 e-tront Az Audi mozgó laboratóriumnak tekinti, amellyel egy leendő szedánhoz gyűjtenek tapasztalatot, de persze ettől még az év végéről egyedi megrendelésre bárkinek örömmel elkészítik és leszállítják az autót – a vételárról nem nyilatkoztak.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.