Életképes elektromos álomautó

Audi R8 e-tron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 08.15

Az Audi R8 V10-es kivitele mellett alig esett róla szó, pedig a szupersportkocsi villamos kivitele hatalmas lépést tett a hétköznapi használhatóság felé.

Nem először találkozunk az Audi R8 e-tronnal. Amikor a Vezess.hu munkatársa kipróbálta, euforikus élményeinket csupán a rövid hatótávolság árnyékolta be. Mivel nem csak minket zavart, hogy húsz perc száguldás után töltőre kell dugni a sportautót, az Audi fejlesztőcsoportja megkapta az ukázt: minimum duplázni kell a teli akkukkal megtehető távolságot.
Az új generációs Audi R8 e-tron a frissen bevezetett R8 alapjaira épül. Annak alumínium térvázát további szénszálas elemekkel egészítették ki; a teljes hátsó szekció karbon kompozitból készült, ráadásul korrugált kivitelben: a hullámpapírhoz hasonló szerkezet még merevebbé teszi az elemet, azonos tömeg mellett nagyobb energiaelnyelő képességgel ruházza fel.
Az R8 e-tron újjászületésének a kulcsa az akkumulátor-technológia, és az Audi saját maga fejlesztette ki az új generációs, lítium-ion telepeket. A szokásos T-alakban elrendezett cellákat kifejezetten tisztán elektromos (tehát nem hibrid) hajtáshoz optimalizálták, kapacitása csaknem kétszer akkora, mint az előző generációs akkué volt (49 helyett 92 kWh), azonos méretek mellett.
Ennek, valamint a kedvező tömegnek és közegellenállási együtthatónak (0,28) köszönhetően a hatótávolság 215-ről 450 kilométerre nőtt. Ami pedig talán még fontosabb: a beépített fedélzeti töltő, amely egyen- és váltóáramot egyaránt eszik, a gyár megfogalmazásában “jóval kevesebb mint két óra alatt” képes teljesen feltölteni a lemerült akkut. 
Mindezt úgy, hogy a motorteljesítmény is megnőtt. A korábbi 2 x 140 helyett most 2 x 170 kW (azaz 456 LE) áll a pilóta rendelkezésére, a villanymotorok nyomatéka egyenként 460 Nm (korábban 410 Nm). A végsebesség 200 helyett 210 km/óra, az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, 3 tizeddel fürgébben, mint elődje. A teljesítmény a pillanatnyi menetdinamikai igények függvényében oszlik meg a hajtott kerekek között – ezt már az előd is így csinálta, mint ahogy a fékrendszert is a minél hatékonyabb rekuperatív lassításra élezték ki.
Az R8 e-tront Az Audi mozgó laboratóriumnak tekinti, amellyel egy leendő szedánhoz gyűjtenek tapasztalatot, de persze ettől még az év végéről egyedi megrendelésre bárkinek örömmel elkészítik és leszállítják az autót – a vételárról nem nyilatkoztak.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.