Életképes elektromos álomautó

Audi R8 e-tron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 08.15

Az Audi R8 V10-es kivitele mellett alig esett róla szó, pedig a szupersportkocsi villamos kivitele hatalmas lépést tett a hétköznapi használhatóság felé.

Nem először találkozunk az Audi R8 e-tronnal. Amikor a Vezess.hu munkatársa kipróbálta, euforikus élményeinket csupán a rövid hatótávolság árnyékolta be. Mivel nem csak minket zavart, hogy húsz perc száguldás után töltőre kell dugni a sportautót, az Audi fejlesztőcsoportja megkapta az ukázt: minimum duplázni kell a teli akkukkal megtehető távolságot.
Az új generációs Audi R8 e-tron a frissen bevezetett R8 alapjaira épül. Annak alumínium térvázát további szénszálas elemekkel egészítették ki; a teljes hátsó szekció karbon kompozitból készült, ráadásul korrugált kivitelben: a hullámpapírhoz hasonló szerkezet még merevebbé teszi az elemet, azonos tömeg mellett nagyobb energiaelnyelő képességgel ruházza fel.
Az R8 e-tron újjászületésének a kulcsa az akkumulátor-technológia, és az Audi saját maga fejlesztette ki az új generációs, lítium-ion telepeket. A szokásos T-alakban elrendezett cellákat kifejezetten tisztán elektromos (tehát nem hibrid) hajtáshoz optimalizálták, kapacitása csaknem kétszer akkora, mint az előző generációs akkué volt (49 helyett 92 kWh), azonos méretek mellett.
Ennek, valamint a kedvező tömegnek és közegellenállási együtthatónak (0,28) köszönhetően a hatótávolság 215-ről 450 kilométerre nőtt. Ami pedig talán még fontosabb: a beépített fedélzeti töltő, amely egyen- és váltóáramot egyaránt eszik, a gyár megfogalmazásában “jóval kevesebb mint két óra alatt” képes teljesen feltölteni a lemerült akkut. 
Mindezt úgy, hogy a motorteljesítmény is megnőtt. A korábbi 2 x 140 helyett most 2 x 170 kW (azaz 456 LE) áll a pilóta rendelkezésére, a villanymotorok nyomatéka egyenként 460 Nm (korábban 410 Nm). A végsebesség 200 helyett 210 km/óra, az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, 3 tizeddel fürgébben, mint elődje. A teljesítmény a pillanatnyi menetdinamikai igények függvényében oszlik meg a hajtott kerekek között – ezt már az előd is így csinálta, mint ahogy a fékrendszert is a minél hatékonyabb rekuperatív lassításra élezték ki.
Az R8 e-tront Az Audi mozgó laboratóriumnak tekinti, amellyel egy leendő szedánhoz gyűjtenek tapasztalatot, de persze ettől még az év végéről egyedi megrendelésre bárkinek örömmel elkészítik és leszállítják az autót – a vételárról nem nyilatkoztak.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.