Nem először találkozunk az Audi R8 e-tronnal. Amikor a Vezess.hu munkatársa kipróbálta, euforikus élményeinket csupán a rövid hatótávolság árnyékolta be. Mivel nem csak minket zavart, hogy húsz perc száguldás után töltőre kell dugni a sportautót, az Audi fejlesztőcsoportja megkapta az ukázt: minimum duplázni kell a teli akkukkal megtehető távolságot.
Az új generációs Audi R8 e-tron a frissen bevezetett R8 alapjaira épül. Annak alumínium térvázát további szénszálas elemekkel egészítették ki; a teljes hátsó szekció karbon kompozitból készült, ráadásul korrugált kivitelben: a hullámpapírhoz hasonló szerkezet még merevebbé teszi az elemet, azonos tömeg mellett nagyobb energiaelnyelő képességgel ruházza fel.
Az R8 e-tron újjászületésének a kulcsa az akkumulátor-technológia, és az Audi saját maga fejlesztette ki az új generációs, lítium-ion telepeket. A szokásos T-alakban elrendezett cellákat kifejezetten tisztán elektromos (tehát nem hibrid) hajtáshoz optimalizálták, kapacitása csaknem kétszer akkora, mint az előző generációs akkué volt (49 helyett 92 kWh), azonos méretek mellett.
Ennek, valamint a kedvező tömegnek és közegellenállási együtthatónak (0,28) köszönhetően a hatótávolság 215-ről 450 kilométerre nőtt. Ami pedig talán még fontosabb: a beépített fedélzeti töltő, amely egyen- és váltóáramot egyaránt eszik, a gyár megfogalmazásában “jóval kevesebb mint két óra alatt” képes teljesen feltölteni a lemerült akkut. 
Mindezt úgy, hogy a motorteljesítmény is megnőtt. A korábbi 2 x 140 helyett most 2 x 170 kW (azaz 456 LE) áll a pilóta rendelkezésére, a villanymotorok nyomatéka egyenként 460 Nm (korábban 410 Nm). A végsebesség 200 helyett 210 km/óra, az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, 3 tizeddel fürgébben, mint elődje. A teljesítmény a pillanatnyi menetdinamikai igények függvényében oszlik meg a hajtott kerekek között – ezt már az előd is így csinálta, mint ahogy a fékrendszert is a minél hatékonyabb rekuperatív lassításra élezték ki.
Az R8 e-tront Az Audi mozgó laboratóriumnak tekinti, amellyel egy leendő szedánhoz gyűjtenek tapasztalatot, de persze ettől még az év végéről egyedi megrendelésre bárkinek örömmel elkészítik és leszállítják az autót – a vételárról nem nyilatkoztak.