Az Aston Martin is beszáll a SUV-körhintába

Aston Martin DBX Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 09.00

Elektromos, összkerékhajtású tanulmánnyal jelentkezett az Aston Martin. A DBX Concept egy konvencionális szabadidőjármű előfutára lehet.

Az elektromos hajtáslánc egy időben annak az egyértelmű jele volt, hogy a gyár a közeljövőben nem kíván sorozatgyártású modellt építeni az adott tanulmányból. Manapság egyre kevésbé működik ez a módszer, hiszen a Tesla után az Audi is képes több száz kilométeres hatótávolságú villanyautót építeni (hogy a NanoFlowcell típusairól vagy a Toyota Mirai üzemanyagcellás szedánról ne is beszéljünk), és valóban, nem is hisszük el, hogy az Aston Martin DBX csupán tanulmány maradna.
Most, amikor a Bentley mellett a Rolls-Royce is terepjárót épít, és hamarosan a Lamborghininek is megszülethet a szabadidőjárműve (bár ők váltig halogatják a projekt végső engedélyezését), nem is tehetne okosabbat az Aston Martin, mint hogy maga is belekóstol a műfajba.
A DBX (azaz a klasszikus DB széria összkerékhajtású tagja) olyan értékekkel hivatott kiegészíteni a gran turismo élményét, mint a praktikum, a családbarát kialakítás vagy a környezettudatosság.
Ennek fényében az autó sokkal inkább emelt hasú kupé, mint klasszikus terepjáró. Arányaiban még a BMW X6-ot, és a Mercedes-Benz leendő terepkupéját is lepipálja; egyetlen méltó párja személyes kedvencem, a világ legférfiasabb autója.
Ha eltekintünk a karosszéria alá szerelt hatalmas kerekektől, kifejezetten érdekfeszítő a DBX: vonalai, a lámpa rajzolata ugyanis már a márka következő generációs dizájnját vetítik előre, ugyanúgy, ahogy a Vulcan versenyautó vagy a következő James Bond filmben debütáló DB10.
A karosszéria alumíniumból készült, szándékosan nyers megmunkálással: a mérnökök látható marási nyomokat hagytak a felületeken, amit különlegesen csillogó, fekete gyöngyház fényezés emel ki.
A beltérben rengeteg meglepetés vár. Egyrészt nem csak hátul találunk csomagtartót, hanem elöl is – ez a helytakarékos, agymotoros elektromos hajtás hozománya. Másrészt a négyszemélyes utasteret az autóiparban ritkán alkalmazott anyagokkal borították: így került hasított bőr szinte minden felületre, mégpedig több rétegben, ami inkább dizájnerbútorokat, semmint autót idéz. A szegélyeket arany varrás díszíti.
Műszakilag sem hétköznapi a DBX. A kerékagyakban elhelyezett, négy darab villanymotort lítium-kén (Li-S) akkumulátorok táplálják. A technológia a hagyományos Li-Ion akkukénál akár két és félszer nagyobb energiasűrűségre képes, élettartama az elmúlt évek kutatásai nyomán szintén meghaladja a jelenleg használatos telepekét. 
A villany-terepkupé kormányzása tisztán elektromos (további helyet szabadítva fel az orrban), az edzett üvegekbe elektrokromatikus, fényre sötétedő réteget ágyaztak be, a vezető mellett pedig immár az utas előtt is head-up kijelző magasodik.
További gyári képek a galériában
A fényszórók aktív LED-es egységek, a karbon-kerámia fékek mellett kinetikus regeneráció (KERS) segít energiatakarékosan lassítani a járművet, tükör helyett kamerák tekintenek hátra.

Kommentek

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.