Az Aston Martin is beszáll a SUV-körhintába

Aston Martin DBX Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 09.00

Elektromos, összkerékhajtású tanulmánnyal jelentkezett az Aston Martin. A DBX Concept egy konvencionális szabadidőjármű előfutára lehet.

Az elektromos hajtáslánc egy időben annak az egyértelmű jele volt, hogy a gyár a közeljövőben nem kíván sorozatgyártású modellt építeni az adott tanulmányból. Manapság egyre kevésbé működik ez a módszer, hiszen a Tesla után az Audi is képes több száz kilométeres hatótávolságú villanyautót építeni (hogy a NanoFlowcell típusairól vagy a Toyota Mirai üzemanyagcellás szedánról ne is beszéljünk), és valóban, nem is hisszük el, hogy az Aston Martin DBX csupán tanulmány maradna.
Most, amikor a Bentley mellett a Rolls-Royce is terepjárót épít, és hamarosan a Lamborghininek is megszülethet a szabadidőjárműve (bár ők váltig halogatják a projekt végső engedélyezését), nem is tehetne okosabbat az Aston Martin, mint hogy maga is belekóstol a műfajba.
A DBX (azaz a klasszikus DB széria összkerékhajtású tagja) olyan értékekkel hivatott kiegészíteni a gran turismo élményét, mint a praktikum, a családbarát kialakítás vagy a környezettudatosság.
Ennek fényében az autó sokkal inkább emelt hasú kupé, mint klasszikus terepjáró. Arányaiban még a BMW X6-ot, és a Mercedes-Benz leendő terepkupéját is lepipálja; egyetlen méltó párja személyes kedvencem, a világ legférfiasabb autója.
Ha eltekintünk a karosszéria alá szerelt hatalmas kerekektől, kifejezetten érdekfeszítő a DBX: vonalai, a lámpa rajzolata ugyanis már a márka következő generációs dizájnját vetítik előre, ugyanúgy, ahogy a Vulcan versenyautó vagy a következő James Bond filmben debütáló DB10.
A karosszéria alumíniumból készült, szándékosan nyers megmunkálással: a mérnökök látható marási nyomokat hagytak a felületeken, amit különlegesen csillogó, fekete gyöngyház fényezés emel ki.
A beltérben rengeteg meglepetés vár. Egyrészt nem csak hátul találunk csomagtartót, hanem elöl is – ez a helytakarékos, agymotoros elektromos hajtás hozománya. Másrészt a négyszemélyes utasteret az autóiparban ritkán alkalmazott anyagokkal borították: így került hasított bőr szinte minden felületre, mégpedig több rétegben, ami inkább dizájnerbútorokat, semmint autót idéz. A szegélyeket arany varrás díszíti.
Műszakilag sem hétköznapi a DBX. A kerékagyakban elhelyezett, négy darab villanymotort lítium-kén (Li-S) akkumulátorok táplálják. A technológia a hagyományos Li-Ion akkukénál akár két és félszer nagyobb energiasűrűségre képes, élettartama az elmúlt évek kutatásai nyomán szintén meghaladja a jelenleg használatos telepekét. 
A villany-terepkupé kormányzása tisztán elektromos (további helyet szabadítva fel az orrban), az edzett üvegekbe elektrokromatikus, fényre sötétedő réteget ágyaztak be, a vezető mellett pedig immár az utas előtt is head-up kijelző magasodik.
További gyári képek a galériában
A fényszórók aktív LED-es egységek, a karbon-kerámia fékek mellett kinetikus regeneráció (KERS) segít energiatakarékosan lassítani a járművet, tükör helyett kamerák tekintenek hátra.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.