Az elektromos hajtáslánc egy időben annak az egyértelmű jele volt, hogy a gyár a közeljövőben nem kíván sorozatgyártású modellt építeni az adott tanulmányból. Manapság egyre kevésbé működik ez a módszer, hiszen a Tesla után az Audi is képes több száz kilométeres hatótávolságú villanyautót építeni (hogy a NanoFlowcell típusairól vagy a Toyota Mirai üzemanyagcellás szedánról ne is beszéljünk), és valóban, nem is hisszük el, hogy az Aston Martin DBX csupán tanulmány maradna.
Most, amikor a Bentley mellett a Rolls-Royce is terepjárót épít, és hamarosan a Lamborghininek is megszülethet a szabadidőjárműve (bár ők váltig halogatják a projekt végső engedélyezését), nem is tehetne okosabbat az Aston Martin, mint hogy maga is belekóstol a műfajba.
A DBX (azaz a klasszikus DB széria összkerékhajtású tagja) olyan értékekkel hivatott kiegészíteni a gran turismo élményét, mint a praktikum, a családbarát kialakítás vagy a környezettudatosság.
Ennek fényében az autó sokkal inkább emelt hasú kupé, mint klasszikus terepjáró. Arányaiban még a BMW X6-ot, és a Mercedes-Benz leendő terepkupéját is lepipálja; egyetlen méltó párja személyes kedvencem, a világ legférfiasabb autója.
Ha eltekintünk a karosszéria alá szerelt hatalmas kerekektől, kifejezetten érdekfeszítő a DBX: vonalai, a lámpa rajzolata ugyanis már a márka következő generációs dizájnját vetítik előre, ugyanúgy, ahogy a Vulcan versenyautó vagy a következő James Bond filmben debütáló DB10.
A karosszéria alumíniumból készült, szándékosan nyers megmunkálással: a mérnökök látható marási nyomokat hagytak a felületeken, amit különlegesen csillogó, fekete gyöngyház fényezés emel ki.
A beltérben rengeteg meglepetés vár. Egyrészt nem csak hátul találunk csomagtartót, hanem elöl is – ez a helytakarékos, agymotoros elektromos hajtás hozománya. Másrészt a négyszemélyes utasteret az autóiparban ritkán alkalmazott anyagokkal borították: így került hasított bőr szinte minden felületre, mégpedig több rétegben, ami inkább dizájnerbútorokat, semmint autót idéz. A szegélyeket arany varrás díszíti.
Műszakilag sem hétköznapi a DBX. A kerékagyakban elhelyezett, négy darab villanymotort lítium-kén (Li-S) akkumulátorok táplálják. A technológia a hagyományos Li-Ion akkukénál akár két és félszer nagyobb energiasűrűségre képes, élettartama az elmúlt évek kutatásai nyomán szintén meghaladja a jelenleg használatos telepekét. 
A villany-terepkupé kormányzása tisztán elektromos (további helyet szabadítva fel az orrban), az edzett üvegekbe elektrokromatikus, fényre sötétedő réteget ágyaztak be, a vezető mellett pedig immár az utas előtt is head-up kijelző magasodik.
További gyári képek a galériában
A fényszórók aktív LED-es egységek, a karbon-kerámia fékek mellett kinetikus regeneráció (KERS) segít energiatakarékosan lassítani a járművet, tükör helyett kamerák tekintenek hátra.