Az Aston Martin is beszáll a SUV-körhintába

Aston Martin DBX Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 09.00

Elektromos, összkerékhajtású tanulmánnyal jelentkezett az Aston Martin. A DBX Concept egy konvencionális szabadidőjármű előfutára lehet.

Az elektromos hajtáslánc egy időben annak az egyértelmű jele volt, hogy a gyár a közeljövőben nem kíván sorozatgyártású modellt építeni az adott tanulmányból. Manapság egyre kevésbé működik ez a módszer, hiszen a Tesla után az Audi is képes több száz kilométeres hatótávolságú villanyautót építeni (hogy a NanoFlowcell típusairól vagy a Toyota Mirai üzemanyagcellás szedánról ne is beszéljünk), és valóban, nem is hisszük el, hogy az Aston Martin DBX csupán tanulmány maradna.
Most, amikor a Bentley mellett a Rolls-Royce is terepjárót épít, és hamarosan a Lamborghininek is megszülethet a szabadidőjárműve (bár ők váltig halogatják a projekt végső engedélyezését), nem is tehetne okosabbat az Aston Martin, mint hogy maga is belekóstol a műfajba.
A DBX (azaz a klasszikus DB széria összkerékhajtású tagja) olyan értékekkel hivatott kiegészíteni a gran turismo élményét, mint a praktikum, a családbarát kialakítás vagy a környezettudatosság.
Ennek fényében az autó sokkal inkább emelt hasú kupé, mint klasszikus terepjáró. Arányaiban még a BMW X6-ot, és a Mercedes-Benz leendő terepkupéját is lepipálja; egyetlen méltó párja személyes kedvencem, a világ legférfiasabb autója.
Ha eltekintünk a karosszéria alá szerelt hatalmas kerekektől, kifejezetten érdekfeszítő a DBX: vonalai, a lámpa rajzolata ugyanis már a márka következő generációs dizájnját vetítik előre, ugyanúgy, ahogy a Vulcan versenyautó vagy a következő James Bond filmben debütáló DB10.
A karosszéria alumíniumból készült, szándékosan nyers megmunkálással: a mérnökök látható marási nyomokat hagytak a felületeken, amit különlegesen csillogó, fekete gyöngyház fényezés emel ki.
A beltérben rengeteg meglepetés vár. Egyrészt nem csak hátul találunk csomagtartót, hanem elöl is – ez a helytakarékos, agymotoros elektromos hajtás hozománya. Másrészt a négyszemélyes utasteret az autóiparban ritkán alkalmazott anyagokkal borították: így került hasított bőr szinte minden felületre, mégpedig több rétegben, ami inkább dizájnerbútorokat, semmint autót idéz. A szegélyeket arany varrás díszíti.
Műszakilag sem hétköznapi a DBX. A kerékagyakban elhelyezett, négy darab villanymotort lítium-kén (Li-S) akkumulátorok táplálják. A technológia a hagyományos Li-Ion akkukénál akár két és félszer nagyobb energiasűrűségre képes, élettartama az elmúlt évek kutatásai nyomán szintén meghaladja a jelenleg használatos telepekét. 
A villany-terepkupé kormányzása tisztán elektromos (további helyet szabadítva fel az orrban), az edzett üvegekbe elektrokromatikus, fényre sötétedő réteget ágyaztak be, a vezető mellett pedig immár az utas előtt is head-up kijelző magasodik.
További gyári képek a galériában
A fényszórók aktív LED-es egységek, a karbon-kerámia fékek mellett kinetikus regeneráció (KERS) segít energiatakarékosan lassítani a járművet, tükör helyett kamerák tekintenek hátra.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.