Utolsó és különleges Defenderek

Land Rover Defenderek Genfben

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 06.00

Az utolsó, limitált szériás Defenderektől a 6×6-os szörnyig volt minden Genfben.

Már jó ideje tudjuk, hogy a Land Rover Defendert végleg nyugdíjba küldik és lesz helyette valami sokkal kívánatosabb, modernebb járgány. De ez a váltás igen nehéz szülés lesz, a Defender az elmúlt évtizedekben legendává érett, temérdek rajongója van a szögletes, puritán jószágnak, akik így szeretik, ahogy van, és egyáltalán nem vágynak valami újra. 

Van, aki nem tudja a film címét?

Tény, hogy 2015-ben már nem nagy öröm egy ilyen ezeréves konstrukcióval közlekedni, de munkagépnek, hobbiautónak még mindig tökéletesen megfelel, és érzelmileg is nagyon lehet hozzá kötődni. Ám amíg a következő, hosszú ideje halogatott utód megérkezik, a Land Rover kiadott gyorsan három, már igazán utolsó, korlátozott számban elérhető, stílusukban egymástól nagyban elütő modellt. 
A Defender Heritage Edition a legkorábbi ősök előtt tiszteleg, spéci  zöld fényezése és fehér tetőlemeze mellett régies megjelenésű hűtőmaszkot és az ős-Land Rover rendszámát idéző HUE 166 díszítést és természetesen régies lemezfelniket kapott.

A Defender nem kényelmes. A bácsit is úgy kellett betuszkolni

Zseniális húzás a piros, sárga karika a váltókon. Kevesen értik, miért is vannak ott.

Belseje is a régi, még meztelen lemezműszerfalas modellek hangulatát idézi, és olyan apró poénokat is elrejtettek az utastérben, amit csak az ért, aki látott már öreg Landyt közelről. Ilyen a váltón és a terepváltón lévő vékony piros és sárga csík is, amelyek a régi modellek összkerék- és felező-kapcsolókarjának gombjának színeivel egyeznek meg. Emellett a régi márkaemblémát is leporolták, és több helyen is felhasználták. 
A Defender Adventure Editionből – ez a narancsszínű – 600 darab készül,  extra hasvédelmet, Goodyear MT/R terepabroncsok, egyedi matricákat és bőr kárpitozást kapott.  Ebbe sajnos nem lehetett beleülni, ő a körbekerített standon mozgolódott. 

Haspáncél, ügyes tetőcsomagtartó és dögös fényezés

A Defender Autobiography Edition, kétszínű fényezéssel, LED-es fényszórókkal és pofás bőr kárpitozással, elegáns belsővel készül. Motorjának teljesítménye a megszokott 122 helyett 150 lóerős és a csúcsnyomatéka  is nagyobb, 400 Nm. 

Elegáns színösszeállítás

De nemcsak a márka saját standján vannak mókás kivitelű Defenderek. A Kahnnál találtunk csak igazán vakmerő átalakításokat. A brit cég láthatóan megirigyelte a 6×6-os G Mercit, ami nem is volt távol a kiállítóhelyüktől, és ők is összedobtak  egyet. Nyilván sok értelme ennek sincs, de igazán impozáns darab, és a belső tér is sokkal komfortosabb, mint egy mezei Defenderben. 

A hosszú orr a 6x6-osnak is jár

Még mindig a Kahn standján járunk, és egy szokatlan, 105 incses tengelytávú Defit nézünk. Ha elsőre nem tűnne fel, hogy mi a baj vele, a név hamar lebuktatja a járgányt. “Longnose 105” áll a rendszám helyén lévő plasztiklapon. A kis híján 270 centis tengelytávú autó még a karosszériaszélesítésektől szélesebb autón is feltűnő hosszú orrot kapott, amelynek igazán sok funkciója nincs, csupán nagyobb motorháztetőt lehet bámulni a vezetőülésből. Motorterébe nézve akkora helyet találunk, ahová egy teljes gazdasági menekült család is beférne. 

Hááát, elég vadra sikerült ez a belső

A trió harmadik tagja a Widetrack nevet kapta a keresztségben, ő is extra karosszéria-rátétekkel, és puccos, finom anyagokkal feltöltött belsejével kényezteti leendő gazdáját. A cég túlélésének szempontjából szerencsés, hogy nemcsak Defender-átalakításokkal foglalkoznak, hanem akad a kiállított autók között többféle Range Rover is, sőt, befogott orral és némi undorral ugyan, de a Jeep Wranglerhez is kínálnak csomagokat.
Nem messze akad még egy márka, amely a Defenderből is készít saját változatot, ez pedig a Startech. A Series 3.1 nevű járgányuk rettenetes, a Series III-as műanyag hűtőmaszkjára hasonlító valamit kapott az orrára, plusz néhány kopoltyúszerű szellőzőt is hasítottak a lemezekbe. Belül díszes bőr és más nemes anyagok próbálják feledtetni a tulajjal, hogy ő éppen egy munkagépben próbálja magát jól érezni. 
Új Defender, a Series III hűtőmaszkjával

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.