Már jó ideje tudjuk, hogy a Land Rover Defendert végleg nyugdíjba küldik és lesz helyette valami sokkal kívánatosabb, modernebb járgány. De ez a váltás igen nehéz szülés lesz, a Defender az elmúlt évtizedekben legendává érett, temérdek rajongója van a szögletes, puritán jószágnak, akik így szeretik, ahogy van, és egyáltalán nem vágynak valami újra. 

Van, aki nem tudja a film címét?

Tény, hogy 2015-ben már nem nagy öröm egy ilyen ezeréves konstrukcióval közlekedni, de munkagépnek, hobbiautónak még mindig tökéletesen megfelel, és érzelmileg is nagyon lehet hozzá kötődni. Ám amíg a következő, hosszú ideje halogatott utód megérkezik, a Land Rover kiadott gyorsan három, már igazán utolsó, korlátozott számban elérhető, stílusukban egymástól nagyban elütő modellt. 
A Defender Heritage Edition a legkorábbi ősök előtt tiszteleg, spéci  zöld fényezése és fehér tetőlemeze mellett régies megjelenésű hűtőmaszkot és az ős-Land Rover rendszámát idéző HUE 166 díszítést és természetesen régies lemezfelniket kapott.

A Defender nem kényelmes. A bácsit is úgy kellett betuszkolni

Zseniális húzás a piros, sárga karika a váltókon. Kevesen értik, miért is vannak ott.

Belseje is a régi, még meztelen lemezműszerfalas modellek hangulatát idézi, és olyan apró poénokat is elrejtettek az utastérben, amit csak az ért, aki látott már öreg Landyt közelről. Ilyen a váltón és a terepváltón lévő vékony piros és sárga csík is, amelyek a régi modellek összkerék- és felező-kapcsolókarjának gombjának színeivel egyeznek meg. Emellett a régi márkaemblémát is leporolták, és több helyen is felhasználták. 
A Defender Adventure Editionből – ez a narancsszínű – 600 darab készül,  extra hasvédelmet, Goodyear MT/R terepabroncsok, egyedi matricákat és bőr kárpitozást kapott.  Ebbe sajnos nem lehetett beleülni, ő a körbekerített standon mozgolódott. 

Haspáncél, ügyes tetőcsomagtartó és dögös fényezés

A Defender Autobiography Edition, kétszínű fényezéssel, LED-es fényszórókkal és pofás bőr kárpitozással, elegáns belsővel készül. Motorjának teljesítménye a megszokott 122 helyett 150 lóerős és a csúcsnyomatéka  is nagyobb, 400 Nm. 

Elegáns színösszeállítás

De nemcsak a márka saját standján vannak mókás kivitelű Defenderek. A Kahnnál találtunk csak igazán vakmerő átalakításokat. A brit cég láthatóan megirigyelte a 6×6-os G Mercit, ami nem is volt távol a kiállítóhelyüktől, és ők is összedobtak  egyet. Nyilván sok értelme ennek sincs, de igazán impozáns darab, és a belső tér is sokkal komfortosabb, mint egy mezei Defenderben. 

A hosszú orr a 6x6-osnak is jár

Még mindig a Kahn standján járunk, és egy szokatlan, 105 incses tengelytávú Defit nézünk. Ha elsőre nem tűnne fel, hogy mi a baj vele, a név hamar lebuktatja a járgányt. “Longnose 105” áll a rendszám helyén lévő plasztiklapon. A kis híján 270 centis tengelytávú autó még a karosszériaszélesítésektől szélesebb autón is feltűnő hosszú orrot kapott, amelynek igazán sok funkciója nincs, csupán nagyobb motorháztetőt lehet bámulni a vezetőülésből. Motorterébe nézve akkora helyet találunk, ahová egy teljes gazdasági menekült család is beférne. 

Hááát, elég vadra sikerült ez a belső

A trió harmadik tagja a Widetrack nevet kapta a keresztségben, ő is extra karosszéria-rátétekkel, és puccos, finom anyagokkal feltöltött belsejével kényezteti leendő gazdáját. A cég túlélésének szempontjából szerencsés, hogy nemcsak Defender-átalakításokkal foglalkoznak, hanem akad a kiállított autók között többféle Range Rover is, sőt, befogott orral és némi undorral ugyan, de a Jeep Wranglerhez is kínálnak csomagokat.
Nem messze akad még egy márka, amely a Defenderből is készít saját változatot, ez pedig a Startech. A Series 3.1 nevű járgányuk rettenetes, a Series III-as műanyag hűtőmaszkjára hasonlító valamit kapott az orrára, plusz néhány kopoltyúszerű szellőzőt is hasítottak a lemezekbe. Belül díszes bőr és más nemes anyagok próbálják feledtetni a tulajjal, hogy ő éppen egy munkagépben próbálja magát jól érezni. 
Új Defender, a Series III hűtőmaszkjával